Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

خبرهای کوتاه از ایران و جهان --- وب‌سایت رادیو فردا

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا
sandaliehghermez.com

سرخط‌ خبرها

دیدار معاون اول احمدی نژاد و رهبران گروه های تندوری فلسطينی در دمشق
محمدرضا رحيمی، معاون اول رييس جمهوری اسلامی ، روز پنجشنبه در دمشق با سران گروه های تندوری فلسطينی ديدار کرد.به گزارش واحد مرکزی خبر، در اين ديدار، چند تن از سران گروه های فلسطينی، دبيرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطين، رئيس دفتر سياسی حماس و دبيرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطين حضور داشتند.بر پايه اين گزارش، در اين ديدار درباره سرزمين های فلسطينی و همچنين مسائل و مشکلات در نوار غزه گفت و گو شده است.آمريکا و اسراييل، دولت تهران را متهم به حمايت مالی و تسليحاتی از گروه های فلسطينی می کنند، اما ايران می گويد که حمايتش از اين گروه ها، معنوی است.شماری از اين گروه ها، مانند جنبش جهاد اسلامی فلسطين و حماس در اقدامات تروريستی عليه اسراييل شرکت داشته اند.

آيت الله موسوی اردبيلی از عدم رسيدگی به مشکلات کارگران انتقاد کرد
آيت الله موسوی اردبيلی، مرجع تقليد نزديک به اصلاح طلبان در قم، از عدم رسيدگی به مشکلات کارگران در ايران پس از سه دهه از پيروزی انقلاب بهمن ۵۷ انتقاد کرد.به گزارش خبرگزاری « ايلنا»، وی با يادآوری اهداف انقلاب ۵۷ از جمله فراهم آوردن رفاه برای کارگران گفت: بعد از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی بايد پرسيد که آن آرمان‌ها چه شده است؟ آيت‌الله موسوی‌اردبيلی در ديدار دبيرکل و اعضای خانه کارگر ابراز اميدواری کرد که مشکلات جامعه کارگری حل شود و گفت: مشکلات کارگران در راس امور است و اگر مشکلات توليد و جامعه کارگری حل نشود، هيچ کاری صورت نگرفته است.

شرکت « انی» ايتاليا فعاليت های خود در ميدان نفتی دارخوين را به شرکای محلی اش واگذار می کند
شرکت نفت و گاز ايتاليا، «انی»، روز پنجشنبه اعلام کرد برای پرهيز از تحريم های تجاری آمريکا، فعاليت های خود در ميدان نفتی دارخوين در جنوب ايران را به شرکای محلی خود واگذار می کند.به گزارش خبرگزاری « رويترز»، شرکت « انی » گفت تاکنون به خاطر سرمايه گذاريهای خود در ايران از سوی آمريکا تحريم نشده، ولی تحت تاثير تصويب مقررات جديد در کنگره آمريکا، خطر ناشی از احتمال اين تحريم ها افزايش يافته است.به گفته اين شرکت ايتاليايی، سرمايه گذاريهای جاری اش، مجموعه کوچکی است که از قراردادهای سال ۲۰۰۰ باقی مانده است.طبق يکی از مواد قانون تحريم ايران، هر فرد حقيقی و يا حقوقی که با سرمايه گذاری بيش از ۲۰ ميليون دلار باعث تقويت توانايی و گسترش منابع نفت و گاز ايران شود، ممکن است از سوی آمريکا مورد تحريم و مجازات قرار بگيرد.

۶۰۰ تن از کارگران کارخانه صنايع مخابراتی ‌راه دور ايران خواستار دريافت ۱۳ ماه حقوق معوقه خود شدند
۶۰۰ تن از کارگران کارخانه صنايع مخابراتی ‌راه دور ايران در استان فارس به دنبال برآورده نشدن خواسته ‌های صنفی خود، با انتشار بيانيه ای خواستار تحقق مطالباتشان، از جمله دريافت ۱۳ ماه حقوق معوقه خود شدند. به گزارش خبرگزاری « ايلنا»، کارگران امضاکننده اين بيانيه با تاکيد بر اين موضوع که « زندگی و معيشت، حق قانونی هر کارگر است» خواستار پرداخت سريع ۱۵۰ ميليارد ريال برای حقوق و مطالبات کارگران اين کارخانه شده اند.اين ۶۰۰ کارگر سپس از دولت خواسته اند تا تصميم به فروش کارخانه صنايع مخابراتی ‌راه دور ايران را لغو کند و گفته اند که در رسيدن به حقوق خود پافشاری خواهند کرد.در ساليان اخير، کارگران کارخانه های بسياری در ايران حقوق خود را برای ماه ها دريافت نکرده اند و اين موضوع باعث اعتراض های صنفی آنان شده است.

