Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا

 
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

با استفاده از فناوری سایفون، فیلترشکن شخصی خودتان را داشته باشید. این فناوری به شما اجازه می دهد تا به وب سایت رادیو فردا و دیگر سایت هایی که در ایران فیلتر شده اند دسترسی پیدا کنید. با یک بار ثبت نام در «سایفون» دیگر نیازی به فیلتر شکن ندارید.

برای دسترسی به فیلترشکن سایفون در این آدرس ثبت نام کنید:

www.523405.info

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:

sandaliehghermez.com

سایت موبایل رادیو فردا:

www.radiofarda.mobi



سرخط‌ خبرها



گزارش تازه یک کمیسیون کنگره آمریکا در مورد افغانستان

گزارش تازه ای از یک کمیسیون کنگره آمریکا، هشدار داده است در صورتی که نیروهای بین المللی طبق برنامه در سال 2014، افغانستان را ترک کنند، این احتمال وجود دارد که آن کشور با رکود عمیق اقتصادی مواجه شود، مگر اینکه موفقیت بیشتری با کمکهای مالی خارجی حاصل شود. گروهی متشکل از اعضای حزب دمکرات آمریکا که برای کمیسیون روابط خارجی سنای آمریکا، کار می کنند، در پی تحقیقات دوساله خود ، می گویند، باوجود ِ نزدیک به 18 میلیارد و هشتصد میلیون دلاری که تاکنون و در مدت 10 سال در افغانستان خرج شده، که بیشترین مبلغ برای هر کشوری از جمله عراق بوده است، برنامه های مورد حمایت آمریکا برای ثبات سازی در افغانستان، موفقیت محدودی داشته است. بنا بر این گزارش، سوء مصرفِ کمکهای خارجی میتواند به فساد، تحریف بازار و ناتوانی دولت افغانستان در کنترل منابع بیانجامد.



هشدار عفو بین الملل در مورد قرقیزستان

سازمان عفو بین الملل، در مورد احتمال ِ از سرگرفته شدن خشونتها در قرقیزستان هشدار داد. به گفته این گروه ِ مدافع حقوق بشر در صورتی که مسئولین کشتار های سال گذشته در مناقشات میان ازبکها و قرقیزها به دست عدالت سپرده نشوند این احتمال هست که خشونتها میان دو طرف بار دیگر از سرگرفته شود. عفو بین الملل در گزارشی که بمناسبت، نخستین سالگرد زدوخوردها در قرقیزستان انتشار داد "تعصب قومی و فساد" را دلیل عدم موفقیت در مجازات مسئولان کشتارها دانست وهشدار داد، چنین وضعیتی می تواند شرایط را برای خشونتهای بعدی و ادامه نقض حقوق بشر در قرقیزستان فراهم کند. در جریان زدو خوردهای قومی سال گذشته میان ازبکها و قرقیزها در مناطق اُش Osh و جلال آباد نزدیک به 470 نفر کشته شدند.



روسیه خواهان حل مناقشه سوریه از راه سیاسی شد

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت، کشورش با پیشنویس هر قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت حکومت سوریه به خاطر سرکوب معترضان، مخالفت خواهد کرد. این واکنش روسیه پس از آن ابراز می شود، که ایالات متحده ، بریتانیا و فرانسه، اعضای عمده ناتو، اعلام کرده اند که قصد دارند برای تصویب پیشنویس قطعنامه ای علیه دولت بشار اسد، به 15 عضو شورای امنیت، فشار آورند. لاوروف، گفت، ناتو و جامعه بین الملل هم اکنون با استناد به رای ِ ماه مارس شورای امنیت، در مناقشات لیبی دخالت کرده اند، اقدامی که روسیه با آن از آغاز مخالف بود. به گزارش خبرگزاری رسمی روسیه ایتارتاس، لاوروف گفته است، شورای امنیت در مورد مناقشات سوریه باید درپی راه حلی سیاسی باشد نه اینکه، شرایطی ایجاد کند که کار به مناقشات مسلحانه بکشد. روسیه از متحدان ِ اصلی سوریه محسوب می شود و یک پایگاه نیروی دریایی آن کشور در آبهای مجاور شهر طرطوس Tartus ِ سوریه قرار دارد.



