Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

دومین سالگرد یعقوب مهرنهاد

دو سال قبل در چنین روزهایی یعقوب مهرنهاد روزنامه‌نگار و دبیر انجمن جوانان صدای عدالت زیر شکنجه‏های سخت نظام بود.

او که بیست و نه سال بیشتر نداشت در چهاردهم امرداد ماه هزار و سیصد و هشتاد و هفت در زندان زاهدان اعدام شد. هنوز در مورد چگونگی مرگ او اطلاعات دقیقی در دست نیست. این احتمال وجود دارد که این فعال مدنی بلوچ زیر شکنجه کشته شده باشد. یعقوب مهرنهاد که وبلاگنویس هم بود با گرفتن مجوز رسمی به فعالیت مدنی پرداخت اما جان خود را به جهالت و بی تمدنی این نظام باخت.

او با فعالیتهایش توانسته بود باند مکتبی سیستانی‏ای را که سر سپرده و بازوی فشار نظام است و در استان تا همین امروز به بلوچ و سیستانی محروم و مستقل رحم نمی‏کند به عقب براند غافل از اینکه عقب نشینی گرگ‏ها تاکتیکی بود برای نابودی او.

در همان زمان که نظام او را کشت، بودند افرادی که چون امروز تردد ماشینها در خیابانهای شهر را امنیت می‏پنداشتند و چشم را بر جوری که می‏رفت و آتشی که زیر خاکستر آماده‏ی شعله‏ور شدن بود می‏بستند. آنها تلاش کردند همپای نظام او را همکار و همراه جندالله معرفی کنند اما این روزنامه نگار و فعال اجتماعی مدنی‏تر از آن جنگیده بود که بشود با واژه‏ی تروریست چهره‏اش را خراب کرد.

کاش در سالگرد مقاومت او که اولین وبلاگنویس اعدامی جهان است هر کس به روش و توان خود شرکت کند و ابراهیم مهرنهاد، برادر خردسال او را که از آن زمان تا کنون در زندان است از گمنامی و تنهایی برهاند.

http://balouch.blogspot.com

No comments:

Post a Comment