Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

چه کسي تروريست است؟

چه کسي تروريست است؟
بدون شک همه ما واژه تروريست را شنيده ايم به خصوص افرادي که پيوسته به رسانه ها گوش فرا مي دهند. اگر هر روز اين لغت را در رسانه ها نشوند بدون شک در طول هفته چندين بار آن را از رسانه ها مي شنوند.
چيزي که در اين متن منظور من مي باشد،اين است که از طريق اين متن و نوشته خواننده گرامي را به کار بردن کلمه(تروريست)آگاه کنم،تا اينکه بتواند بسيار آگاهانه با اين لغت معامله و رفتار کند.
قبل از اينکه وارد بحث شوم،بهتر مي دانم که بر اساس زبان شناسي و لغت شناسي پي ببريم که معناي(تروريست)چيست، و به عنوان يک مسلمان ديدگاه و فکر ما در مورد اين کلمه چيست؟
لغت(تروريست) يوناني مي باشد يا بهتر بگوييم لاتيني است و انگليس هم آن را به کار مي برد،آن را تجريد کرده و تبديل به لغتي انگليسي هم شده…از لغت ترور برگرفته شده ترور هم به معناي ترساندن و رعباندن مي باشد. يعني اگر کسي باعث رعب طرف مقابلش شود.لغت ترور به او الحاق مي شود.براي مثال زماني که دزدي به خانه اي رفته و از آن دزدي ميکند،آن چيزي که سبب رعب دزد شود اين است که در اين حالت دزد پليسي را ببيند،به دليل اينکه پوليس سبب ترسيدن و رعب دزد شده است،اين پوليس فردي(تروريست) يا اينکه رعب آور بوده است،اين در حالتي است که تنها دزد با ديدن پوليس و حشت زده و مرعوب و ترسيده شده است،بدون اينکه هيچ درگيري رخ داده باشد،اين نمونه باز به همين شيوه و بيان دوباره مي شود براي کساني که به يک اجتماع دست درازي مي کنند.(اجتماعي که تمامي پايه ها و اصوليات اسلام در آن پياده شده باشد.)
براساس اين تفاسير است.(بنا به اين ديدگاه) که من معتقدم مي بايست تمامي مسلمانان ترسنده و رعب آور يا همان تروريست باشند،در مقابل تک فردي ها يا ان اجتماعاتي که ضد اجتماع (اجتماعي که همه پايه ها و اصول دين اسلام در آن پياده شده است)مسلمانان دشمني مي کنند.
درست است که لغت تروريست به طور کلي براي کسي که ترس آور و رعبنده است به کار برده مي شد.اما قسمت کساني که بي گناه مي باشند.اما مسلمان واقعي مي بايست ترساننده باشد در مقابل کساني که مشغول کشت تخم کثيف يا اينکه دشمني کردن در اجتماعات مي باشند. نه براي شخصيت هاي بي گناه، به تحقيق که مسلمان مي بايست تنها منبعي باشد براي برقرار کردن آشتي و آسودگي شخصيت هاي بي گناه،
احتمال دارد که عده اي سوال کنند خوب چطور ممکن است که مسلمان ترساننده و رعب آور باشد؟مگر لغت و کلمه اسلام از سلام گرفته نشده است،که به معني صلح و آرامش مي باشد؟
جواب:بعضي مواقع به کار بردن نيرو لازم است براي برقرار کردن صلح و آشتي حالا چه اين نيرو بر اساس رعب و ترساننده باشد يا هر چيز ديگري،که تأثير گذار بر طرف مقابل باشد. براي عقب نشيني کردن از موضع خودش.
همه انسان هاي اين دنيا براي نيکي کردن آغوش خود را باز نکرده اند. اگر اينچنين مي بود خداوند بلند مرتبه جهنم را خلق نمي کرد. بسيار هستند کساني که در پناه محفوظ کردن آرزوها و اميال خودشان آماده هستند تا اينکه هزاران پليدي و جنگ را آغاز کنند. اسلام هميشه براي صلح تلاش مي کند در همان حال هم دين اسلام پيروانش را تشويق مي کند براي به کار بردن نيروهايشان در مکان هايي که ناروايي وجود دارد.

همانگونه که خداوند بلند مرتبه در قرآن مبارک مي فرمايند:[ أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تُتْرَكُوا وَلَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنْكُمْ وَلَمْ يَتَّخِذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَا رَسُولِهِ وَلَا الْمُؤْمِنِينَ وَلِيجَةً وَاللَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ ] التوبه/16 يعني:«آيا پنداشته‏ايد كه به خود واگذار مى‏شويد(بون امتحان و آزمايش) و خداوند كسانى را كه از ميان شما جهاد كرده و غير از خدا و فرستاده او و مؤمنان محرم اسرارى نگرفته‏اند معلوم نمى‏دارد و خدا به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است(اما مي خواهد همه درستي شان اشکار گردد)…»
در اسلام به کار بردن نيرو تنها و تنها براي برقرار کردن صلح و آشتي به کار برده مي شود. بعضي مواقع ديده مي شود که اجتماع يا گروهي به دو شيوه وصف مي شوند. در حالي که همان تلاش و جنگ را انجام داده اند. براي مثال کساني که تاريخ شورش شيخ محمود را مطالعه کرده باشند. يا اينکه آن را شنيده باشند،بدون شک مي دانند که به خاطر حقوق ملت خود با انگليس دچار اختلاف و مقاومت گرديد. و براي همين درخواست حق اساسي خود بود که انگليسي ها ايشان را تروريست ناميدند. در همان حال ملت شيخ محمود، ايشان را به عنوان «پيش مرگه اي» که براي آزادي کشورش در تلاش هست مي نگرند. در اين جا بسيار آشکارا و واضح مي بينم که يک اجتماع با همان عمل و تلاش به دو شيوه وصف شده است. و در اين مورد چندين نمونه ديگر هم وجود دارد 

همانند حرکت جنبش مقاومت مردمی ایران که برای استحقاق حقوق ملی و مذهبی بر خلاف رژیم آخوندی قیام کرده اند ، بعضی از نهادهای بین المللی وانسانهای حق جو از مبارزین جنبش به خوبی یاد میکنند و ایشان را به رسمیت می شناسند در حالیکه رژیم به عنوان تروريست از آنها اسم مي برد.

به همين دليل بسيار دشوار و مشکل است که اجتماع يا فردي را که مي خواهي مورد محاکمه قرار دهيم يا اينکه خودت لغتي را در مورد آنها به کار ببري بهتر است که به هر دو طرف گوش فرا داد. بعد در مورد آن قضاوت کرد. همچنين بايد دانسته شود که هدف هر دو طرف از انجام دادن اين عمل چيست،آيا به خاطر پيشگيري است يا نه؟ بعد در مورد ان قضاوت کرد.

No comments:

Post a Comment