Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

حمله به دفاتر آیت الله دستغیب و آیت الله صانعی


گزارش ها بیانگر حمله طرفداران دولت ایران به دفاتر آیت الله یوسف صانعی و آیت الله علی محمد دستغیب، دو تن از روحانیون عالی رتبه اصلاح طلب در روز سه شنبه است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، گروهی از طرفداران دولت در شهر مشهد برای دومین روز پیاپی در اعتراض به رخدادهای روز عاشورا در برابر دفتر آیت الله یوسف صانعی، از مراجع تقلید شیعیان تجمع کردند و علیه او شعار دادند.

این در حالی است که روز دوشنبه نیز معترضان به آیت الله صانعی با پایین آوردن تابلوی دفتر کار او، مانع از ادامه فعالیت کارکنان این دفتر شده بودند.

سایت جرس، از سایت های خبری نزدیک به اصلاح طلبان نیز با گزارش تجمع روز سه شنبه در برابر دفتر آیت الله صانعی از برگزاری تجمع های مشابهی از سوی طرفداران دولت در برابر دفاتر او در شهرهای کرمان، گرگان، ساری و شیراز خبر داده است.

حملات طرفداران دولت ایران علیه آیت الله صانعی پس از درگذشت آیت الله منتظری افزایش یافته است.

سایت رسمی آیت الله علی محمد دستغیب، نماینده منتقد استان فارس در مجلس خبرگان ایران نیز از حمله طرفداران دولت به مسجد قبا در شیراز خبر داده است.

بر اساس این گزارش، مسجد قبا که محل سخنرانی و برگزاری اغلب برنامه های آیت الله دستغیب است، سه شنبه (هشتم دی) مورد حمله قرار گرفت و خساراتی به آن وارد شد.

مهاجمان همچنین به دفتر و بیت آیت الله دستغیب نیز حمله کردند و بعضی از کارکنان و حاضران در این دفتر را مجروح کردند.

سایت رسمی آیت الله دستغیب اضافه کرده که این حمله در شرایطی صورت گرفته که برخی مسئولان نظامی و انتظامی نیز در محل حضور داشتند.

یک شاهد عینی در گفتگو با بخش فارسی بی بی سی این حمله را "هتک حرمت به ساحت مرجعیت" در شیراز خواند و گفت:"مسجد (قبا) را با سنگ های بیشمار هدف حمله قرار دادند و شیشه ها را شکستند، بعد هم به بیت آیت الله دستغیب حمله کردند."

به گفته این شاهد عینی، تعدادی از طلاب هم توسط این افراد دستگیر شدند.

همزمان در بعضی از شهرهای ایران مانند قم، تبریز و ساری راهپیمایی هایی از سوی طرفداران دولت برگزار شد.
BBC

No comments:

Post a Comment