Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

شرايط عجيب ثبت كافي نت

اخيرا شرايط گرفتن مجوز براي داير نمودن سالن اينترنت حضوري (كافي نت) در مشهد افزايش يافته است كه برخي از اين شروط قابل توجه و حتي عجيب است و موجب اعتراض برخي كافي نت داران مشهدي نيز شده است.

به گزارش «طلبه بلاگ» به نقل پارسينه، متن كامل اين شرايط از اين قرار است:

1_متقاضي بايد داراي حداقل 30 سال سن و متاهل باشد.

2_ دارا بودن گواهي پايان دوره ICDL از مراكز معتبر يا تحصيلات مرتبط با رايانه، شبكه و اينترنت و يا تاييد كميسيون فني اتحاديه.

3_نصب دوربين مدار بسته (مشخصات فني دوربين توسط اتحاديه پس از اخذ تاييديه از كميته تخصصي تعيين خواهد شد)

4_ واحد صنفي بايد در حاشيه خيابان باشد.

5_ واحد صنفي داخل پاساژ نباشد.

6_ واحد صنفي داخل طبقه نباشد.

7_واحد صنفي نزديك مراكز آموزشي دخترانه نباشد.

8_واحد صنفي كاملا آكواريوم و داراي شيشه بيرنگ باشد به طوريكه داخل واحد صنفي از بيرون كاملا قابل رويت باشد.

9_چسباندن هر نوع پوستر يا كشيدن پرده يا حصير كه باعث شود داخل مغازه از بيرون قابل رويت نباشد ممنوع است.

10_نشستن زن و مرد حتي محارم كنار يكديگر ممنوع است.

11_از گذاشتن نام خارجي و اصطلاحات بيگانه جهت واحد صنفي جداخودداري نماييد.جهت انتخاب نام با دبيرخانه هماهنگي نماييد.

12_داشتن كپسول ضد حريق و جعبه كمك هاي اوليه الزامي است.

13_ساعت ورود و خروج مراجعان بايد در دفتر مخصوصي ثبت گردد.

14-ارائه خدمات به كاربران بدون ارائه مدارك هويتي معتبر ممنوع است ... متصدي مكلف است پس از رؤيت اصل مدارك هويتي معتبر و تطيبق عكس، نام و نام خانوادگي، نام پدر، شماره شناسنامه، محل صدور و كد ملي را دقيقا" ثيت نمايد.

15_متصدي مكلف به نگهداري اطلاعات مندرج در بند 14 به مدت 6 ماه و نگهداري اطلاعات دوربين مدار بسته به مدت 3 ماه ميباشد.در غير اين صورت مسئوليت قانوني خواهد داشت

اي شرائط در حالي گذاشته شده كه بند هاي 3 و 7 و 10 و 13 و 14 و 15 درقوانين صنفي هيچ كجاي كشور و حتي در مشهد مقدس كه اين قانون لازم الاجراست جامه عمل نمي پوشد سوال اينجاست كه آيا متصدي كافي نت مي‌تواند واقعا اين قوانين را در محل كار خود اجرا نموده و به ثبت مشخصات شناسنامه اي و كد ملي مراجعين و مانع شدن از نشستن محارم در كنار يكديگر بپردازد؟

آيا امكان اين هست كه زن و شوهري براي ثبت نام عتبات عاليات پشت كامپيوتر نشسته اند و يا پدر و دختري كه در حال انتخاب واحد و پرداخت الكترونيك شهريه دانشگاه هستند را به دو قسمت مجزاي كافي نت هدايت كرد؟

در روزگاري كه قريب به اتفاق امور اينترنتي شده و دولت محترم نيز سعي در نهادينه كردن دولت الكترونيك مي‌نمايد و اكثر مراجعين به اينگونه امور مي‌پردازند چنين قوانيني منطقي به نظر مي‌رسد؟

شايد در گوشه و كنار شهر همكاران بدون مجوز و غير مسئول در محل كسب خود رعايت شئونات اسلامي را ننمايند كه بسيار پسنديده است با اينگونه همكاران برخورد جدي شود و حتي در صورت داشتن پروانه كسب اتحاديه محترم مي‌تواند پروانه فرد خاطي را باطل كند اما بسط دادن اين گونه جرايم به كليه كافي نت ها و بجاي نظارت دقيق و برخود قاطع صدور چنين بخشنامه‌هايي كه نمي‌توان اجرا نمود جاي تامل بيشتري دارد.

آيا با نظارت دستگاههاي موازي متعدد نظير بازرسي اتحاديه، مجمع امور صنفي، بازرسي اداره بازرگاني، اداره نظارت بر اماكن عمومي، و حتي پاسگاه انتظامي محل! بر كار كافي نت‌ها باز هم در اين صنف تخلف صورت مي‌گيرد؟

No comments:

Post a Comment