Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

درگیری شدید در زاهدان وحمله به اماکن اهل سنت از طرف شیعه های تندرو

اخبار جهان اسلام : پس از انفجار مسجد جامع شیعیان شهرزاهدان، عده ای از شیعه های تندرو زاهدان به محل كسب بلوچ های اهل سنت شهر حمله كرده و بازار چهار راه رسولی- بازار روز و منطقه موسوم به بوتیك تاناكورا(گاراژ سلمان زاده)- واقع در خیابان بهشتی زاهدان را به آتش کشیدند. این سه منطقه بیشتر محل کسب و کار بلوچ های سنی مذهب زاهدان است.
همچنین عده دیگری از شیعیان تند رو نیز با شعار "مرگ بر مولوی عبدالحمید" به سمت محلات بلوچ نشین شهر حركت كردند. بلافاصله اهل سنت نیز در خیابان فاضلی زاهدان سنگر گرفتند. هم در میان گروه تندرو شیعه و هم در میان آنها که در خیابان فاضلی سنگر گرفتند، افراد مسلح به چشم می خوردند. نیروی انتظامی هوشیاری به خرج داده و چند تن از شیعیان تندرو قبل از ورود به خیابان فاضلی و آغاز درگیری های مسلحانه دستگیر کرد.
پس از حمله شیعیان شهر به بازار بوتیک تاناکو و چهار راه رسولی، با تاخیری که بیشتر ناشی از ترس و دلهره از انفجار غافلگیرانه بود، ماشین های آتش نشانی وارد صحنه شدند و از گسترش حریق در بازار روز و چهار راه رسولی جلوگیری کردند.تا ساعت ها پس از انفجار و حمله به منطقه اهل سنت، برق قسمت عمده ای از شهر زاهدان قطع بود و مردم در وحشت از یک جنگ شبانه در شهر بسر می بردند. حتی تلفن های همراه نیز تا ساعت ها قطع بود، که این دومی ناشی از یک دستور امنیتی بود.
با آنكه معاون سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان شمار کشته شدگان انفجار مسجد جامع شهر را 26 تن اعلام کرده، اما منابع موثق و شاهدان عینی اعلام کردند که این تعداد بیش از 50 نفر است. تعدادی از زخمی های بد حال بستری شده در بیمارستان های بوعلی و خاتم الانبیا احتمالا به این تعداد افزوده خواهند شد. زیرا، هم تعداد زخمی های بدحال زیاد است و هم امكانات درمانی كافی در منطقه وجود ندارد.

http://taptan313.blogspot.com/2010/07/blog-post_1976.html

No comments:

Post a Comment