Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

ویدیوی اعتراف دو ایرانی به شرکت در سرکوب معترضان سوری

دبی-العربیه.نت
فعالان سوری بر روی شبکه "یوتیوب" فیلمی ویدیویی منتشر کردند که دو ایرانی را نشان می دهد در حالی که به زبان عربی سخن می گویند اعتراف می کنند از سوی نیروهای امنیتی ایران برای شرکت در سرکوب معترضان به سوریه اعزام شده اند .

تاریخ انتشار این ویدیو یکشنبه 12-6-2011 را نشان می دهد که "بازداشت دو نیروی امنیتی ایرانی" عنوان گرفته. بنا بر این ویدیو، این دو شخص پیشتر در شهر حما که تظاهرات ضد دولتی در آن همچنان ادامه دارد دستگیر شده اند. آن ها که به نظر می رسد در دست معترضان سوری هستند تاکید می کنند که دستگاه امنیتی ایران آن ها را فرستاده است.

این اولین بار نیست که محافل معترضان سوریه از کمک دولت ایران و حزب الله لبنان به دولت سوریه در سرکوب معترضان سخن می گویند. پیشتر روزنامه "دیلی تلگراف" در شماره 6-6-2011 خود از گزارش های اطلاعاتی بریتانیا درباره کمک گرفتن نیروهای امنیتی سوریه از نیروهای حزب الله لبنان و دریافت مشورت های و ابزارهای سرکوب از تهران خبر داده بود. وزارت امور خارجه بریتانا نیز اعلام کرده اطلاعات موثقی در دست دارد مبنی بر این که تهران به نیروهای امنیتی سوریه ابزارهای لازم برای مقابله با شورش و تمرین های شبه نظامی ارائه می دهد.

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا گفته بود که رفتارهای ایران "تناقضی آشکار با اراده مردم سوریه دارد."

با وجود این که گزارش منابع بریتانیایی نگفته که نیروهای ایرانی برای پشتیبانی از نظام بشار اسد به سوریه رفته اند، اما در آن آمده که "شنیده می شود نیروهایی از حزب الله لبنان که از سوی تهران پشتیبانی می شود در سرکوب معترضان در کنار نیروهای اسد همراهی می کنند."

در ویدیوی جدید معترضان سوری تاکید کرده اند که ایران نه تنها به دمشق اسلحه و "ابزارهای الکتریکی برای فیلتر سایت ها و ممانعت از انتشار اخبار سرکوب ها" می رساند، بلکه در سرکوب تظاهرات شهرهای سوریه به طور مستقیم دخالت می کند.

یک منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود به "العربیه.نت" گفت: "جای شکی نمانده که سپاه پاسداران ایران و از راه سپاه قدس کسانی را که به زبان عربی سخن می گویند برای انجام ماموریت هایی در کشورهای عربی بسیج می کند. از این رو دستگیری کسانی که به زبان عربی سخن می گویند و از ایران برای سرکوب معترضان سوری فرستاده شده اند چندان عجیب نیست."

حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی از سوری ها خواسته بود از " کشور و نظام مقاومشان دفاع کنند." او همچنین خواستار دادن فرصت به رهبران سوریه برای انجام اصلاحان شده بود.

نصر الله همچنین در جمع هزاران نفر از هوادران خود اعلام کرد که مخالف هرگونه تحریم علیه سوریه است.

No comments:

Post a Comment