Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

درخواست محاکمه بشار اسد تقدیم دادگاه جنایی لاهه شد

فرانسه: بشار اسد مشروعیت خود را از دست داده است



دبی-العربیه.نت
هیئتی متشکل از سازمان های حقوق بشری سوریه روز سه شنبه 7-6-2011 در دیدار با لوئیس مورانو اوکامبو دادستان دادگاه جنایی لاهه با تقدیم شکوائیه ای رسما خواستار محاکمه بشار اسد رئیس جمهور سوریه شدند.

این هیئت گفته است بر اساس ماده 15 قانون دادگاه جنایی لاهه و با توجه به جنایت هایی که رژیم بشار اسد طی سه ماه گذشته بر ضد معترضان سوری مرتکب شده است از این دادگاه خواسته است با رئیس جمهور سوریه برخورد کند.

سازمان ها و فعالان حقوق بشری پس از کشته شدن نزدیک به 70 نفر در شهر حما اعلام کردند که تعداد قربانیان اعتراضات در سوریه به 1100 نفر رسیده است.

سازمان عفو بین الملل گفته است که نام و مشخصات کامل 986 نفر از کشته شدگان اعتراضات سوریه را دریافت کرده است.

سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای همچنین اعلام کرده است که این سازمان تصمیم دارد پرونده جنایات دولت سوریه را به شورای امنیت ارجاع دهد.

خالد الحاج صالح سرپرست هیئت دیدار کننده با مورانو اوکامبو در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد "برای کسب حمایت بیشتر کشورهای ارپایی، اوایل هفته آینده دیداری با نمایندگان پارلمان هلند خواهیم داشت."

وی درباره خواسته های این هیئت گفت :" ما از جامعه جهانی می خواهیم نسبت به جنایت های رژیم سوریه احساس مسئولیت بیشتری نشان دهد."

از سوی دیگر آلن ژوپه وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه گفته است بشار اسد مشروعیت خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه فرانسه در جريان سخنرانی در موسسه بروکينگز در آمريکا اعلام کرد: " فرانسه به فشار خود برای محکوم کردن سرکوب های سوريه در شورای امنيت ادامه می دهد."

ژوپه افزود "در صورتی که بتوانيم در این شورا یازده رأی مثبت کشورهای عضو را بدست آوریم آنگاه این احتمال وجود خواهد داشت که روسیه از وتو کردن محکوميت سرکوب های سوريه امتناع ورزد."

No comments:

Post a Comment