Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

درگیری‌ها، دستگیری و شلیک گاز اشک‌آور در مراسم تاسوعا در تهران


تهران – خبرگزاریها ،العربیه

بر اساس گزارش های رسیده از پایتخت ایران، میدان امام حسین وبرخی نقاط دیگر این شهر در روز تاسوعا 26-12-2009 که با هفتمین روز درگذشت آیت‌الله منتظری مصادف شده است، تبدیل به صحنه ی درگیری میان عزاداران ونیروهای انتظامی ولباس شخصی ها گردید .

رسانه های نزدیک به اصلاح طلبان نیروهای دولتی را متهم کردند که با بکارگیری گاز اشک آور وضرب وشتم سعی کردند معترضان را پراکنده کنند .

شایان ذکر است که دولت پیشتر اجرای مراسم سوگواری برای آیت الله منتظری را ممنوع اعلام کرده بود و نسبت به ادامه اعتراضات با استفاده از روزهای تاسوعا وعاشورا که مهمترین روزهای بزرگداشت امام سوم شیعیان است، هشدار داده بود.

وب سایت جرس که اخبار ودیدگاه های معترضان "جنبش سبز" را منعکس می کند می گوید که درگیری‌ها بیشتر در منطقه حدفاصل میان میدان امام حسین و میدان انقلاب تهران صورت گرفته است و "نیروهای ضد شورش در حوالی پل چوبی تهران علاوه بر درگیری با مردم اقدام به شکستن شیشه خودروها به وسیله باتون کرده‌اند."

در گزارش "جرس" آمده است که "شمار قابل توجهی از نیروهای ضد شورش با تجهیزات کامل، در حال اعزام از میدان فردوسی تهران، به سمت چهارراه ولی‌عصر و میدان انقلاب هستند."

در این راستا به گزارش خبرگزاري فرانسه از تهران يکي از خبرنگاران خبرگزاري فرانسه امروز شنبه اعلام کرد، پليس ايران با معترضان درگير شد و چندين تن در جريان مراسم عزاداري شيعيان، به اتهام تظاهرات علیه دولت دستگير شدند.

وي مي گوید تظاهرکنندگان شعار مرگ بر ديکتاتور سر مي دادند وبه نقل از يک شاهد عینی در گفتگو با این خبرگزاري اعلام کرد "پليس براي متفرق کردن جمعيت در میدان انقلاب گاز اشک آور به سوی آنان شليک کرده است."

اين در حالي است که صدها پليس ضد شورش در مناطق حساس تهران به ويژه در طول خيابان انقلاب جايي که احتمال راهپيمايي حاميان مخالفان مي رود مستقر شده اند.

No comments:

Post a Comment