Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تعداد کشته شدگان در تهران به 7 نفر رسید

بیمارستان ها مملو از زخمی شدگان اعتراضات امروز است

گزارش ها حاکی از خشونت بی سابقه ی پلیس و زخمی شدن بسیاری در جریان تظاهرات امروز مردم در تهران است. بر پایه برخی از گزارش ها تعداد کشته شدگان به هفت نفر رسیده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران در تازه ترین گزارش خود نوشته اند در اثر یورشهای وحشیانه گارد ویژه حداقل ۷ نفر جان باخته اند و تعداد زیادی از مردم زخمی شده اند بطوری که بیمارستانها مملو از زخمی شدگان است.
این گزارش می افزاید: اعتراضات مردم در نقاط مختلف تهران همچنان ادامه دارد. تعداد شرکت کنندگان در این اعتراضات به صدها هزار نفر می رسد. این اعتراضات بیشتر در نقاط مرکزی، جنوبی و شمال تهران متمرکز است و مردم برای اعتراضات گسترده تری برای شام غریبان آمده می شوند. مردم با یورشهای وحشیانه نیروهای سرکوبگر مقابله می کنند و تا به حال تعداد زیادی از مردم زخمی شده اند.
مردم در حالی که با نیروهای سرکوبگر مقابله می کنند اقدام به دادن شعار های مختلفی می کنند که بعضی از شعارهایی به قرار زیر است؛ یا حجت ابن الحسن ریشه‍ی ظلم را بکن/ این ماه ماه خونه سید علی سرنگونه /مرگ بر دیکتاتور/ ما اهل کوفه نیستیم که پشت یزید بیستیم/ تجاوز جنایت مرگ بر این ولایت / زندانی سیاسی آزاد باید گردد/ دیکتاتور بدونه بزودی سرنگونه/ مرگ بر خامنه ای و...
حوالی ساعت ۱۲:٣۰۰ یک پاترول مشکی نیروهای لباس شخصی در خیابان شادمان تظاهر کنندگان را زیر گرفت که به گفته شاهدان عینی ٣ پسر جوان در دم جان باختند و سه نفر دیگر بشدت زخمی شدند.
حوالی پل کالج یکی از ماشینهای گارد، تظاهر کنندگان را زیر گرفت یک پسر بچه ۶ ساله بشدت زخمی شد که به بیمارستان امیر علم منتقل گردید وضعیت او حاد گزارش شده است.
در حال حاضر بخشهای اورژانس بیمارستاهای تهران مملو از زخمی شدگان امروز است، بخصوص بیمارستان ۱۰۰۰ تخته خوابه با تعداد زیادی زخمی روبروست که از سنین مختلف می باشند و اکثرا دختران و پسران جوان هستند.
نیروهای گارد، لباس شخصی ها، بسیجی ها و نیروی انتظامی که از مقابله پیاده با مردم هراسناک شده اند با موتورها و خودروهای خود به اعتراضات مردم هجوم می برند.

No comments:

Post a Comment