Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

دیپلمات معترض : از من خواسته شد با یک جاسوس مصری تماس برقرارکنم

لوفیگارو – دبی ، العربیه. نت
فرزاد فرهنگیان دیپلمات سابق ایرانی در بروکسل که پس از حوادث انتخابات به معترضان پیوسته بود درمصاحبه با روزنامه " لوفیگارو " چاپ فرانسه تاکید کرد هنگام ماموریت در وزارت خارجه از وی خواسته شد با یک جاسوس مصری درفرانسه تماس برقرارکند.

وی با اشاره به سابقه انقلابی خود تاکید می کند پس از پیروزی انقلاب برای خدمت به انقلابی که در آن شرکت کردم زبان انگلیسی و روابط بین الملل خواندم تا به عنوان یک سرباز در وزارت خارجه خدمت کنم.

او در این گزارش که امروز چهارشنبه 8 – 12 – 2010 منتشرشد ، گفت : در نمایندگی های جمهوری اسلامی در داکار ، پاریس و بروکسل به مراتب عالی دیپلماتیک رسیدم ."

این دیپلمات مخالف دولت افزود : " پس از پیروزی محمد خاتمی و بازشدن فضای سیاسی که با دعوت از سرمایه گذاران خارجی برای همکاری با ایران و تشویق بازگشت مهاجران ایرانی همراه بود بیش از گذشته توانستم با دیده باز به امور بنگرم."

او تاکید کرد حقوق ماهیانه من 3000 یورو بود ، خودروی مرسدس و منزل داشتم اما
وزارت خارجه به تدریج به من فهماند که در برابر این امکانات انجام تعهداتی مانند همکاری با وزارت اطلاعات نیزلازم است."

دیپلمات سابق گفت:" آنها یک بار از من خواستند که با یک جاسوس سابق مصری تماس برقرار کنم وی ادعا می کرد که اطلاعات دست اول از منابع مصری دارد."

فرهنگیان گفت : " اتفاق های دیگری نیز رخ داد که به تدریج به من کمک کرد در مورد امور جاری کشور موضعگیری کنم از جمله اینکه پس از پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات دخترم هما به دلیل پوشش خود در تهران توسط پلیس بازداشت شد."

وی افزود :" هنگام انتخابات وقتیکه در بروکسل خدمت می کردم از بین 1500 نفر شرکت کننده در انتخابات حدود 90% از آنان مانند من به میرحسین موسوی رقیب اصلی احمدی نژاد رای دادند."

رایزن سابق سفارت ایران در بروکسل گفت :" هنگامی که آماده می شدم تا نتایج انتخابات را از سفارت به وزارت خارجه اعلام کنم از تهران با من تماس گرفتند و به من گفتند نتایج را برای آنها نفرستم اما چند ساعت بعد خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد محمود احمدی نژاد با کسب 63% آراء در انتخابات پیروزشده است."

فرهنگیان گفت :" آن هنگام فهمیدم که در انتخابات تقلب شده است . روز بعد فکرکردم آیت الله خامنه ای نقش داور را برعهده می گیرد وبرای ایجاد آرامش وارد عمل می شود. اما این اتفاق نیفتاد."

وی افزود :" خامنه ای به احمدی نژاد تبریک گفت و به این اکتفا نکرد و برای سرکوب اعتراضات چراغ سبز نشان داد."

دیپلمات سابق در ادامه گفت: " پس از آن دچارعذاب وجدان شدم . شب نمی توانستم بخوابم. نمی توانستم باور کنم نظام رای مردم را به سرقت می برد و جوانان را می کشد و به زندانیان تجاوزمی کند."
دیپلمات معترض جدید

 محمد حیدری دیپلمات ایرانی معترض در این گفتگو محمد حیدری دیگر دیپلمات معترض اعلام کرد یک دیپلمات دیگر قرار است به معترضان بپیوندد.

وی به لوفیگارو گفت :" به دلایل امنیتی نمی توانم نام او را فاش کنم. دیپلمات ها به شدت تحت مراقبت هستند . روند استخدام دیپلمات ها دیگر بر اساس توانایی ها نیست. آنها بر اساس همکاری با وزارت اطلاعات و سپاه به استخدام وزارت خارجه در می آیند."

حیدری در مورد پشتیبانی جمهوری اسلامی از گروههای مسلح در منطقه تاکید کرد در دوران ماموریت در وزارت خارجه کانتینرهای حاوی سلاح در چارجوب کمک های هلال احمر در مقابل چشمان من از فرودگاه مهرآباد به حزب الله لبنان ارسال می شد."

وی تاکید کرد پس از پیوستن به معترضان حساب های بانکی و املاک وی بلوکه شده است و نزدیکان او از برخورد حاکمیت نگران هستند.

حیدری در مورد وضعیت خود می گوید :" در انتظار دریافت مدارک پناهندگی در نروژ هستم . به دلیل کامل نشدن پروسه پناهندگی نمی توانم فرزندم را در مدرسه ثبت نام کنم و یا اینکه به دیدار دخترانم در فرانسه بروم."

No comments:

Post a Comment