Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

دادستان سيستان و بلوچستان:سرويس اطلاعاتي پاكستان با ريگي همكاري دارد

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۲۵/۰۹/۸۸‬
اجتماعي. دادستان سيستان و بلوچستان. پاكستان
دادستان سيستان و بلوچستان اظهار داشت: دولت پاكستان در مورد گروه ريگي همكاري جدي ندارد و در آخرين سندي كه ‪ ۱۰‬روز پيش به دست آورديم، مشخص شد دقيقا سرويس اطلاعاتي پاكستان با عبدالمالك ريگي همكاري دارد.
به گزارش خبرنگار قضايي و حقوقي ايرنا، محمد مرزيه روز چهارشنبه در اجلاس دادستان‌هاي سراسر كشور در سخناني اظهار داشت: اين مساله علي رغم سفرهاي دولت به كشور پاكستان اتفاق افتاده است.

اين مقام قضايي تصريح كرد: ديپلماسي ضعيف در برخورد با پاكستان مشكل زاست مرزيه تصريح كرد: گروه ريگي در خلا نيرو قرار گرفته و به حملات انتحاري روي آورده است و آخرين محموله‌اي را كه براي حفاظت بيشتر در خاش آورده است نوعي موشك‌هاي آرپي جي نفرزن است كه در يك جمع مي‌تواند ‪ ۵۰‬تا ‪ ۶۰‬نفر را مورد هدف قرار دهد.

دادستان سيستان و بلوچستان اضافه كرد: تاكنون ‪ ۹۷‬فقره پرونده از مجتمع امنيتي به دادگاه فرستاده‌ايم كه در اين پرونده‌ها تعداد زيادي از افراد به اعدام، تبعيد و حبس محكوم شده اند.

وي به ضعف نيروهاي مستقر در مرز اشاره كرد و گفت: بعضا اين نيروها تطميع مي شوند.

اين مقام قضايي اضافه كرد: تعدادي نيز با گروه سلفي كه ديده بان گروه ريگي در كشور هستند، همكاري دارند.

دادستان سيستان و بلوچستان عدم اجراي طرح منطقه ممنوعه در مناطق مرزي را يكي از مشكلات ديگر در اين استان دانست و گفت: بحث گروگان‌گيري نيز به قصد اخاذي يا مواد مخدر و يا مفاسد سياسي صورت مي‌گيرد.

وي تصريح كرد: نمره اول در برخورد با گروه ريگي را بايد به اداره اطلاعات استان و سپس قوه قضاييه داد.

وي با بيان اينكه اداره‌هاي اطلاعات و آگاهي نقش مهمي در اين زمينه داشته اند، از آنان قدرداني كرد.

دادستان سيستان و بلوچستان در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: بحث افاغنه آسيبي جدي براي نظام است و آنها در مساله آتش سوزي موسسه مهر كه هفت نفر از كاركنان اين موسسه در آتش سوختند، نقش پياده نظام داشتند.

اين مقام قضايي، طرح دولت براي وارد كردن افغان‌ها در ميان استان‌هاي عمقي كشور را اشتباه خواند.

مرزيه همچنين گفت: بايد به مطالبات اهل سنت پس از انتخابات توجه جدي شود.

دادستان سيستان و بلوچستان همچنين به مساله مشكوك التابع‌ها اشاره كرد و گفت: در اين زمينه اكنون ‪ ۵۰‬هزار پرونده داريم.

وي به مساله تصرفات غيرقانوني در اموال عمومي به خصوص در بحث مساجد اشاره كرد و گفت: در بحث قاچاق سوخت نيز در استان اقدامات خوبي انجام داده ايم وي ايجاد معاونت پيشگيري از وقوع جرم را بسيار موثر دانست و گفت: ايجاد شوراهاي حل اختلاف در دادسراها نيز بسيار جوابگو بوده است.

اين مقام قضايي خواستار تشكيل جلسات ماهانه و يا فصلي دادستان‌هاي سراسر كشور با دادستان كل كشور شد.

دادستان سيستان و بلوچستان تعامل دادستان‌ها با ضابطين را بهترين رويه دانست اما درعين حال گفت: بايد جايگاه ضابطين را به آنها بفهمانيم كه آنها فقط ضابط هستند كه متاسفانه در اين زمينه مسوولان قوه قضاييه مقصرند.

مرزيه در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: از ارديبهشت ماه سال جاري تاكون هيچ حق كشيكي به دادسراها پرداخت نشده است.

وي وضعيت قضات و دادياران در استان‌هاي محروم را نامناسب خواند و خطاب به مسوولان قوه قضاييه كه معاون اول قوه قضاييه و دادستان كل كشور نيز در جلسه حضور داشتند گفت: امتيازي به استان‌هاي محروم نداده‌ايد و اينكه يك گروه به قضات داده‌ايد و اينكه ‪ ۱۰۰‬تا ‪ ۱۵۰‬هزار تومان صرفا حقوق آنها افزايش يافته است قضات حاضرند اين گروه را ببخشند اما در مناطق خوش آب وهوا خدمت كنند.

دادستان سيستان و بلوچستان تصريح كرد: زبان تشكر در قوه قضاييه كم است يا اصلا وجود ندارد.

به گزارش ايرنا، بخشي از سخنان دادستان سيستان و بلوچستان به ويژه اين مطلب از سوي حضار مورد تشويق و تاييد قرار گرفت.

مرزيه گفت: اگر دادستان فساد اخلاقي يا اقتصادي دارد به او رحم نكنيد و با شدت با او برخورد كنيد اما دادستاني كه مي‌خواهد تصميم گير باشد درباره اقدام و عملش، بدون بررسي با او برخورد نكنيد.

وي بر امنيت قضات به ويژه در دادستان‌هاي جنوب كشور تاكيد كرد و آن را امر بسيار مهمي دانست و خواستار ارتباط بدنه قوه قضاييه به ويژه دادستان ها با مقامات عالي اين دستگاه قضايي به ويژه رييس قوه قضاييه شد.

ارسال خبر: 16:57 ‪سه‌شنبه، ۲۴ آذر

No comments:

Post a Comment