Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

انفجار راه حل یا پاسخ هرزه درائیهای زاهدان نیوز و زاهدان پرس و ...

ترور ، پاسخ انسانهای از جان گذشته و جان به لب رسیده و احساساتی است ، آنهم از نوع انتحاری آن . کسانیکه زندگی از آنها سلب شده و تحقیر گردیده اند . اگر کسی میخواهد که دچار چنین احساسی گردد باید پا را به سرزمین ستم کشیده بلوچستان بگذارد ، تا در هر قدم با توهین و تکفیر لشکریان با نام و نشان و یا بی نام و با نشان امام ها ( امام زمان و خامنه ای !! ) مواجه شود . کافی است به هرزه درائیهای زاهدان نیوز و زاهدان پرس و ... در رابطه با مردم استان توجه نماید یا کافی است که به وعظ های حضرت دانشمند و یا حضرت شیرازی توجه بنماید ، اگر از صفحات فوق چشم کسی بینا نگردید کافی است به لیست نوجوانان !!! اعدامی بلوچ نظری بیفکند ، یا کافی است که به لیست وبلاگ نویس های بلوچ توجه نماید که قبل از آنکه زبان بازکنند ، زبانشان « قلم » و یا از پس حلقوم کشیده میشود ، یا همچون یعقوب مهرنهاد بر سر دار میروند .

نفرت ، جنایت ، تعصب از پیر و پاتالهایی که بر مسند قدرت هستند، آنچه را به بار مینشیند که در چابهار دیدیم و یا خواندیم . اگر حقیقتا" خواهان پایان یافتن این مصائب هستیم ، میبایست به اوضاع مناطقی همچون بلوچستان بیشتر توجه نموده و از هر وسیله ممکن خواه نامه نگاری به مسئولین و خواه تضرع پیش سازمانهای حقوق بشر !! و ... تلاش نماییم تا با فشار بر مسئولین امر سبب احقاق پایمال شده حداقل مردم بلوچ گردیم .

آنچه در چابهار اتفاق افتاد جنایتی هولناک است ، اما بر اساس اطلاعات رسیده از محل حادثه ، بخشی از قربانیان و مجروحین حادثه بر اثر شلیک(!!!) گلوله های لشکریان بی نام و با نشان امام زمان در محل حادثه بوده اند که بر مراتب قبح حادثه بسی افزوده است !

شخصا" مراتب تاسف و تالم خویش را از حادثه فوق اعلام میدارم و با قربانیان این حادثه اعم از جنداللهی یا حزب اللهی همدردم .

در حاکمیت کنونی ایران تلاش میشود که با دامن زدن به جنگهای مذهبی و ... توجه مردم ایران را از توجه به خواسته های انسانی و اساسی آنها که همانا بهبود شرایط زندگی ، رفع تبعیض ، پایان حاکمیت مذهبی ، برقراری حکومتهای خود مختار محلی ، رفع موانع پیشرفتهای اجتماعی و منطقه ای ، بازگرداندن و عودت مهاجرین و پناهندگان ایرانی از خارج از کشور و ... منحرف نموده و با تکیه بر جهل عده ای از هموطنان متعصب شیعه ، بر عمر ننگین خویش بیفزاید . کسانیکه بدنبال چنین اهدافی _ جنگ شیعه و سنی _ هستند ، عملا" دچار دام گول و فریب رژیم گردیده و عملا" نه در خدمت بهبود جامعه خویش بلکه در خدمت تداوم این رژیم ننگین میگردند .

به امید آنکه ما بتوانیم به سخنان همدیگر با خاطری آسوده گوش بسپاریم !

خشونت نمیتواند امنیت پایدار پدید آورد و نا امنی نمیتواند در توسعه منطقه کمکی بنماید ؛ از اینرو باب مفاهمه و گفتگو همیشه باید باز باشد .

آزات بلوچ

No comments:

Post a Comment