Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

احمدی نژاد به آزار و اذیت اهل سنت دستور داده است

سنی نیوز: تلگراف های دیپلماتیک ایالات متحده که سایت ویکیلیکس آنرا افشا نموده حاکی است که رئیس جمهور ایران احمدی نژاد مرتکب اقدامات خصمانه و تحریک آمیر علیه اهل سنت در ایران شده
است. اين مدارک وی را مسئول آشوب و نا امنی در استان سیستان و بلوچستان که اکثریت جمعیت آنرا اهل سنت تشکیل میدهند دانسته است.

در تلگراف صادر شده توسط سفارت امریکا در پایتخت آذربایجان باکو آمده است: منابع نظامی آذربایجان نگرانی خود را در مورد تشدید خشونت حکومت ایران علیه اقلیت های این کشور اظهار داشته اند.

کشور آذربایجان که همسایه شمالی ایران با طول مرز مشترک بیش از 430 کیلومتر است از همسایه ای که اوضاع داخلی آن نا آرام و متوتر است هراس دارد.

تلگراف ارسال شده به تاریخ 12 ژوین سال 2009 به واشنگتن با استناد به همین منبع افزوده است: احمدی نژاد مرتکب شیوه های خصمانه و تحریک آمیز علیه اهل سنت ایران شده است مانند آزار و اذیت علما و بزرگان اهل سنت و منع برپا داشتن نماز های جماعت و یورش بر مساجد آنها. همچنین احمدی نژاد طی چند سال گذشته به منظور بررسی واکنش اهل سنت به چندین مورد حملات آزار و اذیت علیه اهل سنت دستور داده است.

دولت تهران یعنی "دشمن":

منابع آذربایجانی- با توجه به این تلگراف- گفته اند: شیوه های خصمانه حکومت ایران علیه اقلیت ها همزمان با بالا رفتن نسبت بیکاری و احساس تبعیض و عدم وجود خدمات دولتی و نفرتی که در دل مردم بلوچستان علیه رژیم حاکم نهفته است در شکل گیری خشونت ها نقش فعال داشته است.

در این تلگراف با توجه به گزارش شبکه الجزیره آمده است: شایعاتی که در تهران بطور چشمگیر پخش شده حاکی از آنست که سربازان پاسگاه های استان سیستان و بلوچستان از ترس حملۀ گروه های مقاومت بلوچ در شب مراکز شان را ترک می کنند.

این منابع اضافه می کنند: احمدی نژاد با تعین نمودن "حبیب الله دهمرده" به حیث فرماندار استان سیستان و بلوچستان که از نزدیکان و متحدین او می باشد عمدا احساسات مردم بلوچ را تحریک نموده است.

منابع مذکور می افزایند که "حبیب الله دهمرده" به عنوان مرد احمق و خون آشنام و دشمن سرسخت اهل سنت معروف است.

هیروئین ایران:

این تلگراف شکایت مقامات آذری را در مورد افزایش نقل قابل ملاحظه مواد مخدر از ایران به کشور شان ذکر نموده است! محموله های هیروئین که توسط لابراتوار های پیشرفته آماده شده را در سه ماه اول سال 2009 توقیف نموده اند که بالغ بر چهار برابر مقدار هیروئین ضبط شدۀ این مدت در سال 2008 است.

در این تگراف آمده است: "با توجه به منابع دولت آذربایجان تقریبا همه هیروینی که از ایران وارد این کشور میشود از مراحل آزمایشگاهی گذشته و آماده فروش در بازار است".

وضیعت اهل سنت در ایران:

دولت ایران از سال 1936 به این طرف هر نوع فعالیت اهل سنت را در ایران ممنوع قرار داده سرسختانه از آن جلوگیری می کند! در حالی که به یهودیان اجازه می دهد هرگونه مراسم مذهبی شان را بطور آزاد انجام دهند.

اهل سنت در ایران بیش از یک سوم جمعیت این کشور را تشکیل میدهند یعنی تعداد آنها از 15تا20 میلیون فرد می رسد، اما از ساختن حتی یک مسجد در پایتخت ایران و دیگر شهرهای عمده این کشور و از اتبدایی ترین حقوق شان محرومند و هیچگونه مسؤلیت و وظیفه مهم دولتی به آنها سپرده نمیشود. و تا کنون حتی یک عضو هم در دولت ایران ندارند.

همچنان رژیم حاکم یک انجمن سیاسی اهل سنت را که در شورای مشورتی حکومت سابق وجود داشت منحل اعلان کرد.

قبلا مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه شهر زاهدان به چندین موارد اشاره نموده بود از جمله فشار های حکومت احمدی نژاد بر اهل سنت طی چهار سال گذشته".

و در اشاره به تشدید فشار های فرقه ای علیه اهل سنت در سایه حکومت احمدی نژاد مولوی عبدالحمید گفته است: "در راه ادای حج بودم که عناصر رژیم مرا در تهران توقف داده مانع سفرم شدند. و در یک دیداری با برخی از مقامات ارشد دولتی به من گفته شد پیمانه صبر در مورد اهل سنت به سر رسیده و ایشان تحمل آزادی مذهبی ای را که اهل سنت از آن بر خوردارند ندارند!! گویا ایشان به برخی از طرحها و اقدامات خصمانۀ که علیه اهل سنت برنامه ریزی شده اشاره نمودند. چنانکه برخی از طرح های را در این دیدارها به بمن بازگو نمودند ذکر آن در اینجا قابل مصلحت نیست".

مولوی عبدالحمید تأکید نمود برخی از مقامات ارشد دولت احمدی نژاد علنا به اعتقادات اهل سنت توهین میکنند. او گفت: اولین مشکل را در آن دوره دیدیم (اولین دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد) که توهین بی سابقه به مقدسات اهل سنت صورت گرفت که منجر به وقوع درگیری ها در شهرستان زاهدان شد لکن به نحوی مشکل حل گردید".

منبع: مفكرة الاسلام



http://ahoran2.blogspot.com/2010/12/blog-post_3647.html

No comments:

Post a Comment