Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سه کشته و دو زخمی در درگیری های روز عاشورا در تهران


تهران-خبرگزاریها، دبی –العربیه.نت

همانگونه که رسانه های ایرانی وبین المللی پیش بینی کرده بودند مراسم تاسوعا وعاشور امسال 2009 حاکی از درگیری میان نیروهای امنیتی و تجمعات متعدد معترضان در خیابان های تهران وشهرهای مختلف این کشور شد.

نخستین گزارش های دریافتی ،مراسم حسینی را از روز گذشته همچنان ملتهب توصیف می کنند ،بطوریکه نیروهای انتظامی ،سپاه ولباس شخصی ها در یک سوی وعزادارانی که شعارهایی را علیه دولت سرمی دهند در سوی دیگر خیابان های محل برگزاری مراسم عاشورا صف آرایی کرده اند.

رسانه های نزدیک به جنبش سبز می گویند خیابان های پایتخب ایران از صبح امروز 27-12-2009 عاشورا را با تجمعات و درگيری‌های متعدد آغاز کرده است وحضور نیروهای ضد شورش ولباس شخصی های وابسته به ارگان های دولتی را بی سابقه توصیف کردند.

به گزارش شبکه جنبش راه سبز (جرس) لحظاتی پیش جمعیت انبوه مردم پس از درگیری با پلیس در چهار راه ولی عصر ومقابل پارک دانشجو موفق شدند ،نیروهای انتظامی را وادار به عقب نشینی کنند وخبرنگار این شبکه در مرکز تهران از مسدود کردن خیابان حافظ و درگیری شدید در خیابان خارک خبر می دهد.

این شبکه به نقل از گزارشگر خود که در صحنه حضور دارد اعلام داشت در درگيری های صورت گرفته در پل کالج سه تن کشته و دو تن زخمی شدند.

بر اساس این گزارش نیروهای نظامی در این در گیری مستقيم به سوی تظاهر کنندگان شلیک کردند ، همچنين دو تن ديگر از مردم توسط لباس شخصی ها به شدت زخمی شده اند.

در همین راستا درگیری ها در برخی نقاط تهران به شدت ادامه دارد و نیروهای ضد شورش وموتورسواران دولتی به مردم معترض و عزادار حمله می کنند وگفته شده است که تظاهر کنندگان سد نيروهای پليس را در ميدان ولی‌عصر شکسته و به معترضين ديگر پيوستند. جمعيت معترضين بسيار چشمگير گزارش شده‌است.

No comments:

Post a Comment