Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

همکاری سیا و سازمان اطلاعات پاکستان و واواک در دستگیری ریگی

در باره دستگیری ریگی و چگونگی انجام آن، اطلاع دقیقی بدست آمده است: ریگی با نقشه سازمان اطلاعاتی پاکستان با همراهی سیا و واواک دستگیر شده است. در عوض، ایران تعهد داده است از حمایت نیروهای طالبان در بخش غربی افغانستان یعنی همانجا که پادگان بزرگ سپاه قدس قرار دارد، و نیز در جنوب ولایت هلمند دست بردارد.

یاد آور می شود که خبر رها کردن سه امریکائی دستگیر شده در مرز عراق نیز انتشار یافته است.
بنا بر همین اطلاع، ماجرای پائین آوردن هواپیمای مسافر بری که به مقصد قرقیزستان از حریم فضائی ایران عبور می کرده است، در بندر عباس، محض رد گم کردن بوده است. همزمان، سپاه و واواک به سیا و اداره اطلاعات ارتش پاکستان، کمک کرده اند که شش تن از فرماندهان طالبان را که با ایران در ارتباط بوده اند (مثل ذاکری و ملا برادر)، دستگیر کنند.
و مقامات قرقیزستان تکذیب کرده اند که ریگی در هواپیما بوده و مأموران ایرانی او را، در پی فرود آوردن هواپیما دستگیر کرده اند:در 12 اسفند 88، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه گفته است: این وزارتخانه با احضار سفیر جمهوری قرقیزستان در تهران، نسبت به اقدام دولت این کشور در تکذیب اظهارات مقامات ایرانی در مورد نحوه بازداشت عبدالمالک ریگی، اعتراض کرده است.

حکومت قرقیزستان اعلان کرد که هیچ شهروند خارجی در هواپیمای شرکت هواپیمایی قرقیزی عازم بیشکک، پایتخت آن کشور، بازداشت نشده است.پیشتر، وزارت امور خارجه قرقیزستان با صدور اطلاعیه ای، از اعتراض رسمی خود نسبت به اقدام هواپیماهای نظامی ایرانی در وادار کردن یک فروند هواپیمای مسافربری قرقیز به فرود در خاک ایران خبر داده اما گفته بود که در این ماجرا، هیچیک از مسافران خارجی این هواپیما بازداشت نشد.


www.enghelabe-eslami.com

No comments:

Post a Comment