Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

نرخ بیکاری در سیستان‌وبلوچستان حداقل 30 درصد است

سایت پارسینه: حسینعلی شهریاری" نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با هفته‌نامه مندیل اشتغال را یکی از اساسی‌ترین چالش‌ها در کشور دانست.

به گزارش خانه ملت، در استان سیستان ‌و بلوچستان که از شاخص‌های توسعه فاصله‌های زیادی با سایر مناطق دارد از حساسیت بالایی برخوردار است. اشتغال مسأله ساده‌ای نیست. تمام عوامل اقتصادی، اجتماعی که بر توسعه تأثیرگذارند یا از آن تأثیر می‌پذیرند بر اشتغال مؤثرند و ساختار اجتماعی- اقتصادی توسعه‌نیافته سیستان‌وبلوچستان زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های شغلی فراهم نیاورده است. از طرف دیگر بالا بردن شاخص‌های توسعه به‌خصوص توسعه انسانی بسته به ایجاد فرصت‌های شغلی است بنابراین ایجاد اشتغال در این استان نه تنها به تولید و درآمد در منطقه رونق می‌بخشد بلکه به رفع فقر و محرومیت کمک بزرگی خواهد کرد.

متأسفانه هنگامی که رشد، توسعه و صنعت به بسیاری از استان‌های ما رسید، سیستان‌وبلوچستان شاید به دلیل نبود زیرساخت‌ها و دوری از مرکز و دلایل بسیاری نتوانست میزبان، رشد و توسعه و صنعت باشد و امروز با وجود اصل 44 موانعی برای سرمایه‌گذاری‌های کلان دولت در این استان وجود دارد و سرمایه‌گذار خصوصی با ورود مسائل متعددی که در استان وجود دارد ریسک سرمایه‌گذاری به خود نمی‌دهد. اما برای استانی که با فقر، قاچاق و بسیاری مسائل دیگر درگیر است چه چاره‌ای می‌توان اندیشید. براساس آمارهای رسمی نرخ بیکاری در سال گذشته در سیستان‌وبلوچستان 8/13 اعلام شد.

نماینده زاهدان که ریاست کمیسیون بهداشت مجلس را نیز عهده‌دار است این رقم را صحیح نمی‌داند.

وی می‌گوید: نرخ بیکاری در سیستان‌وبلوچستان حداقل 30 درصد است و آمارهای اعلام شده اشتباه است. بیکاری مشکلات بسیاری را در استان به‌وجود آورده است و دولت باید در ایجاد اشتغال در استان مشارکت کند.

No comments:

Post a Comment