پنج دانشجوی دانشگاه ياسوج بين يک تا دو ترم از تحصيل محروم شدند
گزارش ها از ايران حاکی است که پنج دانشجوی دانشگاه ياسوج بين يک تا دو ترم از تحصيل محروم شده اند. اسامی اين دانشجويان، امين خسروی، داريوش جلالی، علی امينيان، سجاد جعفری و فرج الله طاووسی است.به گزارش سايت « دانشجونيوز»، محروميت اين دانشجويان در ادامه صدور احکام تعليقی و محروميت ازتحصيل برای فعالين دانشجويی دانشگاه ياسوج صورت می گيرد.اين پنج دانشجو به دليل شرکت در تجمع های آبان و روز ۱۶ آذر سال گذشته به کميته انضباتی و حراست احضار و از تحصيل محروم شده اند.در همين حال، سه دانشجوی ديگر به نام های الهام صالحی، فرهاد کوه پيما و محمد رضا مبارکی در کميته انضباطی بدوی دانشگاه ياسوج، هر کدام به يک ترم تعليق محکوم شده اند و منتظر رای کميته تجديد نظر هستند.

انتقاد اتحاديه پيشکسوتان جامعه کارگری از ناامنی شغلی کارگران در ايران
اتحاديه پيشکسوتان جامعه کارگری در بيانيه ای با انتقاد از ناامنی شغلی کارگران در ايران اعلام کرد: بيکاری، تهديدی جدی برای نيروی کار به خصوص برای کارگران قراردادی است. به گزارش خبرگزاری « ايلنا»، اتحاديه پيشکسوتانِ ِ جامعه کارگری همچنين با اشاره به افزايش روزانه قيمت نان، گوشت، شير، حمل و نقل عمومی و هزينه‌های درمان افزود: با اجرايی شدن قانون اصلاح قيمت ها، تورم ايجاد شده فشار سنگينی بر کارگران و بازنشستگان و در کل، همه حقوق بگيران وارد خواهد کرد.اين تشکل کارگری با اعلام اينکه همگان در انتظار يک سونامی اقتصادی- اجتماعی هستند، نوشته است: درآمد کارگران در سال جاری، حداکثر ۱۵درصد، آنهم در سطح حداقل دستمزد افزايش يافته، در حالی که افزايش برخی قيمت ها آن را خنثی کرده است.

آزادی مشروط خبرنگار راديو و تلويزيون دولتی ايران در ايتاليا
دبيرکل شورای عالی امور ايرانيان خارج از کشور روز پنجشنبه اعلام کرد که حميد معصومی نژاد، خبرنگار راديو و تلويزيون دولتی ايران در ايتاليا، به طور مشروط آزاد شده است.به گزارش واحد مرکزی خبر، وی گفت: با پيگيری های شورای عالی امور ايرانيان خارج از کشور و مرکز حقوق بين المللی نهاد رياست جمهوری و هماهنگی های وزارت خارجه، حميد معصومی نژاد از زندان آزاد شد.پليس ايتاليا در اسفند ماه سال گذشته حميد معصومی نژاد را به اتهام قاچاق اسلحه بازداشت کرد.مقام های راديو و تلويزيون دولتی ايران گفتند: او پس از تهيه گزارشی از راهپيمايی ضد نژاد پرستی کارگران در ايتاليا بازداشت شد، اما سرهنگ "وينچنزو آندروئونه"، از بخش مالی پليس ايتاليا، اعلام کرد که حميد معصومی نژاد و چند نفر ديگر درصدد بودند تا مقادير زيادی موشک‌های ضد تانک و مواد منفجره را به ايران ارسال کنند.به گفته منابع ايتاليايی، اعضای اين شبکه قاچاق اسلحه، فعاليت خود را از سال ۲۰۰۷ آغاز کرده بودند و سلاح‌های مورد نظر را در کشورهای اروپايی، به ويژه آلمان، خريداری و به ايران ارسال می ‌کردند.

خانه آزادی: ایران در میان بدترین کشورها از نظر آزادی بیان است
خانه آزادی، یک نهاد مدافع آزادی بیان در واشنگتن، در گزارش تازه خود ترکمسنتان، ازبکستان ، بلاروس و ایران را در میان بدترین کشورها از نظر آزادی رسانه ها جای داده است. در این گزارش همچنین سیزده کشوردر صدر ناقضان حقوق اقلیت های مذهبی و فشار بر آنها قرار گرفته اند که عبارتند از عربستان سعودی، چین، میانمار، ایران، اریتره، کر شمالی ، سودان ، ازبکستان، نیجریه، پاکستان؛ ترکمنستان، ویتنام و عراق.

