Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

رئیس طایفه شه بخش بلوچستان: شهید شوشتری با تمام توان در پی حل مشکلات منطقه بود

Yaa sepaah poole ziaadi be aghaye Ismaelzahi daadeand ke in harfa ro bezane yaa inke vay raa tahdid be marg kardeaand!!! Dar ghair-e in sorat hich baloch-e sharaaft-mandi aazaa-daane intor janaayaat-e sepaah ro tawjih namikone.
سپاه نیوز:حسین اسماعیل زهی، رئیس طايفه شه‌بخش بلوچستان با بيان اينكه دشمن به دنبال از بین بردن تفکر شهید شوشتری بود
گفت:شهید شوشتری طبيب حاذقي بود كه با تشخيص درد، تمام تلاشش را براي علاج آن به كار مي‌برد.

به گزارش سپاه نیوز به نقل از فارس،حسين اسماعيل‌زهي رئیس طايفه شه‌بخش بلوچستان، در نشست تخصصي واكاوي شخصيت سردار شوشتري و بررسي مسائل سيستان و بلوچستان با اشاره به عملكرد منحصر به فرد سردار شوشتري در اين منطقه اظهار داشت: ايشان با لباس مبدل بلوچي به صورت ناشناس در مناطق محروم منطقه سركشي مي‌كرد و مايحتاج مورد نياز خانواده هاي محروم سيستان و بلوچستان را تامين مي‌كرد.

اسماعيل زهي با بيان اينكه سردار شوشتري به خوبي درد مردم سيستان را فهميده بود، اظهار داشت: سردار شوشتري آغازگر راهي بود كه دشمن در صورت ادامه اين راه منافع خود را در منطقه در خطر مي‌ديد و همين امر باعث شد تا براي نابودي تفكر او دست به كار شود.

اين بزرگ طايف شه‌بخش بلوچستان خاطر نشان كرد: دشمن سردار شوشتري را شهيد نكرد بلكه به دنبال از بين بردن تفكر او بود اما هيچ گاه موفق به اين كار نخواهد شد چرا كه منش و تفكر سردار شوشتري در رگ و خون مردم سيستان و بلوچستان رخنه كرده و اين فكر خاموش شدني نيست.

اسماعیل زهی گفت :شوشتري شخصا دستور رسيدگي به وضعيت زندگي زنان بي‌سرپرست، كودكان يتيم و خانوادهاي محروم منطقه را مي‌داد و در زمان شهادت او وقتي من از زاهدان به منطقه "كورين " برگشتم ديدم كه زنان 70 ساله به همراه كودكان، در شهادت او گريه مي‌كردند و مي‌گفتند امروز پدر خود را از دست داده‌ايم.
وي مردم سيستان و بلوچستان را مردمي مهمان‌نواز و ولايت مدار معرفي كرد و افزود: اين مردم احتياج به كمك دارند چرا كه فقر و مشكلات در منطقه ما بيداد مي‌كند.

اسماعيل زهي با اشاره به روحيه استعمار ستيزي مردم بلوچ، خاطر نشان كرد: وقتي انگ
ليسي‌ها ‌به سيستان حمله كردند حكومت مركزي در كار نبود و همين طوايف بودند كه انگليسي‌ها را از كشور بيرون كرده و هفتاد نفر از نيروهاي آنها را در منطقه "گورستاني " كشتند.

وي تاكيد كرد: مردم سيستان زنده‌اند و قدر خدمتگزاران خود را مي‌دانند اما اين منطقه احتياج به سرمايه گذاري توسط دولت دارد چرا كه متاسفانه به خاطر تبليغات منفي هيچ سرمايه‌گذاري حاضر نيست در منطقه سيستان و بلوچستان فعاليت كند.

وي تاكيد كرد: نگاه به سيستان بايد يك نگاه ويژه باشد و بايد همان كاري شود كه سپاه پاسداران به دنبال آن است.
اسماعيل‌زهي بيكاري را مهمترين مشكل مردم منطقه دانست و افزود: هر چند كارهاي فرهنگي نيز در منطقه سيستان و بلوچستان انجام شده است اما بايد بدانيم كه ايجاد امنيت در منطقه با لشكركشي امكان پذير نيست بلكه بايد كار فرهنگي مناسب صورت بگيرد و این همان کاری است که شهید شوشتری به شایستگی در این منطقه دنبال می کرد.
انتهای خبر/01

No comments:

Post a Comment