Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

گفتگوی اختصاصی العربیه نت با فرزند بن لادن --- تلاش برای خروج 25 تن از اعضای خانواده اسامه بن لادن از ایران


دبی – حیان نیوف
عمربن لادن فرزند اسامه بن لادن رئیس تشکیلات القاعده از محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران خواست تا نسبت به خروج اعضای خانواده اش از تهران همکاری کنند.

وی درگفتگو با العربیه نت تاکید کرد ، دولت ایران به او اطمینان داده است که به اعضای خانواده او اجازه خواهند داد از ایران خارج شوند وتلاش های دیپلماتیک در این زمینه در حال انجام است.

عمر بن لادن از احمدی نژاد خواست تا نسبت به آزادی ایمان بن لادن که سن کمی دارد و در حال حاضر در سفارت پادشاهی سعودی در تهران به سر می برد همکاری کند.

یک دیپلمات درسفارت سعودی درتهران اخیرا به روزنامه الشرق الاوسط گفته است که ایران از زمان اشغال افغانستان در سال 2001 دختر اسامه بن لادن و پنج نفر از پسران او و همچنین یکی از زنان وی را بازداشت کرده است ودختر او " ایمان " 25 روز پیش به سفارت عربستان پناه برد.

محافظان دختر بن لادن
عمر بن لادن در گفتگو با العربیه گفت : " اطلاعات نادرستی در مورد خواهرم ایمان منتشر شده است وی از دست ماموران ایرانی فرارنکرده است ، افراد خانوده ام نیز درآنجا بازداشت نیستند آنها میهمان دولت ایران هستند و ما از آنها تشکر می کنیم که در طول این مدت از آنها محافظت کردند از انتشار گزارش های معکوس متاسفیم ، این بر تلاش های دیپلماتیک برای حل موضوع تاثیر می گذارد."
او افزود :" بر اساس تماس یکی از مقامات ایران همه احتیاجات آنها برآورده می شود وی به ما اطمینان داد که همه آنها سالم هستند و ایران می خواهد به آنها اجازه خروج بدهد."

عمر بن لادن همچنین گفت :" از دولت سعودی نیز تشکر می کنیم. خواسته ما این است که یک بار دیگر اعضای خانواده به هم بپیوندند وهمه به کشورخود برگردیم."

وی در پاسخ به سوالی درمورد خواهرش " ایمان " گفت: " او از حدود 30 روز پیش در سفارت سعودی درتهران به سرمی برد و بسیار مایل است که به وطن خود برگردد، وی هنگامیکه برای تفریح به همراه محافظان و نه زندانبانان از مجتمع مسکونی خارج شده بود به سفارش برادرم عبدالله به سفارت سعودی رفت."

او در ادامه گفت:" آنها برای برقرای ارتباط با افراد درخارج از محل مسکونی به کسی اعتماد ندارند چونکه ممکن است برای آنها خطرساز باشد."

تعداد اعضای خانواده بن لادن درایران
عمربن لادن تاکید کرد تلاش های دیپلماتیک برخلاف گزارش هایی که ادعا کرده بودند وساطت ها به شکست منجر شده ، همچنان برقرار است.

وی گفت:"موضوع آسان نیست وبه تشریفات احتیاج دارد خانواده ما گسترده است ما از آقای احمدی نژاد می خواهیم برای خروج آنها همکاری کند. ما می خواهیم خواهرم ایمان پیش از بقیه افراد خانواده از ایران خارج شود ، او سن کمی دارد ونمی تواند دور از مادر خود بماند او 9 ساله بود که در سال 2009 وارد ایران شد."

عمربن لادن تاکید کرد" حضور برادرانم محمد وسعد 29 ساله ، عثمان 25 ساله ، فاطمه 22 ساله ، حمزه 20 ساله ، ایمان 17 ساله و بکر 15 ساله در ایران نشانه این است که آنها هیچ ارتباط تشکیلاتی با القاعده ندارند."

وی گفت " هر کدام از برادرانم یک یا دو زن دارند ، آنها مجموعا 11 فرزند دارند همچنین زنان ومردانی از خانواده های همسران آنان نیز با آنها به سرمی برند ، آنها که تعدادشان به 25 تن می رسد در ایران تحت الحفظ هستند."

No comments:

Post a Comment