Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

خبرهای کوتاه از ایران و جهان --- رادیو فردا

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا
bidarman.com

سرخط‌ خبرها



آيت الله خامنه ای: با افرادی که چهره جامعه را از نجابت و عفاف خارج می کنند، برخورد شود
آيت الله علی خامنه أی، رهبر جمهوری اسلامی ايران، روز يکشنبه خواستار برخورد با برخی افراد شد، که به گفته او، « تعمداً يا از روی بی توجهی، چهره جامعه را از لحاظ دينی، ازنجابت و عفاف خارج می کنند.»به گزارش خبرگزاری ها در ايران، آيت الله خامنه ای همچنين با اشاره به رويدادهای پس از انتخابات رياست جمهوری سال گذشته، بر ادامه هماهنگی ميان نيروی انتظامی و وزارت کشور تاکيد کرد.در ماه های گذشته، نيروی انتظامی همراه با بسيج و سپاه پاسداران به دليل ضرب و شتم تظاهرکنندگان و نيز شکنجه بازداشت شدگان مورد انتقاد سازمان های مدافع حقوق بشر قرار داشته است.رهبر جمهوری اسلامی، وظيفه اصلی نيروی انتظامی را « مقابله با فساد اعم از بی نظمی، اغتشاش گری، قاچاق، دزدی، ناامنی و مواد مخدر» دانست و در ضمن خواستار حفظ اقتدار اين نيرو در مقابل ديدگان مردم و در عين حال، محبت و صميميت با مردم شد.



وزير کشور از اجرای طرح حجاب و عفاف در ادارات خبر داد
مصطفی محمد نجار، وزير کشور جمهوری اسلامی، روز يکشنبه با تاکيد بر اجرای طرح حجاب و عفاف اعلام کرد که اين طرح با جديت بيشتری در سال جاری پيگيری می‌شود.به گزارش خبرگزاری « ايلنا»، وزير کشور با اشاره به آنچه وجود ناهنجاری ها در مهد کودک ها ناميد، گفت:« برای مهدکودک‌ها با همکاری بهزيستی و آموزش و پرورش برنامه جامعی داريم». وی ابراز اميدواری کرد که با آموزش مربيان و آموزش بازی‌های مناسب به کودکان، فرهنگ اسلامی در مهد کودک‌ها برقرار شود.پيش از اين نيز صادق محصولی، وزير رفاه و تامين اجتماعی، گفته بود: « مهد‌ کودک ها بايد به گونه‌ای کار کنند که کودکان در سن ۱۳ سالگی، يک "شهيد فهميده" باشند.»به گزارش ايلنا، وزير کشور همچنين خبر داد که « ستاد صيانت از حقوق شهروندان با همکاری دستگاه‌های مختلف، طرح حجاب و عفاف را پيگيری می‌کند» و گفت که « ترويج فرهنگ حجاب و عفاف به صورت فراگير ابتدا از ادارات شروع می شود.»



در آستانه روز معلم، سه فعال حقوق معلمان در همدان بازداشت شدند
سايت « کلمه»، نزديک به مير حسين موسوی، گزارش داد که سه فعال حقوق معلمان در همدان توسط اداره اطلاعات اين شهر بازداشت شده اند.بازداشت علی نجفی، محمد خانی و سعيد جهان آرا يک هفته پيش از روز معلم در ايران صورت گرفته است.به نوشته کلمه، اداره اطلاعات همدان از اين سه معلم خواسته بود که خود را در روز شنبه به آن اداره معرفی کنند .اين سايت نوشت: آقايان نجفی، خانی و جهان آرا در پی حضور در اداره اطلاعات همدان برای مدتی طولانی بازجويی و سپس به بازداشتگاه های انفرادی اداره اطلاعات منتقل شدند.



