Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

ایران چرا می خواهد جندالله را درداخل به بیگانگان وخارج به القاعده وطالبان نسبت دهد؟


ایران چرا می خواهد جندالله را درداخل به بیگانگان وخارج به القاعده وطالبان نسبت دهد؟
یک سوال که در ذهن بنده همیشه خطور می کند این است که ایران چرا می خواهد جندالله را در رسانه های داخل کشور به بیگانگان مثل آمریکا، انگلیس واسراییل نسبت دهد؟ ودر خارج از ایران به طالبان والقاعده نسبت دهد؟ ایران چه نفعی از این کار می برد در حالیکه می داند جندالله هیچ نسبتی با آمریکا،انگلیس واسراییل وهمچنین طالبان والقاعده ندارد؟ ما اگر بیننده تمام اخبار ایران وجهان باشیم آن گاه متوجه می شویم که هدف ایران از نسبت دادن جندالله به بیگانگان و همچنین طالبان والقاعده چیست؟ ایران با این تاکتیک میخواهد با یک تیر دو نشان را مورد هدف قرار دهد. ما این موضوع را بیشتر در اعترافات عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی که اعترافات کاملا از پیش تعیین شده است مشاهده می کنیم.
1- هدف اول از این تاکتیک این است که تمام اعتراف کسانی که به جندالله وابسته هستند ابتدا در شبکه تلوزیونی پرس تی وی که متعلق به جمهوری اسلامی ایران است وبرای انگلیسی زبانان کشوهای اروپایی پخش می شود منتشر می شود. این به این خاطر است که کشورهای اروپایی میانه ونسبت خوبی با سازمان هایی مثل القاعده، طالبان ندارند. واز آن ها به عنوان گروه های تروریسم یاد می کنند لذا هر گروهی که با القاعده وطالبان نسبتی داشته باشد از نظر اروپائیان تروریسم معرفی می شود بنابراین ایران می خواهد از این طریق کشورهای اروپایی را نسبت به سازمان مجاهدین جندالله بدبین کند.
2- هدف دوم ایران از این تاکتیک این است که اعترافات را در داخل ایران به روشی دیگر اجرا کند وآن این است که اعتراف کنندگان بگویند که ما از طرف آ مریکا، انگلیس واسراییل بسیج شده ایم تا مردم عادی وغیرنظامی را بکشیم تا آنها به هدفشان که تفرقه بین شیعه و اهل سنت است برسند. ایران می داند که اکثر مردم اهل سنت وشیعیان ایران نسبت به آمریکا وایادیش دل خوشی ندارند. پس مردم داخل هم این اعترافات را باورکرده وازپیوستن به این گروه صرف نظر می کنند.واین گروه را یک گروه وابسته به بیگانگان می دانند. مااگراین قضیه را از زبان عبدالمالک ریگی رهبر جنبش مقاومت مردمی ایران که درپاسخ به سوال خبرنگار شبکه تلوزیونی العربیه ازآن چه كه راجع به ارتباط اين گروه با القاعده گفته مى شود، ونيز از وابستگى جندالله به غرب و به ويژه سازمانهاى جاسوسى امريكا مطرح مى شود، پرسيد. ريگى در پاسخ اظهار داشت: «هيچگونه ارتباطى با القاعده نداريم. جندالله يك جنبش اسلامى است اما اين بدان معنا نيست كه هر جماعت و جنبش اسلامى را مرتبط با القاعده و طالبان بخوانيم. ما يك نهضت اسلامى هستيم كه هيچ رابطه اى با القاعده و طالبان نداريم، نه در گذشته داشته ايم و نه قصد داريم درآينده داشته باشيم. اينها شايعاتى است كه حكومت تهران به راه مى اندازد. اين حكومت دو پهلو سخن مى گويد از سويى ما را وابسته به القاعده نشان مى دهد تا حيثيتمان را در سطح جهان لكه دار كند. رسانه هاى جهانى در اذهان مردم جهان، اين ايده را كاشته اند كه القاعده يك جنبش تروريستى است، لذا حكومت تهران سوار بر اين موج شده و شايع مى كند كه ما به القاعده وابسته ايم تا به جهانيان بگويد ما يك جنبش تروريستى هستيم. از سوى ديگر ما را وابسته به امريكا و غرب نشان مى دهد. به اين دليل كه اهل سنت در ايران از غرب و امريكا نفرت دارند. امروزه مسلمانان از امريكا متنفرند زيرا سياستهاى دو گانه اى را از آن مشاهده مى كنند ومى بينند امريكا از سويى به دمكراسى فرا مى خواند و از سويى بر سر مردم بيگناه بمب مى ريزد.»
مولوی ابوالمتین

No comments:

Post a Comment