Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

خانواده‌اي كه چهار دست و پا راه مي روند

اين تصاوير مربوط به پنج عضو يك خانواده پر جمعيت كرد تركيه اي مي باشد كه از بدو تولد بر روي چهار دست و پا راه ميروند! سن اين ۵ نفر ۱۸ تا ۳۴ سال مي باشد.

به گزارش مشرق، دانشمندان بحثهاي علمي زيادي در باره علت اين نقص فيزيكي كرده برخي از دانشمندان نارسايي مغزي را دليل ۴ دست و پا راه رفتن اين خانواده مي دانند. برخي از محققان نيز اعلام داشته اند اين رفتار بيشتر به يك تكامل معكوس مي ماند تا يك نارسايي مغزي.

آنها اميدوارند كه از اين طريق بتوانند نكات مبهم تكامل انساني را دريابند و نتيجه گرفته اند كه علتش ربط زيادي به ناتواني مغزي ندارد چرا كه خيلي ها هستند كه نقص مغزي دارند اما براحتي روي دوپاي خود راه ميروند. عامل ژنتيكي و يا يك عاملي كه باعث توقف فرماندهي مغز به پاها در دوران كودكي براي رسيدن به تعادل و بالانس بدني شده ميتونه عامل اين مسئله باشه.

انسانها از چند ميليون سال پيش توانستند بتدريج از اين حالت خارج شده و به بالانس امروزي برسند و برخلاف ميمونها، روي دوپا راه بروند. اين حالت كه به آن سوپر بالانس ميگويند در واقع: نقطه گذار از دوران نوزادي ( كه آدمها روي چهار دست و پا راه ميروند) به دوران كودكي ( كه به بالانس كامل ميررسند و روي دو پا راه ميروند) است.

جالبه كه اين خانواده هرگز (تا قبل از اين ويدئو /عكسها) در عمرشان دريا نديده بودند و در اين ويدئو براي اولين بار است كه در ساحل راه ميروند و دريا را با دستهايشان لمس مي كنند.

No comments:

Post a Comment