هيلاری کلينتون درباره برنامه هسته ای ايران با وزير خارجه روسيه گفت و گو کرد
هيلاری کلينتون، وزير خارجه ايالات متحده، روز يکشنبه تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روس خود، درباره برنامه هسته‌ای ايران گفت‌وگو کرد.به گفته وزارت خارجه روسيه، خانم کلينتون و آقای لاوروف در مذاکرات خود، گام‌‌های مشترک بعدی در مورد ايران را بررسی کردند.بر اساس اين گزارش، مکالمه تلفنی دو وزير خارجه، به درخواست هيلاری کلينتون صورت گرفت.وزارت خارجه روسيه از جزئيات اين گفت‌وگوی تلفنی، مطلب بيشتری منتشر نکرده است.آمريکا، بريتانيا، فرانسه، روسيه، چين و آلمان، اعضای گروه ۱+۵ در حال مذاکره برای اتخاذ تصميم بعدی درباره برنامه هسته‌ای ايران هستند.چين تاکنون با دور چهارم تحريم‌ها عليه ايران مخالفت کرده و بنا به گزارش‌ها، روسيه نيز با اعمال تحريم‌های شديد عليه ايران مخالف است.



مير حسين موسوی: حکومت می خواهد تمام تشکل ها را از بين ببرد
مير حسين موسوی، از رهبران مخالفان دولت، در يک سخنرانی، انتقادهای خود از وضعيت سياسی و اقتصادی ايران را تکرار کرد.به گزارش سايت « کلمه»، آقای موسوی با اشاره به فاصله گرفتن حکومت از مردم گفت:« ... به نام اسلام، جلوی فعاليت احزاب را می گيرند، ... رسانه ها را توقيف می کنند» و افزود:« می خواهند تمام تشکل ها را از بين ببرند و يقيناً بعد به حساب بقيه تشکل ها و گروه ها خواهند رسيد.»اين رهبر مخالف دولت در بخش ديگری از سخنان خود با انتقاد از مشکلات اقتصادی در ايران گفت: صنعت کشور در حال متلاشی شدن است و وضع کارگران و کارآفرينان هم تعريفی ندارد. مير حسين موسوی با اشاره به کاهش سرمايه گذاری و رشد اقتصادی در ايران افزود:« اين کاهش به معنای بيکاری، فقر، فساد و فشار آمدن روی طبقات حقوق بگير است.»وی در اين ارتباط خواستار آن شد که در شرايط نبود رسانه آزاد، دامنه آگاهی از طريق هيئت ها و خانواده ها به کشاورزان، صنعتگران، کارگران و معلمان گسترش يابد.



یک فعال زندانی حقوق معلمان در روز معلم اعتصاب غذا می کند
رسول بداقی، از اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر و عضو هيئت مديره کانون صنفی معلمان ايران، با اعتراض به ادامه بازداشتش اعلام کرد که به مناسبت روز معلم، در روزهای ۱۱ و ۱۲ ارديبهشت اعتصاب غذا می کند.آقای بداقی، از شهريور ماه سال گذشته تاکنون زندانی است.پيش از اين، شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ايران در بيانيه ای اعلام کرد که اعضای شورای مرکزی کانون معلمان و فعالان صنفی معلمان از روز ۱۲ تا ۱۸ ارديبهشت ماه به نشانه اعتراض به احکام غير قانونی اعدام و حبس غير قانونی همکاران زندانی خود اقدام به اعتصاب غذای کامل خواهند کرد.



هشدار یک تشکل دانشجويی در مورد احتمال سوء قصد به جان مهدی کروبی
دانشجويان و دانش آموختگان ليبرال دانشگاه‌های ايران روز يکشنبه با صدور بيانيه‌ای، نسبت به هر گونه سوء قصد به جان مهدی کروبی، يکی از رهبران مخالفان دولت، هشدار دادند.به نوشته سايت « بامداد خبر»، پيش از اين، شايعات متعددی درباره بيماری صعب العلاج آقای کروبی از سوی برخی از رسانه های هوادار دولت انتشار يافته بود.فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، روز شنبه با رد اين گزارش ها گفت « هر اتفاقی برای وی، مهدی کروبی و فرزندان شان رخ دهد، حکومت مسئول مستقيم آن است و هرگز نمی تواند از بار مسئوليت آن شانه خالی کند.»دانشجويان و دانش آموختگان ليبرال دانشگاه‌های ايران در بيانيه خود اشاره کرده اند که « حذف فيزيکی مخالفان از طريق خوراندن موادی که منجر به بروز بيماری های کشنده در آنها می شود، يکی از روش های شناخته شده حکومت‌های سرکوبگر است که در سال های اخير توسط دستگاه امنيتی روسيه مورد استفاده قرار گرفته است.»دانشجويان و دانش آموختگان ليبرال دانشگاه‌های ايران در عين حال، مسئوليت ابتلای احتمالی آقای کروبی به هر گونه بيماری را بر عهده حکومت و حاميان خارجی آن دانسته اند.



