Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

انفجار چابهار، حمله ایرنا به پاکستان

خبرگزاری حکومتی ایرنا، طی تحلیلی در مورد حادثه انفجار تروریستی چابهار نوشته است که، برنامه ريزي، سازماندهي و تجهيز اين تروريست ها از خارج از مرزهاي كشور و در قالب 'ميليشياي پاكستاني'
صورت مي گيرد كه هر از گاهي به عنوان 'لشكر جنگوي'، "جندالشيطان" (جندالله) و 'طالبان' منشا برخي از شرارت ها در شرق كشورمان و منطقه هستند.

خبرگزاری ایرنا از قول تحلیلگران منطقه که نامی از انها برده نشده است نوشته اس که، اين جريان سلفي- وهابي صرفا عنوان 'ميليشاي پاكستاني' را دارند اما در عمل در حقيقت عروسك هاي در دست اسلام آباد و ' ISI ' سازمان اطلاعاتي دولت پاكستان- هستند.

به گزارش ایرنا، كساني كه با تفكرات سلفي- وهابي خود بدنبال ايجاد به اصطلاح 'امارت اسلامي' در سرزمين افغانستان و پاكستان و سپس ساير كشورهاي اسلامي هستند در درون خاك پاكستان و به طور مشخص شهري به نام كويته حضور دارند و از 'ISI ' دستور مي گيرند.


طبق آخرین گزارشات از حادثه انفجاری چابهار که روز چهارشنبه به وقوع پویست، تاکنون 38 نفر کشده شده اند.

خبرگزاری ایرنا در ادامه بر این ادعا است که، پاكستان كه خاستگاه اين جريانات ترويستي است، متاسفانه به محلي براي برنامه ريزي، هماهنگي، آموزش و تجهيز اين نيروهاي تروريستي تبديل شده و اگر اسلام آباد ناتوان از كنترل مرزهاي خود با ايران و يا ساير كشورهاي همسايه است و قصد دارد تا مسئوليت اين اقدام را از خود سلب كند، اين مساله را اعلام كند تا تهران براي تامين امنيت خود راسا اقدام كند.

به گزارش این خبرگزاری، نكته قابل تامل اين است كه هيچ تحليلگر آشنا به منطقه در مورد نقش ISI -سازمان اطلاعاتي- پاكستان و 'ميليشياي پاكستاني' در اقدامات تروريستي منطقه ترديدي ندارد.


http://parsdailynews.com/75954.htm

No comments:

Post a Comment