ادامه حملات هوایی ناتو به مواضع قذافی در طرابلس

جنگنده های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو نقاطی از طرابلس، پایتخت لیبی را مورد حمله قرار داده اند. این حملات، یکی از سنگین ترین بمبارانهای پایتخت لیبی از هنگام آغاز حملات هوایی علیه رژیم معمر قذافی توصیف شده است. گزارشها حاکی است حملات هوایی از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه جریان داشته است و هواپیماهای جنگی ناتو، هر ساعت، چند بار نقاطی از طرابلس را هدف قرار میدادند.



دولت ژاپن به عدم آمادگی در مورد فوکوشیما اذعان کرد

دولت ژاپن روز سه شنبه اذعان کرد، که برای یک حادثه هسته ای مانند آنچه در جریان زلزله و سونامی اخیر برای نیروگاه فوکوشیما روی داد آمادگی نداشته است. بنا بر گزارشها، دولت ژاپن در گزارشی که برای آژانس بین المللی انرژِی اتمی ارسال کرده، می گوید، خرابیها، در رآکتورها و نشت مواد رادیو اکتیو بسیار گسترده و بدتر از آن بوده که پیشتر گمان می رفت. گزارش ژاپن به آژانس همچنین به معایب و اشتباهاتی اذعان می کند که در طراحی رآکتور ها وجود داشته است. پس از گذشت نزدیک به سه ماه از این بحران، هنوز مواد و تشعشعات رادیو اکتیو، از رآکتور های آسیب دیده نیروگاه فوکوشیما به بیرون نشت می کنند.



احمدی نژاد به پرسشها در خصوص جریان انحرافی پاسخ داد

محمود احمدی نژاد، رييس جمهور اسلامی، روز سه شنبه در پاسخ به خبرنگاران داخلی و خارجی به اتهامها در خصوص ارتباط دولت با آنچه که جريان "انحرافی" خوانده میشود واکنش نشان داد. بگزارش خبرگزاریهای ایران، احمدی نژاد گفت، موضع ِدولت او همچنان سکوت است و افزود، دولتش خواهان ِ پايان «بحث» ها است اما فکر نمی کند، گروهی که اینگونه اتهامها را مطرح می کند، بخواهد به اين روند پایان دهد. احمدی نژاد در خصوص اینکه رئيس مجلس در روزهای اخير طی نامه‌هايی دولت را متهم به اتخاذ تصميمات غيرقانونی کرده گفت، دولت او مُصِّر است که قانون را به درستی برداشت و اجرا کرده و بزودی دولتش پاسخ نامه های رئیس مجلس را خواهد داد.



اوباما و مرکل در مورد کناره گیری قذافی هم عقیده هستند

بارک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه گفت که وی و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان توافق کرده اند که معمر قذافی رهبر لیبی باید برود و فشار بر قذافی افزایش خواهد یافت تا اینکه وی از قدرت کناره گیری کند. رئیس جمهور آمریکا، که در یک کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل، در واشینگتن سخن می گفت، تصریح کرد، که دوران ِقذافی پایان یافته است اوباما گفت: آنچه را که در سرتاسر لیبی می بینید، حکایت از آن دارد که نیروهای دولتی مجبور به عقب نشینی می شوند، توانایی خود را از دست می دهند و رده های بالای دولت لیبی بویژه نظامیان از دولت قذافی کناره گیری می کنند که همه اینها نشانه به پایان رسیدن زمان برای قذافی است. روز سه شنبه هواپیماهای ناتو، در اقدامی غیر منتظره، مقر قذافی را در روشنایی روز مورد حمله قرار دادند. معمرقذافی رهبر حکومت لیبی در پی حمله ناتو در پیامی رادیویی اعلام کرد هرگز تسلیم نخواهد شد. تلویزیون لیبی سپس تصاویری ازدیدار قذافی با برخی رؤسای قبایل را در محلی نامعلوم به نمایش گذاشت . معمر قذافی آخرین بار 30 ماه مه، هفته گذشته در تلویزیون ظاهر شد. در همین حال میخائیل مارگلوُ Mikhail Margelov فرستاده روسیه به لیبی روز سه شنبه در جریان دیدار با رهبران مخالفان دولت در بنغازی به شورشیان پیشنهاد کمکهای مالی داد اما از آنها خواست برای پایان دادن به مناقشات به راه حل سیاسی روی آورند. این در حالی است که وزیر کار لیبی روز سه شنبه در ژنو اعلام کرد که به مخالفان قذافی پیوسته است.



