Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بازداشت گسترده فعالان سیاسی در ایران

دبیرکل نهضت آزادی بعد از انتخابات هم برای کوتاه مدتی بازداشت شد
در پی برگزاری تظاهرات اعتراضی روز عاشورا، شماری از فعالان سیاسی در ایران بازداشت شده اند.

روز دوشنبه، 28 دسامبر (7 دی)، یک منبع نزدیک به نهضت آزادی به بی بی سی گفت که ماموران امنیتی ساعت 3 بامداد با مراجعه به منزل ابراهیم یزدی، دبیرکل این تشکل سیاسی، او را بازداشت کردند و با خود به محل نامعلومی بردند.

همچنین، گزارش شده است که لیلا توسلی، دختر محمد توسلی و خواهرزاده آقای یزدی نیز ساعت یک و نیم بامداد در منزل پدرش بازداشت شد.

آقای یزدی در روزهای پس از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری در بیمارستان بازداشت اما پس از یک روز، آزاد شد.

همزمان، گزارش های دیگر حاکی از آن است که عمادالدین باقی، رئیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان، بامداد روز دوشنبه در منزل مسکونی خود بازداشت شده است.

پیش از این خبر بازداشت حسین موسوی تبریزی، رئیس مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم هم انتشار یافته بود اما خبرگزاری فارس، به نقل از "یک منبع آگاه" این خبر را تکذیب کرده است.

براساس برخی گزارش ها، چند تن دیگر از روحانیون عضو این مجمع، که از تشکل های اصلاح طلب محسوب می شود، نیز بازداشت شده اند.

روز دوشنبه گزارش هایی هم از بازداشت تعداد دیگری از شخصیت های اصلاح طلب منتشر شد.

از جمله پارلمان نیوز، پایگاه اطلاع رسانی فراکسیون خط امام در مجلس، از بازداشت نه تن از مشاوران میرحسین موسوی خبر داده است.

براساس این گزارش، علیرضا حسینی بهشتی، علیرضا بهشتی شیرازی، قربانعلی بهزادیان نژاد و محمد باقریان از جمله این بازداشت شدگان هستند.

پارلمان نیوز همچنین گزارش کرده است که ماموران امنیتی مرتضی حاجی، مدیرعامل، و حسن رسولی، قائم مقام بنیاد باران، نهاد زیر نظر محمد خاتمی، رئیس جمهوری سابق، را دستگیر کردند و همراه با برخی اسناد متعلق به این بنیاد با خود بردند.

هنوز منابع رسمی جمهوری اسلامی در مورد موج جدید بازداشت فعالان سیاسی اظهار نظری نکرده و این بازداشت ها را مورد تایید قرار نداده اند.
BBC

No comments:

Post a Comment