اپوزيسيون تايلند، دولت را تهديد به اقدامات شديدتری کرد
مخالفان دولت تايلند که از چند هفته قبل در مرکز شهر بانکوک، پايتخت اين کشور، دست به تحصن زده اند، دولت را تهديد به اقدامات شديدتری کرده اند.اين تهديد در پی رد درخواست معترضان از سوی دولت تايلند برای برگزاری زودهنگام انتخابات پارلمانی در اين کشورمطرح می شود.رهبران معترضان سرخپوش در تايلند، حاميان خود را در نواحی روستايی ترغيب کردند که به مقابله با ارتش و نيروی پليس برخيزند. مخالفان سرخپوش در تايلند، خواستار استعفای رئيس دولت هستند و او را نخست وزير مشروع کشور نمی دانند.



رامین مهمانپرست می گوید سه تبعه آمريکايی در شرايط «کاملا مناسبی» نگهداری می‌شوند
رامين مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، روز يکشنبه، در گفت و گويی با خبرگزاری نيمه رسمی فارس، از آنچه «شرايط کاملا مناسب» سه زندانی تبعه آمريکا در ايران خواند، خبر داد.او افزوده است که تسهيلات در نظر گرفته شده برای اين افراد «بسيار مطلوب تر» از - به گفته او - شرايط اتباع ايرانی در خاک ايالات متحده است. آقای مهمانپرست گفته است اتهامات اين سه نفر توسط قوه قضائيه ايران دردست بررسی است. اين در حالی است که وزير اطلاعات ايران پيشتر اتهام اين سه نفر را جاسوسی عنوان کرده بود. اتهامی که از سوی آمريکا رد شد ه است.پيشتر کاخ سفيد در بيانيه ای نسبت به سلامت سه تبعه آمريکايی زندانی در ايران اظهار نگرانی کرده، و خواهان آزادی آنان شده بود.اين سه آمريکايی به گفته مقامات جمهوری اسلامی، به دليل ورود غيرقانونی به مرزهای ايران بازداشت شده اند. نزديکان اين سه نفر اما می گويند، آنها در حال کوهنوردی، به اشتباه از مرز رد شده اند.



وزير خارجه اتريش جلوگيری از تحريم ها را مشروط به همکاری ايران در موضوع هسته ای دانست
ميشائل اشپيندلگر، (Michael Spindelegger) وزير امور خارجه اتريش در کنفرانس خبری مشترکی با منوچهر متکی روز يکشنبه اظهار اميدواری کرد که همکاری ايران با جامعه بين المللی مانع اعمال تحريمهای جديد شود.وزير امور خارجه ايران،روز يکشنبه در ديداری جداگانه با يوکيا آمانو، مدير کل آژانس بين المللی انرژی اتمی، در وين ديدار کرده است.رامين مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، سفر آقای متکی به اتريش را تلاش برای «قراردادن دنيا در جريان منطق ايران» توصيف کرده است.



منوچهر متکی با مدير آژانس بين المللی انرژی اتمی درباره مبادله سوخت هسته ای گفت و گو کرد
منوچهر متکی، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران، روز يکشنبه با يوکيا آمانو، مدير کل آژانس بين المللی انرژی اتمی، در وين ديدار کرد.رسانه ها در ايران، موضوع اين ديداررا پيشنهاد مبادله سوخت هسته ای عنوان کردند که ميتواند به تسهيل مذاکرات تهران با غرب کمک کند.متکی پيش از اين ديدار در مصاحبه ای با تلويزيون دولتی ايران اظهار اميدواری کرده بود که گفت و گوها «سازنده» خواهند بود و پيشنهاد مبادله سوخت به گفته او به «ايجاد اعتماد چندجانبه» کمک خواهد کرد.خبرگزاری رويترز در تحليلی می نويسد که هدف سفر وزير امور خارجه جمهوری اسلامی به پايتخت اتريش و ديگر کشورها، اعمال نفوذ بر اعضای شورای امنيت سازمان ملل است تا به اين ترتيب از تصويب تحريم های جديد عليه ايران جلوگيری شود.کشور اتريش تا پايان سال جاری ميلادی عضو غيردائم شورای امنيت سازمان ملل باقی خواهد ماند.



