Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

هشدار پنتاگون نسبت به استقرار سپاه پاسداران ایران در نقاط مختلف جهان

تهران – فرانس پرس، العربیه

وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه 22-4-2010، با ارائه گزارشی به کنگره این کشور، نسبت به حضور نیروهای سپاه پاسداران ایران در ونزوئلا هشدار داد.

در این گزارش که در ماه آوریل گذشته منتشر شد، آمده است "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای نیروهای فعالی در سراسر جهان است . این نیروها به خوبی در خاورمیانه، وشمال آفریقا منتشر شده اند و در ظرف سال های اخیر نیز در امریکای لاتین، بویژه در ونزوئلا مستقر شده اند".

یادآوری می شود که ونزوئلا و ایران در دشمنی با ایالات متحده آمریکا مواضع مشترکی دارند و همکاری گسترده ای بخصوص در زمینه های بانکی وصنعتی از طریق قراردادهای امضا شده، طرفین را به یکدیگر مرتبط می سازد."

پنتاگون در گزارش خود در این باره هشدار داده است که افزایش حضور نیروهای آمریکایی در مناطق استقرار نیروهای سپاه پاسداران "احتمال درگیری با نیروهای سپاه را نیز افزایش می دهد ".

وزارت دفاع آمریکا در ادامه می افزاید "چنین درگیری هایی چه بسا به طور"مستقیم" ویا از طریق برخورد با "عناصر تندوروی مورد حمایت سپاه" صورت گیرد.

گفتنی است، این گزارش تحلیلی پیشتر محرمانه طبقه بندی شده بود اما اخیرا بخشی از آن که به استراتژی نظامی ایران می پردازد علنی شده است وبه گنگره آمریکا ارائه شئه است.

پنتاگون هشدار داده است که جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد به یک نیروی نظامی وسیاسی منطقه ای در خاورمیانه وخاورنزدیک تبدیل شود، به همین دلیل در صدد افزایش حضور خود در نقاط مختلف جهان می باشد.

نیروهای سپاه پاسداران ایران تحت فرمان مستقیم آیت الله علی خامنه ای رهبر ارشد ایران می باشند.

No comments:

Post a Comment