سویوز زمین را به مقصد ایستگاه بین المللی فضایی ترک کرد

فضا پیمای روسی سویوز Soyus ساعاتی پیش، پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان را همراه با سه سرنشین به مقصد ایستگاه بین المللی فضایی در مدار زمین، ترک کرد. در این سفرِ تقریبأ دو روزه، سرگی وُلکوف Sergei Volkov فضانوردِ روس، مایکل فوسوم Michael Fossum از ناسا، و ساتوشی فورو کاوا Satoshi Furukawa از ژاپن، به ایستگاه فضایی بین المللی می روند تا بر آخرین ماموریت شاتل آمریکایی آتلانتیس Atlantis ، نظارت کنند. شاتل آتلانتیس Atlantis که در هشتم ماه ژوئیه (ماه جاری میلادی) به ایستگاه بین المللی رفت پایان بخش برنامه های فضایی شاتل خواهد بود و پس از آن شاتل های آمریکایی بازنشسته می شوند.



دیدار اوباما، با ولیعهد ِبحرین در کاخ سفید

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه با شیخ سلمان بن حَمَد آل ِ خلیفه ولیعهد بحرین درکاخ سفید دیدار کرد. رئیس جمهور آمریکا در این دیدار از تصمیم دولت منامه برای لغو وضعیت اضطراری در بحرین، استقبال کرد و ُثبات در بحرین را بسته به رعایت حقوق جهانی شهروندان بحرینی، از جمله حق آزادی بیان و حق تجمع مسالمت آمیز خواند. کاخ سفید در بیانیه ای که به همین مناسبت انتشار داد اعلام کرد، باراک اوباما همچنین خواسته است افرادی که در جریان تظاهرات ِماه های اخیر به خاطر موارد نقض حقوق بشر مسئول بوده اند در مقابل قانون پاسخگو باشند. بنا بر بیانیه کاخ سفید، اوباما همچنین به ولیعهد بحرین گفته است که ایالات متحده به "تعهّدات" خود نسبت به بحرین "قویا" پایبند است. ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین مستقر است.



فدراسيون فوتبال خواستار تکرار مسابقات تيم ملی فوتبال بانوان ايران شد

علی کفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال ايران با نوشتن نامه‌ای به سپ بلاتر، رييس فيفا خواستار تکرار مسابقات تيم ملی فوتبال بانوان ايران در رقابت‌های مقدماتی المپيک لندن شد. در نامه علی کفاشيان به سپ بلاتر، ممنوعيت تيم ملی بانوان ايران در برابر اردن را ناشی از تصميم غلط داوران و سردرگمی آنها اعلام کرده و خواستار آن شده تا بازی تيم ملی فوتبال بانوان ايران با تيم اردن تکرار شود. روز جمعه گذشته تيم داوری و ناظرديدار بين تيم های ملی فوتبال بانوان ايران و اردن که در چارچوب مقدماتی المپيک ۲۰۱۲ لندن برگزار می شود، به تيم ملی فوتبال بانوان ايران اجازه نداد تا با استفاده از پوشش اسلامی در اين مسابقه حاضر شود و نتيجه بازی را سه بر صفر به سود اردن اعلام کرد. علی کفاشيان، رييس فدارسيون فوتبال ايران در نامه خود به سپ بلاتر تاکيد کرده که پوشش بانوان فوتباليست ايرانی پيش تر از سوی فيفا تاييد شده بود.

No comments:

Post a Comment