سپاه پاسداران در رزمايش خود، پنج موشک را بطور همزمان شليک کرد
خبرگزاری نيمه رسمی فارس خبرداد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز يکشنبه، در مرحله آخر رزمايش خود، تعداد پنج فروند موشک را بطور همزمان شليک کرد.خبرگزاری رويترز در تحليلی از اين خبر می نويسد: «در پی بی نتيجه ماندن مذاکرات جمهوری اسلامی با غرب بر سر فعاليت های هسته ای، ايران اغلب با اعلام پيشرفتهای نظامی خود تلاش می کند آمادگيش را برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوی اسرائيل يا آمريکا به نمايش بگذارد.سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رزمايش اخير خود را تحت عنوان «رزمايش پيامبر اعظم پنج»، در خليج فارس و تنگه هرمز اجرا می کند. به گفته خبرگزاری فارس، موشک های شليک شده در اين رزمايش از نوع ساحل به دريا و سطح به سطح بوده است. هفته گذشته، وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) گفته بود که حمله نظامی ايالات متحده به ايران، همچنان به عنوان يکی از گزينه های احتمالی، مطرح است. آمريکا در صدد است تا با استفاده از راهکارهای ديپلماتيک و وضع تحريم، فعاليت های هسته ای ايران را متوقف کند.



توفان در آمريکا خسارات جانی و مالی بر جای گذاشت.
توفان، منازل مسکونی در ايالت می سی سی پی واقع در جنوب آمريکا را ويران کرد و دست کم ده کشته برجای گذاشت که سه تن از آنها کودک بوده اند.به گزارش خبرگزاری ها، باد سهمگين، سقف برخی ساختمانها در ناحيه «يازو» در ايالت می سی سی پی را از جا کنده است. مسير حرکت توفان، روز يکشنبه به سمت ايالات شمالی و شمال غربی آلاباما، جورجيا، لوئيزيانا و آرکانزاس گزارش شده است. قدرت اين توفان که همراه با تگرگ پراکنده است، به حدی است که درختان را از ريشه درآورده و وسايل نقليه را از جا بلند ميکند.پاره شدن کابلهای برق منجر به قطع شدن برق هزاران نفر از ساکنان ايالات مختلف شده است. يکی از سخنگويان سرويس های درمانی در آمريکا گفته است که بيست و چهار نفر از مجروحان اين حادثه به بيمارستانها منتقل شده اند که حال چهار تن از آنها وخيم گزارش شده است.



کره جنوبی دلیل غرق شدن ناو جنگیش را، احتمال اصابت اژدر عنوان کرد
وزير دفاع کره جنوبی روزيکشنبه گفت که دليل غرق شدن ناو جنگی اين کشور در آبهای مرزی با کره شمالی در ماه گذشته، به احتمال قوی، انفجار ناشی از اصابت اژدر بوده است. اين مقام ارشد کره جنوبی،دليل اين حادثه را شليک اژدر از فاصله نزديک به ناو کره جنوبی عنوان کرده است. کره جنوبی اشاره مستقيمی به مسئوليت احتمالی کره شمالی در اين انفجار نکرده است. هرچند مطبوعات محلی اين کشور گمانه زنی های خود را مبنی بر متهم کردن کره شمالی در اين حادثه آغاز کرده اند.ناو جنگی کره جنوبی در نزديکی محلی غرق شده است که دو کشور کره شمالی و جنوبی از سال ۱۹۹۹ ميلادی سه بار در آن با يکديگر درگير شده اند. اين دو کشور پس از خاتمه جنگ کره در سال ۱۹۵۳ ميلادی هرگز توافقنامه صلح امضا نکرده اند.



