Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سيستان و بلوچستان شاهراه كشورهاي همسايه است


مديركل دادگستري سيستان و بلوچستان:
سيستان و بلوچستان شاهراه كشورهاي همسايه است
خبرگزاري فارس: مديركل دادگستري سيستان و بلوچستان گفت: سرمايه‌گذاري در بخش حمل و نقل مي‌تواند اين استان را به عنوان شاهراهي براي كشورهاي همسايه تبديل كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومي اداره كل حمل و نقل و پايانه‌هاي سيستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام ابراهيم حميدي طي مراسم تجليل از دست‌اندركاران نمونه حمل و نقل جاده‌اي استان كه با حضور جمعي از مسئولان مديران دستگاه‌هاي دخيل در كميته ايمني حمل و نقل جاده‌اي تقدير شد، ضمن تبريك 26 آذر به جامعه حمل و نقل استان، اظهار داشت: استان سيستان و بلوچستان داراي موقعيت ممتازي از نظر حمل و نقل است و وجود بندر استراتژيك چابهار اين موقعيت را حساس‌تر مي‌كنند.
وي سرمايه‌گذاري در بخش زيرساخت‌هاي حمل و نقل را ضروري دانست و افزود: وجود موقعيت خوب استان و مسيرهاي ترانزيتي كه از قلمرو استان عبور مي‌كنند، مي‌تواند زمينه‌ساز ترقي و پيشرفت را فراهم كند.
مديركل دادگستري استان تصريح كرد: طرح راه آهن بندر چابهار و اتصال اين بندر به شبكه ريلي كشور از مهم‌ترين طرح‌هاي دولت در اين استان است.

حميدي گفت: در صورت سرمايه‌گذاري مناسب، اين استان مي‌تواند به عنوان شاهراهي براي كشورهاي همسايه مبدل شود و زمينه‌ساز تأمين مايحتاج اين كشورها از طريق بندر چابهار در مقايسه با ساير بندرهاي مهم كشور به عنوان بندري كه تخليه بار در آن موجب كاهش 24 ساعتي محموله‌هاي مورد نياز را فراهم كند و همچنين به عنوان حلقه اتصال شرق و غرب بايد مورد تأكيد مسئولان قرار گيرد.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي سيستان و بلوچستان هم در اين مراسم ضمن عرض خيرمقدم از بخش‌هاي اقتصادي به عنوان جزيره‌اي نام برد كه نقش حمل و نقل به مثابه حلقه اتصال اين جزاير بوده و جزء جدا نشدني اجزا رشد و توسعه اقتصادي هر جامعه است.
عليرضا مجرد در ادامه با اشاره به زيرساخت‌هاي حمل و نقل جاده‌اي استان گفت: بيشترين حجم جابه‌جايي بار و مسافر بر روي دوش حمل و نقل جاده‌اي در استان بوده تا جايي كه فقط 10 درصد جابه‌جايي بار و مسافر به ساير از طريق ديگر شقوق حمل و نقلي استان وابسته است.

وي از تصادفات جاده‌اي به عنوان بزرگ‌ترين معضل حمل و نقل جاده‌اي ياد كرد و افزود: با همت و همدلي مسئولان دستگاه‌هاي مرتبط و تشكيل كميته ايمني حمل و نقل با شناسايي عوامل تأثيرگذار در سوانح جاده‌اي استان در هفت ماهه نخست سال‌جاري كاهش 15 درصدي تلفات جاده‌اي در استان را شاهد بوديم.

مديركل حمل و نقل استان خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه استان سيستان و بلوچستان به لحاظ طول راه‌ها، سومين استان كشور و عبور كريدورهاي ترانزيتي جهان از قلمرو استان جزء استان‌هاي مهم در بخش حمل و نقل مطرح است.
مجرد عامل 70 تا 75 درصد تصادفات را در استان انساني دانست و از برنامه‌هاي جديد براي كاهش معضل ترافيكي در استان خبر داد.
انتهاي پيام/آ20

No comments:

Post a Comment