Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

معاون وزیر توسعه اسرائیل اعلام کرد --- یک دانشمند اتمی ایرانی از اسرائیل تقاضای پناهندگی کرده است

دبی – العربیه نت

یک منبع دولتی در اسرائیل اعلام کرده است که اسرائیل به یک دانشمند هسته ای ایرانی کمک کرده است تا از ایران خارج شود.

خبرگزاری فرانسه امروز یکشنبه 25 - 4 - 2010 گزارش کرد یک معاون وزیر به رادیو اسرائیل گفته است که اسرائیل به دانشمند ایرانی کمک کرده است تا از ایران فرار کند.

بر اساس این گزارش ایوب کارا معاون وزیر توسعه در جلسه ای در رامت در نزدیکی تل آویو اعلام کرد یک دانشمند هسته ای پس از دریافت کمک برای خروج از ایران درخواست پناهندگی سیاسی کرده است.

او افزود : "بیان جزئیات دیگر در مورد این دانشمند هنوز زود است." اما او تاکید کرد که دانشمند ایرانی در حال حاضر در یکی از " کشورهای دوست " به سر می برد.

کارا گفت :" اسرائیل به همه کسانی که برای جلوگیری از تهدید استراتژیک اتمی ایران تلاش می کنند کمک می کند."

اسرائیل وهمپیمانان غربی آن ایران را به تلاش برای ساخت سلاح اتمی متهم می کنند اما ایران می گوید برنامه صلح آمیزی را دنبال می کند.

تهران اخیرا اعلام کرده است که یکی از دانشمندان اتمی آن به نام شهرام امیری که در حال حاضر در آمریکا به سر می برد در سال 2009 هنگام ادای مناسک عمره در سعودی ربوده شد.

شبکه تلوزیونی ABC ماه گذشته اعلام کرد آقای امیری با کمک سازمان امنیت آمریکا از ایران گریخت و در حال حاضر با این سازمان همکاری می کند.

همچین درسال 2007 علیرضا عسکری معاون سابق اموربازرسی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران هنگامیکه در ترکیه به سر می برد ، ناپدید شد و گزارش های متناقضی از سرنوشت او منتشر شد.

ایران سازمان های امنیتی غرب را به ربودن عسکری متهم کرد اما برخی منابع خبری غربی تاکید کرده اند که او به یکی از کشورهای غربی پناهنده شده است.

No comments:

Post a Comment