Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بر اثر فشار, بازداشت و تهدیدات وزارت اطلاعت وبلاگ استون تعطیل شد


وبتاک "استون" تا مدت زمان نامشخصی بروز نخواهد شد



پس از مدت زمان کوتاهی که "استون، ندای مردمان بلوچ" با رویکردی نوین، روشنگری و بیان مطالبات مردم بلوچ با زبان و نیاز جامعه ای متمدن و در عصری با فرآیندهای جدید مبتی بر اصالت فرهنگ و زبان، فعالیت خود را آغاز نمود، به دلیل اینکه نیاز واقعی بلوچ را بیان و معضلات و مشکلات بلوچستان را از نگاه جوامع مترقی آسیب شناسی نمود و همچنین فرهنگ و پتانسیل ها را در جهت ارائه راهکارها و راهبردهای اقتصادی و فرهنگی که برای پیشرفت و آبادانی این سرزمین الزام آور برای دولت و ملت باشند تحلیل و بیان کرد، با موفقیت و استقبال بسیار خوبی روبرو شد که جا دارد از فهم و بصیرت مردم و بخصوص جوانان بلوچ صمیمانه تشکر و سپاسگذاری کنم؛ اما به هر تقدیر زمانه با "استون" همگام نبود و پاره ای از مشکلات سد راه "استون" شد و در نهایت باید بگویم که "استون" تا مدت زمان نامشخصی بروز نخواهد شد.



تشکر ویژه از پهره و بلوچی وبتاک



از وبلاگ "پهره" و "بلوچی وبتاک" و برادران ارجمند و بزرگوار "خسرو ملازهی" و "کریم بلوچ- تهل" تشکر ویژه دارم، مدت ها پیش قصد داشتم از وبلاگ های پهره و بلوچی وبتاک به صورت مطلبی جداگانه تشکر ویژه داشته باشم اما فرصت نشد و این دین را در اینجا مختصراً ادا می کنم. انصافاً وبلاگ پهره در میان وبلاگ و سایت های بلوچ جایگاه ویژه و ممتاز دارد و بروز بودن آن، ارزشی که برای زبان و ادبیات بلوچی قائل شده و تنوع مطالب و همچنین تریبون آزادی که برای اظهار نظر خوانندگان گرامی ایجاد کرده به اهمیت و امتیاز آن می افزاید، امیدوارم در فعالیت "پهره" مانند استون وقفه ای ایجاد نشود و در سال های آتی از مطالب و محتوای ارزشمند آن استفاده ببریم.



در کلام آخر از وبلاگ و وبسایت هایی که "استون" را یاری رساندند و همواره با "استون" همگام و همکلام بودند و در زمان بروز مشکل از نگاه "استون" و نیز از بنده حقیر دفاع نمودند تشکر کنم.



بنده با چندی از دوستان این موضوع را مطرح کرده ام که اگر همکاری دلسوزان و جوانان عزیز بلوچ با بنده همراه باشد به یاری خداوند در سالهای آینده برای تاسیس و ایجاد انجمنی برای فعالیت های مستمر فرهنگی و هنری در قالب یک NGO جوانان تلاش و پیگیری خواهیم نمود چرا که به معنای واقعی در جامعه بلوچستان وجود نهاد های فرهنگی غیر دولتی احساس می شود. برای درخواست ثبت یک انجمن یا نهاد غیردولتی همکاری حداقل 5 نفر بصورت هیئت مدیره ضرورت دارد که البته دوستانی که در این زمینه فعالیت دارند بخوبی با این مسائل آشنا هستند. لذا امیدوارم این امر در آینده ای نزدیک محقق بشود و حمایت جوانان برومند بلوچ را به صورت عینی از فعالیت های نهادی داشته باشیم.



برای ملت سرافراز بلوچ و تمامی وبلاگنویسان، فعالین فرهنگی و اینترنتی آرزوی سعادت و موفقیت دارم.



با وجود متوقف شدن وبتاک استون، همچنان می توانید با ایمیل نویسنده ارتباط برقرار کنید.



ابراهیم حسین بر ۱۰ دسامبر ۲۰۱۰ - ۱۹ آذر ۱۳۸۹



ce: http://www.estoun.blogfa.com/

No comments:

Post a Comment