Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

آب كردن شكم در 6 هفته

تعجب نكنيد واقعا مي‌توانيد ظرف 6 هفته چربي‌هاي شكمتان را آب كنيد به شرط آنكه مطالب ذكر شده در زير را كاملا مطالعه كرده و مو به مو رعايت كنيد. پس اگر به سلامتي بدن و زيبايي آن اهميت مي‌دهيد اين مطلب را بخوانيد تصميم جدي بگيريد و از همين فردا شروع كنيد تا به نتيجه دلخواهتان برسيد.

در بيشتر آقايان و خانم‌هايي كه مشكل چربي شكم دارند، يك باور غلط مشترك وجود دارد و آن باور اين است كه فكر مي‌كنند براي از بين بردن چربي‌هاي شكم و پهلو، بايد حركات ورزشي مربوط به اين نواحي را انجام دهند در حاليكه كاملاً اشتباه است. شما براي از بين بردن چربي‌هاي شكم و پهلو بايد از تمرينات هوازي استفاده كنيد. مثل تمرينات دويدن، پياده روي تند، دوچرخه ثابت ، تردميل و...

البته انجام ورزش‌هاي شكم نيز لازم است اما در درجه دوم اهميت قرار دارد. در واقع براي آب كردن چربي‌هاي شكم بايد 3 كار را همزمان انجام داد كه در ادامه مطلب بيشتر آنها را توضيح ميدهيم.

شرط اول: رژيم غذايي

هرگاه اسم رژيم مي آيد ممكن است در ابتدا چيز سختي به نظر برسد در صورتي كه اصلا اينگونه نيست. منظور از رژيم، نخوردن نيست كه كاري سخت باشد بلكه رژيم يعني درست خوردن. لازم نيست خيلي رژيم سفت و سختي را رعايت كنيد، چراكه در اين برنامه 6 هفته‌اي براي آب كردن شكم از ورزش هم استفاده مي‌شود. پس صرفاً كارهاي زير را ظرف اين 6 هفته انجام دهيد:

اول: سرخ كردني و روغن را به مدت 6 هفته فراموش كنيد.

دوم: از هر نوع ماده قندي مصنوعي مثل آب نبات، قند و شكلات پرهيز كنيد.

سوم: مصرف مواد نشاسته‌اي مثل نان، برنج، سيب‌زميني و... را در حد توان به حداقل رسانده و مصرف آب را به حداكثر برسانيد.

چهارم: هنگام گرسنگي سعي كنيد بيشتر از ميوه و سبزيجات استفاده كنيد.

شرط دوم: ورزش هوازي

ورزش‌هاي هوازي اثرات بسيار مفيدي در سلامت قلب و عروق دارند وهمچنين باعث از بين بردن چربي‌هاي بدن مي شوند. ما در اين برنامه 6 هفته‌اي بيشتر نيازمند اثرات چربي‌سوزي آنها هستيم.

در اين 6 هفته كافي است شما حداقل هفته‌اي 5 روز به مدت يك ساعت ورزش‌هاي هوازي انجام دهيد. اگر در ابتداي كار روزي يك ساعت برايتان دشوار است از روزي 15 دقيقه شروع كنيد و هر يك تا دو روز يكبار مقدار آن را 5 تا 10 دقيقه افزايش دهيد تا به روزي يك ساعت برسيد. از تمام ورزش‌هاي هوازي به منظور چربي‌سوزي در اين برنامه 6 هفته‌اي مي‌توان استفاده كرد ، اما ورزش‌هايي كه كارايي بهتري براي چربي‌سوزي شما دارد عبارتند از: پياده روي خيلي تند، دويدن آرام، تردميل و دوچرخه‌ثابت.

شرط سوم: تمرينات شكم

هدف اين قسمت از برنامه اين است كه عضلات شكم شما فرم زيبايي بگيرند و قوام آنها افزايش يابد. بنابراين وقتي چربي‌هاي شكم شما (توسط رژيم غذايي وبرنامه ورزشي هوازي) آب شدند، عضلات زير آنها فرم يافته و زيبا مي‌شوند و اين همان چيزي است كه بنام عضلات 6 تكه اي شكم يا Six Packs ناميده مي‌شود. پس براي قوام گرفتن و زيبا كردن عضلات شكم هفته‌اي 4 نوبت و در هر نوبت تمرينات زير را انجام دهيد:

1. دراز و نشست: روي زمين به پشت دراز بكشيد در حاليكه دست‌هايتان پشت سر است، از كمر خم شده و تا حدي بالا بياييد كه آرنج‌تان به زانوهايتان كه خم هستند بخورند. اين حركت را هر جلسه 3 نوبت و در هر نوبت حداقل 20 تكرار انجام دهيد.

2. پا دوچرخه: روي زمين دراز بكشيد، دست ها پشت سر، زانو خم و ساق موازي با سطح زمين باشد. سپس حركاتي شبيه به دوچرخه سواري را در هوا با پاها انجام دهيد. اين حركت را نيز هر جلسه 3 نوبت و هر نوبت 3 دقيقه انجام دهيد.

3-بالا آوردن پاها در حالت خوابيده: در حالت خوابيده به پشت پاهايتان را به صورت مستقيم بالا بياوريد تا حدي كه استخوان باسن از زمين بلند شود. سپس به آرامي پاها را به موقعيت اول برگردانيد. اين حركت را نيز هر جلسه 3 نوبت و در هر نوبت حداقل 20 تكرار انجام دهيد.

با انجام دقيق برنامه‌هاي بالا مطمئن باشيد كه ظرف 6 هفته و چه بسا كمتر، چربي‌هاي شكم را به ميزان زيادي از دست خواهيد داد و اين موضوع را به وضوح در سايز دور كمر شلوارتان مشاهده خواهيد كرد.

شايد بسياري از شما عزيزان از دست دادن چربي شكم و پهلو برايتان بيشتر از جنبه زيبايي مهم باشد اما چيزي كه اهميت بيشتري دارد مسئله سلامتي است تا زيبايي. اگر شما چربي‌هايتان را از بين نبريد رفته‌رفته و با افزايش سن نه تنها از بين بردن آن ها سخت‌تر مي‌شود بلكه خطر ابتلا به بيماري‌هاي زيادي مثل ديابت، فشار خون، بيماري قلبي، سرطان و... در شما افزايش مي‌يابد. پس از همين فردا شروع كنيد، اراده به خرج دهيد، مصمم و جدي باشيد تا به نتيجه برسيد.


No comments:

Post a Comment