Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

با حضور 18 حزب و سازمان سیاسی --- نشست " کنگره ملیت ها ی ایران فدرال " در لندن برگزار شد

تصویر آرشیوی از یکی از جلسات کنگره

درنشست امسال كه با شركت نمايندگان سازمان ها ، احزاب و شخصيتهای عضو همراه بود اوضاع داخلی ایران و منطقه مورد بحث وبررسی قرارگرفت.

"كنگره ملیت های ایران فدرال " هم اکنون 18 حزب و سازمان سیاسی و فرهنگی دارد و برای برقراری " نظام فدرال " در ایران تلاش می کنند.

ضیا صدر الاشرافی سخنگوی " کنگره ملیت ها ی ایران فدرال" در این نشست گفت : " درهمسایگی ایران از جمله در عراق پاکستان وافغانستان هم اکنون سیستم فدرال حاکم است و این باعث شده است که درخواست ها در این زمینه بین ملیت های ایران بیشترشود."

یاسین اهوازی نماینده حزب همبستگی دموکراتیک اهواز در گفتگو با العربیه نت اعلام کرد : " در نشست دو روزه این مجمع گسترش فعالیت های تبلیغاتی کنگره، ونیز چگونگی پذیرش اعضاء جدید بررسی شد."

شاهوحسینی نماینده حزب دمکرات کردستان ایران نیز در مجمع عمومی ، بر ضرورت وحدت بین سازمان ها ی کنگره جهت تعامل با دیگر سازمان ها واحزاب و شخصیتها ایرانی خارج از کنگره تاکید کرد.

دکتر کریم بنی سعید یکی از شرکت کنندگان این نشست نیز خواهان تبادل نظر درباره تدوین قانون اساسی حكومت فدرال و نیز گسترش واحدهای بین المللی
کنگره در اروپا و امریکا شد.

وی افزود : " گردهمایی سالیانه مليت های ايران فرصتی را فراهم می آورد تا شرایط و اوضاع ايران بيشترمشخص شود."

رحيم بندوئى نماينده حزب مردم بلوچستان نیز گفت: " مشى سياسى بنيادين کنگره ، مبارزه براى استقرار دموکراسى در ايران از طريق تامين برابرى حقوق سياسى مليت ھاى ساکن ايران، برابرى حقوق زن و مرد ، برابرى حقوق اديان و رفاه اجتماعى ھمه مردمان ايران می باشد۔"

احزابی که در این کنگره عضویت دارند عمدتا از بین گروههای قومی غیرمسلح هستند که جمهوری اسلامی را به نقض حقوق قومیت ها متهم می کنند.

در قانون اساسی جمهوری اسلامی حق برابری همه مردم ایران به رسمیت شناخته شده و اصل 15 این قانون بر آزاد بودن تدریس و انتشار رسانه ها به زبان های محلی تاکید می کند.

مناطق قومی در ایران طی سالهای گذشته شاهد ناآرامی های مختلفی بود که در برخی از این حوادث با خشونت همراه بود.



Source: http://www.alarabiya.net/articles/2010/12/06/128681.html

No comments:

Post a Comment