Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

حمله به بيت امام خمينى با زنجير، گاز وباتوم هنگام سخنرانى خاتمى


تهران، دبى- رسانه ها، العربيه. نت

در شب عاشوراى حسينى 26-12-2009 بیش از پنجاه نفر از لباس شخصى ها با زنجیر و باتوم و گاز فلفل به حسینیه جماران حمله كردند.

در حالیکه سید محد خاتمی، رئيس جمهور پيشين ايران، در شب عاشورای حسینی در حسینیه جماران سخنرانى مى كرد، عده اى لباس شخصى با فریادهای "حیدر حیدر"، "ابوالفضل علمدار خامنه ای را نگهدار"، به اين حسينيه و مجلس سخنرانى حمله كردند.

خبرگزاری فرانسه با مخابره گزارشی از تهران به نقل از شاهدان عینی اعلام داشت که نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با صدها تظاهر کننده هوادار "جنبش سبز" در شمال پایتخت ایران که شعارهايي را عليه دولت سر مي دادند درگير شدند.

يکي از شاهدان عینی به این خبرگزاری گفته است نیروهای انتظامی به معترضين پنج دقيقه فرصت دادند تا متفرق شوند اما مقاومت تظاهرکنندگان و ادامه شعارهايشان باعث گردید تا نيروهاى ضد شورش موتور سوار به طرف معترضين حمله ور شوند و گاز اشک اور پرتاب کنند.

گفتنى است حسينه جماران كه محل اقامت آيت الله روح الله خميني رهبر و بنيانگذار نظام جمهوری انقلاب اسلامي ايران بوده و او در اين مكان براي مردم سخنراني مي کرد. اين مكان اكنون بیت امام خمینی محسوب مى شود و محل استقرار بازماندگان او و كانون نشر افكارش بشمار مى آيد.

در اين مكان به گزارش پایگاه فراکسیون خط امام مجلس(پارلمان‌نیوز) جمعیت زیادی حاضر بودند و به سخنرانى رئيس جمهورى دوران اصلاحات گوش مى كردند.

بنا بر اين گزارش، نيروهاى لباس شخصى یا "گروه فشار"، با ایجاد "رعب و وحشت در میان مردم موجب نیمه تمام ماندن سخنرانی رئیس جمهورسابق ايران" شدند .

از سوى ديگر وبگاه سلام (نزديك به اصلاح طلبان) نيز خبر از شکسته شدن شیشه های حسینیه جماران بر اثر اين داد و نوشت: "ساعتها پیش از اين واقعه، نیروهای امنیتی اطراف خیابان جماران را محاصره کرده بودند اما نیروهای لباس شخصی به سادگی توانستند به بیت امام حمله کنند."

اين گزارش مى افزايد: "مهاجمان در حالی به ضرب و شتم مردم پرداخته اند که در خیابان های اطراف هم عده ای موتور سوار با سنگ به مردم حمله مى کردند."
یاسر خمینی (نوه امام خمينى)، فائزه و فاطمه هاشمی (فرزندان هاشمى رفسنجانى) بر اساس گزارش هاى واصله از جمله حاضران در این مراسم بودند.

گفتنى است كه روز گذشته اعلام شد كه مراسم "اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه" به روال سالهای قبل در شب عاشورای حسینی با سخنرانی حجت الاسلام محمد خاتمی در حسینیه جماران برگزار می شود.
در اين اطلاعيه اعلام شده بود كه در این مراسم رئیس جمهور سابق ايران درباره‌ی امام حسين و قيام عاشورا سخنرانی مى كند.

برنامه هاى ديگر اين مراسم كه با حضور جمعی از هنرمندان، اندیشمندان و استادان حوزه و دانشگاه همه ساله برگزار مى شد، تلاوت قرآن، قرائت زيارت عاشورا، مرثيه ‌سرايی، شعرخوانی توسط شاعران اهل‌بيت، نمايشگاه آثار هنری با محوريت هنر عاشورایی و گفت ‌و‌گوی شاعران و هنرمندان با موضوع عاشورا بود.

No comments:

Post a Comment