Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

فعالیت جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ممنوع شد --- حکم رهبران احزاب اصلاح طلب

محسن میردامادی و مصطفی تاج زاده از رهبران احزاب اصلاح طلب
دبی – العربیه.نت

پایگاه اینترنتی روزنامه دولتی " ایران " گزارش داد مقامات ایران از روز دوشنبه 19-4-2010 فعالیت دو حزب مهم اصلاح طلب را که در انتخابات اخیر از میرحسین موسوی پشتیابنی کردند و نیز انتشار یک روزنامه اصلاح طلب را ممنوع اعلام کردند.

بر اساس این گزارش فعالیت دو حزب جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که شخصیت های اصلاح طلب نزدیک به محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران در آنها فعالیت داشتند ممنوع اعلام شد و اعضای این دو حزب در انتظار صدورحکم قضایی در این زمینه هستند.

مسئول کمیسیون نظارت بر فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی که نهادی وابسته به وزارت کشور است با انتشار نامه ای نوشت ، مجوز فعالیت این دو حزب باطل شده است و پرونده این افراد به دستگاه قضایی ارجاع داده شد تا تقاضای انحلال این دو حزب مورد بررسی قرار بگیرد.

این کمیسیون با ارسال نامه ای به این دو حزب از آنها خواست تا زمانی که دستگاه قضایی درباره آنها حکمی صادر نکرده نمی توانند به فعالیت سیاسی بپردازند.

دستگاه قضایی ایران روز یکشنبه اعلام کرد سه نفر از مسئولان اصلی جبهه مشارکت ایران اسلامی از جمله محسن میردامادی دبیر کل این حزب به شش سال حبس محکوم شد.

کمیسیون نظارت بر فعالیت احزاب می گوید این دو حزب به دلیل نقص قانون فعالیت احزاب و جنبش های سیاسی، ضربه به وحدت ملی و تلاش برای ایجاد تفرقه میان احاد ملت از فعالیت منع شده اند .

از سوی دیگر خبرگزاری نیمه رسمی فارس به نقل ازکمیسیون نظارت بر مطبوعات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از ممنوعیت انتشار روزنامه بهار به اتهام نشر اکاذیب و توهین به نهادهای دولتی خبر داد.

حکم رهبران احزاب اصلاح طلب

دادگاه انقلاب امروز دوشنبه 19 – 4 – 2010 حکم محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت ، مصطفی تاج زاده عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی و داوود سلیمانی از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت را صادر کرد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی صادرشده است هر کدام از این اعضای ارشد احزاب اصلاح طلب به 6 سال حبس تعزیری و 10 سال محرومیت از فعالیت حزبی و مطبوعاتی محکوم شده اند.

روابط عمومی دادگاه انقلاب اعلام کرده است که این احکام قابل پیگیری و اعتراض است.

پس از انتخابات جنجال برانگیز گذشته ایران دستگاه قضایی تعداد زیادی از فعالان احزاب اصلاح طلب را بازداشت کرد.

حکم میردامادی ، تاج زاده و سلیمانی بر اساس اتهام " اجتماع و تباني عليه امنيت ملي و فعاليت تبليغي عليه نظام " صادر شده است.

تاکنون احکام بسیاری از آنها صادر شده است و اغلب آنها به حبس تعزیری درازمدت محکوم شده اند.

بر اساس قانون قضایی جمهوری اسلامی ایران اجرای احکام تعزیری به رغبت دستگاه قضایی بستگی دارد.

اصلاح طلبان از صدور چنین احکامی به عنوان وسیله فشارعلیه فعالان سیاسی و مدنی به هدف جلوگیری از فعالیت آنها یاد می کنند.

دادگاه انقلاب پیش از این سعید شریعتی را به ۷ سال حبس تعزیری ، محمدعلی ابطحی به ۶ سال حبس تعزیری ، تاجرنیا نماینده سابق در مجلس ششم به 6 سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق و محمد عطریانفر از اعضای حزب کارگزاران سازندگی را به 5 سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

برخی از این فعالان سیاسی در اعترافات تلوزیونی دستگاه قضایی شرکت کرده و از فعالیت خود اظهار پشیمانی کرده و علیه دیگر همکاران خود شهادت دادند.

No comments:

Post a Comment