میر حسین موسوی روزجهانی کارگر و روز معلم را در ایران تبریک گفت
میرحسین موسوی در آستانه اول ماه مه، روز جهانی کارگر و دوازدهم اردیبهشت، روز معلم در ایران، در پیامی این روز ها را به آنها تبریک گفت.آقای موسوی افزوده: ما در شرایطی به این دو روز ِ مهم نزدیک می شویم که کشور دارای بحران و مشکلات افتصادی ، سیاسی و اجتماعی وسیعی است و این بحران ها در سرنوشت کارگران و معلمان تاثیر زیادی می گذارد. میر حسین موسوی به مشکلات گوناگون اقتصادی، رواج فساد و دروغ و همزمان، محدود کردن آزادی بیان، زندانی کردن فعالان سیاسی – اجتماعی – صنفی و بستن تشکل های آن ها اشاره کرده و گفته است تنها را حل این مشکلات را اجرای کامل قانون اساسی ایران، همراه با اتخاذ سیاست خارجی متعادل می داند. او تاکید کرده که مسائل کشور از جمله معلمان و کارگران، با اسلحه و نیروی انتظامی حل نمی شود.

نعمت حقيقی، فیلم بردار سرشناس سینمای ایران در گذشت
نعمت حقیقی، فیلم بردارسرشناس سینمای ایران صبح امروز، پنج شنبه، در بیمارستان ایرانمهر تهران درگذشت. نعمت حقیقی متولد 1318 در تهران بود و مدیریت فیلم برداری آثار سینمایی چون گوزن ها، داش آکل، بلوچ، خاک، دشنه، تنگسیر، شازده احتجاب و چند اثر معروف دیگر را برعهده داشت. به گزارش خبرگزاری ایسنا، مراسم تشییع و خاکسپاری او صبح یکشنبه از مقابل خانه سینما برگزار می شود.

ایاد علاوی احتمال درخواست برگزاری مجدد انتخابات را مطرح کرد
ایاد علاوی، رهبر ائتلاف العراقیه، در ادامه تلاش برای تشکیل دولت ائتلافی پس از انتخابات اخیر پارلمانی در این کشور، روز چهارشنبه با حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر و عمر موسی، دبیر کل اتحاد یه عرب در قاهره گفتگو کرد.ائتلاف العرقیه در بیانیه ای احتمال درخواست ِ برگزاری مجدد ِ انتخابات با نظارت اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و سازمان ملل را مطرح کرده است.ایاد علاوی، رقبای خود را متهم کرده است که می کوشند از طریق بازشماری آراء در بغداد و ابطال آراء ده ها نامزد انتخابات، تحت عنوان ارتباط آنها با حزب بعث، نتیجه انتخابات را به نفع خود تغییر دهند.ائتلاف ایاد علاوی 91 کرسی و نوری المالکی 89 کرسی پارلمانی را بدست آورده اند.

مادران سه جوان آمريکايی زندانی در ايران با وزير خارجه آمريکا ديدار کردند
مادران سه جوان آمريکايی زندانی در ايران ، شون بوئز، سارا شِرود و جاش فِتال، در تلاش برای آزادی فرزندانشان با هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا ديدار کردند. به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمر يکا در اين ديدار اقدامات وزارت خارجه بر ای آزادی اين سه جوان تشريح شد. آمريکا در تهران سفارتخانه ندارد و از اتريش خواسته است در اين زمينه کمک کند. خانواده های اين سه زندانی نگران سلامتی جسمی و روحی فرزندانشان هستند. اين سه جوان دانشجو، حدود پنج ماه پيش در منطقه کوهستانی مرز عراق با ايران بازداشت شدند و خانواده هايشان می گويند که آنها تنها برای کوهنوردی به آنجا رفته بودند و جمهوری اسلامی آنها را بدلائل سياسی به گروگان گرفته است.

اکثریت مردم افغانستان نسبت به دولت کشورشان تردید دارند
وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون معتقد است تنها یک چهارم افغانها در مناطق کلیدی افغانستان از دولت حامد کرزی حمایت میکنند.پنتاگون در گزارش تازه‌ای به کنگره آمریکا میگوید اراده سیاسی برای برخورد با فساد در افغانستان همچنان مورد شک و تردید قرار دارد.این گزارش ۱۵۲ صفحه‌ای در آستانه سفر حامد کرزی به آمریکا منتشر شده است.

No comments:

Post a Comment