Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

شرکت نخست وزیر هند در اجلاس کپنهاگ


در تازه ترین نشانه امیدواری به دست یابی به یک توافق جدید در مورد تغییرات اقلیمی، مانموهان سینگ، نخست وزیر هند اعلام کرده که در اجلاس کپنهاگ شرکت خواهد کرد.

یکی از موضوعات اجلاس کپنهاگ که از تاریخ هفتم تا هجدهم دسامبر با شرکت رهبران بیش از 85 کشور جهان تشکیل می شود، کاهش گازهای گلخانه ای است.

یک سخنگوی آقای سینگ گفت نخست وزیر هند در تاریخ هفدهم سپتامبر به کپنهاگ خواهد رفت و تا روز بعد که پایان اجلاس است در جلسات شرکت خواهد داشت.

هند که از نظر آلوده کردن هوای کره زمین، مقام چهارم را در جهان دارد، هفته قبل قول داده بود که در طی دهه آینده میزان افزایش گاز کربنیک تولیدی را کنترل کند.


پیشتر، اعلام شده بود که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تاریخ شرکت در اجلاس تغییرات اقلیمی در کپنهاگ را تغییر داده است و به جای نهم دسامبر در تاریخ 18 دسامبر در اجلاس کپنهاگ حضور خواهد یافت.


پیمان کپنهاگ که پیش بینی می شود تا سال 2010 نهایی شود، جانشین پیمان کیوتو می شود که مدت آن در سال 2012 منقضی خواهد شد.

تغییر برنامه آقای اوباما پس از مذاکرات با رهبران سایر کشورها صورت گرفت.

مقامات آمریکایی می گویند در مذاکرات مربوط به پیمان جدید پیشرفت هایی حاصل شده و به همین جهت آقای اوباما در روز پایانی اجلاس کپنهاگ حضور خواهد داشت.

پل آدامز، خبرنگار بی بی سی در واشنگتن می گوید دولت آمریکا آشکارا بر این باور است که حضور آقای اوباما در کپنهاگ در روز پایانی این اجلاس می تواند شانش رسیدن به توافق در باره پیمان جدید را افزایش دهد.

No comments:

Post a Comment