Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

وزیر سابق استخبارات افغانستان : طالبان دوباره قدرت را به دست خواهند گرفت

دبی- العربیه.نت
امرالله صالح رییس سابق استخبارات (اطلاعات) افغانستان روز جمعه 10-12-2010 اعلام کرد در صورتی که نیروهای ناتو افغانستان را ترک کنند، گروه طالبان دوباره قدرت را غصب خواهند کرد.

رییس سابق استخبارات افغانستان كه در "باشگاه مطبوعات ملی" در واشنگتن سخنرانی می کرد ، گفت: پیش از مصالحه با طالبان، نخست باید منابع تمویل آنها از پاکستان قطع شود، شورشیان باید خلع سلاح شوند و سپس برای آنها اجازه فعالیت سیاسی داده شود.

در اوایل اکتوبر گذشته به دستور حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان " شورای صلح" به رهبری برهان الدین ربانی به منظور هدایت گفت ‌وگوهای صلح تشکیل شد اما تاکنون با گذشت بیش از دو ماه این گفتگوها تنتیجه قابل ذکری را در بر نداشته است.

صالح که از سال 2004 تا اوایل 2010 میلادی ریاست استخبارات(اطلاعات) افغانستان را به أن متهم کرد.

وی با انتقاد از عملکرد نیروههای امریکا در افغانستان گفت: "رهبران طالبان نه دستگیر شده و نه کشته شده اند و در عین حال، شبکه القاعده هم تا به حال مغلوب نشده است."

خبرگزاری رویترز به نقل از صالح نوشته است "در مناطقی که تاجيک ها و سایر اقلیت های افغان به سر می برند، مردم هشدار داده اند، در صورتی که حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان با طالبان معامله کند، این کشور شاهد یک جنگ داخلی دیگر خواهد شد."

این درحالی است که رهبران عضو سازمان ناتو در کنفرانس لیسبون در ماه گذشته بر خروج کامل نیروهای خود تا پایان سال 2014 تأکید کرده بودند.


http://www.alarabiya.net/articles/2010/12/10/129116.html

No comments:

Post a Comment