فاطمه کروبی، حکومت را مسئول هرگونه آسیبی به خانواده اش دانست
فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت، ميگويد اگر به هريک از اعضای خانواده کروبی آسيبی برسد، مسئوليت آن با حکومت جمهوری اسلامی خواهد بود.در اين خبر که روز شنبه در سايت سحام نيوز درج شده است، فاطمه کروبی گفته است که به تازگی مردان مسلح در غياب خانواده اش وارد محل سکونت آنها شده اند.او در ادامه افزوده است که خانواده مهدی کروبی به دليل حمايتشان از مردم مظلوم، از کمترين ميزان امنيت هم برخوردار نيستند.ساختمان محل سکونت مهدی کروبی، در اسفند ماه گذشته هدف تخريب گروهی از تندرويان طرفدار دولت شد. فاطمه کروبی در پی اين حادثه، از خرابکاران به عنوان مزدبگيران مسئولان فاسد نام برده بود



تمایل ایران برای عضویت در كميسيون موقعیت زنان سازمان ملل متحد
رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، روز شنبه ضمن تایید خبر صرفنظرکردن ایران از عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد، که جمهوری اسلامی می خواهد به عضویت کمیسیون موقعیت زنان سازمان ملل متحد در آید. آقای مهمانپرست درباره صرفنظر کردن ایران از عضویت در شورای حقوق بشر گفته است پس از مذاکرات در گروه آسیایی، و « با هدف تقويت و تعميق همكاري و تعامل در بين گروه، ایران در تصميم خود برای نامزدی حضور در شورای حقوق بشر تجديدنظر كرد.»سخنگوی وزارت خارجه افزوده است که بر اساس همین توافق، ایران برای دريافت كرسی در کمیسیون موقعیت زنان تلاش خواهد کرد. چهره ها و گروههای مدافع حقوق بشر در ایران، در ماه های اخیر برای جلوگیری از ورود احتمالی ایران به شورای حقوق بشر فعالیت زیادی کرده بودند.



نخست وزیر تایلند پس از رد پیشنهاد صلح معترضان، در تلویزیون سراسری کشور با مردم سخن گفت
نخست وزیر تایلند، ساعاتی پس از رد پیشنهاد صلح معترضان، در تلویزیون سراسری آن کشور حاضر شد و با مردم سخن گفت. وی در صحبت هایش به مردم وعده داد که خیابانهای بخش تجاری بانکوک را که اعتراضات در آن جا بیشتر از سایر نقاط شهر است، از معترضین سرخ پوش خالی خواهد کرد. اما به زمان این حرکت اشاره ای نکرد. نخست وزیر تایلند که قدرتش این روزها توسط معترضین به چالش کشیده شده است، روز شنبه پیشنهاد رهبران سرخ پوش ها برای برقراری صلح در این کشور را رد کرد. رهبران سرخ پوش ها گفته بودند اگر دولت تایلند، پارلمان را در ظرف یک ماه منحل کند و دستور برگزاری انتخابات زودتر از موعد در دو ماه پس از آن را صادر کند، آنها نیز به تظاهرات خود پایان می دهند. اما نخست وزیر تایلند با رد این پیشنهاد گفت که این اقدام مخالفان برای بهبود وجهه خودشان صورت گرفته است.در شش هفته گذشته، بانکوک، پایتخت تایلند، شاهد تظاهرات سرخ پوش ها و درگیری بین آنان و نیروهای انتظامی و ارتش بوده است.



محمود احمدی نژاد اعمال تحریم علیه ایران را غیر قانونی خواند
بنا بر گزارش ها محمود احمدی نژاد پیش از بازگشت به ابران ازسفری رسمی به اوگاندا گفت، اعمال تحریم های بیشتراز سوی سازمان های بین المللی غیر قانونی است. محمود احمدی نژاد که پس از دیدار با همتای اوگاندایی ای اش در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود، از غرب برای تلاش در اعمال تحریم های تازه علیه ایران انتقاد کرد. آنطور که خبرگزاری فرانسه گزارش کرده است محموداحمدی نژاد به باراک اوباما نیز هشدار داده است که در صورت اعمال تحریم علیه ایران، سختی بیشتری خواهد کشید. روسای جمهور ایران و اوگاندا، همچنینی اعلام کردند به تعهداتشان در زمینه خلع سلاح هسته ای و کاهش آنها پایبندند. اما تاکید کردند دستیابی به فناوری هسته ای برای مصارف صلح آمیز حق مسلم همه کشورهاست.



کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل سال آینده به ایران خواهد رفت
ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با ابراز نگرانی از سرکوب مخالفان در ایران، پس از انتخابات ریاست جمهوری، گفت سال آینده در جریان سفری رسمی به ایران خواهد رفت. خانم پیلای ماه گذشته گفته بود که درباره ی وضعیت رو به زوال حقوق بشر، با مقامهای ایرانی گفت و گو کرده و پیشنهاد داده بود که سفری رسمی به این کشور داشته باشد. هنوز از سوی مقام های جمهوری اسلامی، واکنشی درباره ی برنامه ی سفر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به تهران، منتشر نشده است.



ارامنه دنیا، سالروز قتل عام ۲۴ آوریل را گرامی داشتند
ارامنه ی سراسر دنیا، نود و پنجمین سالروز قتل عام بیست و چهارم آوریل که در آن بنا بر گفته ی شماری از مورخین ۱.۵ میلیون ارمنی، توسط دولت عثمانی در زمان جنگ جهانی اول قتل عام شده بودند، را گرامی داشتند.باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در پیام خود این واقعه را یکی از فجیع ترین کشتارهای قرن بیستم خواند اما همچنان از استفاده از واژه ی «نسل کشی» خودداری کرد.همچنین ده ها هزار نفر در ایراوان این مراسم را در محل بنای یادبود آن رویداد بر بالای تپه ای برگزار کردند. سرژ سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان در سخنانی گفت که برسمیت شناختن آن رویداد از سوی جامعه بین المللی بعنوان «نسل کشی»، اجتناب ناپذیر است.همزمان شماری از روشنفکران ترکیه روز شنبه در استانبول در تظاهراتی همراه با سکوت، همدردی خود را با ارامنه ابراز کردند. این اولین بار بود که در ترکیه چنین تظاهراتی انجام شد.ترکیه با تعریف آن واقعه بعنوان نسل کشی مخالف است و می گوید سیاستی عمدی برای پاکسازی ارامنه در کار نبوده است.



مهدی کروبی می گوید در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری تظاهرات می‌کنیم
مهدی کروبی یکی از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اهمیت ادامه مبارزه با محمود احمدی نژاد اعلام کرده است، معترضان به نتایج انتخابات در نخستین سالگرد انتخابات دست به تظاهرات خواهند زد. وی که با نشریه ی آلمانی اشپیگل گفت و گو کرده ، در اینباره خواستار صدور مجوز توسط مسوولان شده است.مهدی کروبی همچنین در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به روند تحولات پس از انتخابات گفته است: « هر چند در ماه‌های اخیر اوضاع در خیابان‌ها آرام شده است، اما نارضایتی در میان مردم بسیار گسترده است و مردم منتظر یک جرقه هستند.»مصاحبه مهدی کروبی با هفته نامه آلمانی اشپیگل روز ۲۶ آوریل/ ۶ اردیبهشت منتشر خواهد شد.



آغاز دور جديد برخوردهای امنيتی و انضباطی با فعالان دانشجويی در شهرهای ايران
گزارش ها از ايران حاکی از آغاز دور جديد برخوردهای امنيتی و انضباطی با فعالان دانشجويی در شهرهای ايران است.به گزارش سايت « دانشجو نيوز»، برای هشت نفر از دانشجويان دانشگاه چمران اهواز حکم تعليق بين يک تا دو ترم صادر شده است.بر اساس اين گزارش، دانشجويان بسياری نيز در انتظار حکم نهايی انضباطی دانشگاه چمران هستند.از سوی ديگر، سايت دانشجو نيوز گزارش داد که ميلاد فدايی، فعال دانشجويی در دانشگاه آزاد واحد تهران، به اتهام « تبليغ عليه نظام» از سوی دادگاه انقلاب به يک سال حبس تعزيری محکوم شده است.همچنين، نيما نحوی و حسين جليل نتاج، دو دانشجوی دانشگاه های بابل، خود را برای گذراندن دوران محکوميت شان، به زندان « متی کلای» بابل معرفی کرده اند. اين دو دانشجو به ۱۰ ماه حبس تعزيری و يک سال محروميت از تحصيل محکوم شده اند.

No comments:

Post a Comment