Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

عفو بين الملل: اعدام قریب الوقوع حبيب الله لطيفی – دانشجوی کرد -- را متوقف کنيد


عفو بين الملل: اعدام قریب الوقوع حبيب الله لطيفی – دانشجوی کرد -- را متوقف کنيد 25.12.10






سازمان عفو بین الملل از جمهوری اسلامی ايران خواستار توقف اعدام يک دانشجوی کرد شد. به گفته اين گروه مدافع حقوق بشر اعدام قريب الوقوع حبيب الله لطيفی به اتهام محاربه با خدا ست.

عفو بین الملل به نقل از وکیل آقای لطیفی می گويد مقامات به وی اطلاع داده اند اين دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد ایلام را قرار است روز یکشنبه در زندان سنندج، اعدام کنند.

«ملکولم اسمارت،» رييس بخش خاورميانه و شمال آفريقای عفو بين الملل، روز جمعه در بيانيه ای از ايران تقاضای عفو و بخشودگی برای حبيب الله لطيفی، به عمل آورد.

گروه مدافع حقوق بشر می گويد اين دانشجوی کرد در سال ۲۰۰۷ در شهر سنندج به اتهام ارتباط با گروه شورشی پژاک دستگیر شد و در سال ۲۰۰۸ پس از یک محاکمه غیرمنصفانه توسط دادگاه انقلاب سنندج به اعدام محکوم گشت و در سال ۲۰۰۹ نيز دادگاه تجديد نظر حکم اعدام وی را ابقاء کرد.

سازمان عفو بين الملل می گويد محاکمه آقای لطيفی پشت درهای بسته انجام شد و وکیل و خانواده وی اجازه حضور در دادگاه را پيدا نکردند. عفو بين الملل تصديق می کند دولتها مسؤليت دارند کسانی را که مرتکب جرم می شوند، محاکمه و مجازات کنند اما اين کار بايستی مطابق با موازین و معیارهای بین المللی، انجام شود.

آقای اسمارت گفت «آشکار است» که محاکمه حبيب الله لطيفی طبق موازين بين المللی، صورت نگرفته است

No comments:

Post a Comment