Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد --- ایران واکنش غرب به سرکوب اعترضات را دخالت در امور داخلی خواند

دبی – العربیه نت

سخنگوی وزارت خارجه ایران واکنش کشورهای مختلف به سرکوب اعتراضات اخیر در تهران را " مداخله در امورایران " توصیف کرد.

رامین میهمان پرست امروز سه شنبه 29 – 12 – 2009 در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت :" اگر کشورهایی درجهت تشویق آشوبگران دست به تحرکاتی می زنند به معنای مداخله در امور آن کشور ومخالف اصول رایج درکشورها محسوب می شود."

برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا ، فرانسه ، بریتانیا ، ایتالیا وآلمان همچنین اتحادیه اروپا و سازمان عفو بین الملل برخورد نیروهای امنیتی ایران با تظاهرات روزعاشورا را خشن وغیر قابل قبول خوانده بودند و از این کشور خواسته بودند مشکلات سیاسی خود را با گفتگو حل کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران اما می گوید :" برخی کشورهای غربی دچار اشتباه درمحاسبه شده اند و حرکت تنها چند هزار نفر آشوبگر را به اشتباه با جمعیت ده ها میلیونی ایران مقایسه می کنند. "

وی همچنین افزود :" تحرکات ، اقدامات واظهارات مقامات کشورهای مختلف در خصوص کشورمان را بررسی خواهیم کرد."

درهمین حال میهمان پرست اعلام کرد " سفیر انگلیس در تهران به منظورارائه توضیحاتی درخصوص حوادث روزعاشورا به وزارت خارجه احضارمی شود.

دیوید میلیبند وزیرخارجه بریتانیا در واکنش به کشته شدن تعدادی از معترضان در تظاهرات اخیر گفته بود " مرگ دردناک معترضان در ایران بار دیگر یادآور نحوه برخورد رژیم ایران با اعتراضات مردمی است."

مقامات ایرانی بارها از پوشش اعتراضات مخالفان در رسانه های وابسته به بریتانیا اظهار ناراحتی کرده اند.

آیت الله خامنه ای پیشتر با متهم کردن برخی کشورها درحوادث جاری در کشور نقش بریتانیا را " از همه خبیث تر " توصیف کرده بود.

این در حالی است که مقامات لندن وهمچنین معترضان تاکید می کنند کشورهای غربی هیچ نقشی در اعتراضات مردمی ندارند.

No comments:

Post a Comment