Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سازمان ملل متحد "قطع اینترنت" را یکی از موارد نقض حقوق بشر اعلام کرد

دبی-العربیه
سازمان ملل متحد در گزارشی که جمعه 3-6-2011 منتشر شد اعلام کرد قطع دسترسی مردم به اینترنت از موارد نقض حقوق بشر و مغایر با قوانین بین المللی است.

به گزارش "خانه حقوق بشر ایران " در تارنمای سازمان ملل متحد آمده است: " در حالی که این اقدامات، مسدود و فیلتر کردن، مانع از دسترسی کاربران به محتوای خاص در اینترنت می شود، دولت ها نیز اقدام به قطع دسترسی به اینترنت به طور کامل کرده اند."

در این گزارش آمده است که قطع دسترسی کاربران به اینترنت نقض قوانین حقوق مالکیت معنوی، نقض ماده ۱۹، بند ۳ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی و در نتیجه حرکتی نامتناسب است.

این گزارش از همه کشورها خواسته تا اطمینان دهند دسترسی کاربران به اینترنت در هر زمان از جمله در دوره نا آرامی ها قطع نخواهد شد و همچنین از دولت ها خواسته تا با لغو یا اصلاح قوانین حق مالکیت فکری، مانع از قطع دسترسی کاربران به اینترنت شوند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که معترضان در سوریه می گویند در روزهای اخیر و با اوج گیری اعتراض ها، اینترنت بارها قطع شده و برخی مناطق شاهد قطعی مستمر این خدمات است. همچنین منابع خبری در ایران می گویند هر گاه این کشور شاهد اعتراض یا حادثه ای ویژه باشد، اینترنت قطع می شود.


No comments:

Post a Comment