Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

نیروهای امنیتی ایران به ساختمان خبرگزاری ایسنا حمله کردند


مخالفان از مردم خواستند فردا عاشورا نیز تجمع کنند


تهران – خبرگزاریها، العربیه

یک پایگاه اینترنتی نز دیک به اصلاح طلبان ایران روز شنبه 26-12-2009 خبر داد که نیروهای امنیتی به ساختمان خبرگزاری دانشجویان جمهوری اسلامی ایران (ایسنا) حمله کردند که گفته می شود برخی از هواداران مخالفان ایران به آنجا پناه برده بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از منابع رسانه ای اصلاح طلب پلیس ضد شورش این کشور با استفاده از باتون و گاز اشک آور با هواداران مخالفان در شهر تهران درگیر شد.

بنابر اعلام پایگاه اینترنتی جرس نیروهای امنیتی در تهران برای هشدار به معترضان تیراندازی هوایی و با شلیک گاز اشک آور سعی کردند آنها را پراکنده کردند.

بر اساس این گزارش در صورت تایید گسترش درگیری های امروز تاسوعا و فردا عاشورا که از مراسم مذهبی مهم شیعیان به شمار می روند، چنین بر می آید که برغم گذشت شش ماه از انتخابات جنجال برانگیز، این کشور مهم تولید کننده نفت همچنان دستخوش آشوب است و تنش در جمهوری اسلامی ادامه دارد و رو به تشدید است.

بعلاوه با وجود دستگیری های گسترده و سرکوب های امنیتی اعتراضات مخالفان بارها از سر گرفته شده است .

وب سایت جرس افزود نیروهای امنیتی مسلح در حال درگیری شدید با هواداران مخالفان درچند نقطه جنوب تهران هستند وهواداران مخالفان برای حفظ جان خود به ساختمان خبرگزاری ایسنا پناه برده اند ولی نیروهای پلیس به این ساختمان هم حمله کردند.

این پایگاه اینترنتی اندکی بعد اعلام کرد نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن تظاهر کنندگانی که شعارهای ضد دولتی می دادند تیرهوایی شلیک کردند.

هنوز هیچ منبع خبری دیگری خبر جرس را تایید نکرده است زیرا رسانه های خارجی از پوشش خبری اعتراضات ایران منع شده اند همچنین به نظر می رسد.

خبرگزاری ایسنا به فعالیت عادی خود ادامه داده است، با این حال یک شاهد عینی گفت هواداران مخالفان در طول مسیر چند کیلومتری یکی از خیابانهای اصلی تهران به شکل گروهی تجمع کرده بودند و پلیس اجازه به هم پیوستن را به آنان نمی دهد.

پلیس ایران پیشتر به هواداران اصلاح طلبان درمورد برپایی هرگونه تظاهرات طی روزهای تاسوعا و عاشورا هشدار داده بود.

به گزارش رویترز جنبش سبز مخالفان در ایران طی اقدامی که احتمال بروز ناآرامی های بعدی را نشان می دهد با ارسال پیامک هایی از طریق تلفن های همراه از مردم خواست تا صبح فردا یکشنبه نیز در همان منطقه درگیری های تهران تجمع کنند.

درگیریهای امروز چند روز پیش از پایان مهلتی صورت می گیرد که قدرتهای جهانی به ایران داده اند تا با پیش نویس قرار داد پیشنهادی سازمان ملل متحد برای ارسال بخش اعظمی از موجودی اورانیوم کمتر غنی شده خود به خارج در مقابل دریافت سوخت برای نیروگاه تحقیقاتی خود موافقت کند.

No comments:

Post a Comment