Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

پس از سالها بحث ومجادله -- شورای علمای عظام سعودی حملات 11 سپتامبر را تروریستی توصیف کرد

شيخ عبد العزيز آل الشيخ مفتی اعظم پادشاهی سعودی

شورای " علمای عظام "، برجسته ترین مرجعیت دینی در کشور سعودی پس از سالها بحث و بررسی در مورد حوادث 11 سپتامبر 2001 با صدور فتوایی بی سابقه این حادثه را تروریستی خوانده و به سالها مجادله در این زمینه پایان داد.

گفتنی است که ارائه تعریفی درباره " تروریسم" مانع دستیابی به راهکارهایی برای مبارزه با این پدیده بود و این امر ناشی از حساسیت هایی است که در تعریف تروریسم و مقاومت در مقابل اشغالگری و جنگ های آزادیبخش وجود دارد.

بر اساس گزارشی که امروز سه شنبه 13-4-2010 در روزنامه الشرق الاوسط چاپ شده است این فتوای مهم در راستای ارائه تعریفی از تروریسم صادر شده است وبر اسا آن " حمله به منابع درآمد عمومی، فساد در زمین، ربودن هواپیماها و ویران کردن ساختمان ها " از مصادیق تروریسم به شمار آمده است .

شورای " علمای عظام " که از 20 نفر تشکیل شده است به ریاست مفتی اعظم سعودی شیخ عبدالعزیز آل الشیخ در این فتوا با استناد به آیات قرآن کریم وسنت پیامبر تاکید کرد که بر اساس این تعالیم پشتیبانی از تروریسم جرم شناخته شده و همچنین " فساد در زمین ، پناه دادن ،همکاری کردن، مخفی سازی و پشتیبانی عقیدتی ، مادی و معنوی از مرتکبان اینگونه اعمال " به عنوان جرم معرفی شده است.

در این فتوا که " تاریخی " توصیف شده است ، شورای " علمای عظام" تاکید کرده است که فتوای صادر شده درباره تروریسم و جرم به شمار آوردن چنین اقدامی و یا حمایت از آن، به کشور سعودی محدود نمی شود بلکه همه کشورهای اسلامی وسایر کشورهای جهان را شامل می شود.

اعضای این شورا تاکید کرده اند کسانی که با چنین اقدامی همکاری کنند شریک جرم به حساب می آیند . این فتوا مجازات متهمان به حمایت مالی از تروریسم را مشخص نکرده است و تصمیم در مورد را به قاضی واگذار کرده تا بر اساس قانون شریعت نوع مجازات را تعیین کند.

شورای " علمای عظام " با صدور این فتوا، تعریفی را ارائه می کند که همه اقدامات تروریستی القاعده در سعودی جرم تلقی می شود.

بر اساس این فتوا حوادث 11 / سپتامبر 2001 و اقدام 19 تن از اعضای القاعده به ربودن هواپیماهای مسافربری در آمریکا " جرم " شناخته می شود.

تصمیم اتخاذ شده در این زمینه به امضای شيخ عبد العزيز آل الشيخ مفتی اعطم پادشاهی سعودی وکلیه اعضای شورای علمای بزرگ رسیده است .

No comments:

Post a Comment