Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

جوسازی برخی از سایتهای تفرقه افکن و ادامه تهمت زنی به اهل سنت ایران

سنی آنلاین : اخیراً برخی از سایت‏های تندرو و تفرقه‏افکن با خیال‏بافی و نگارش و ارائه مطالب نادرست سعی در تحریک جامعه شیعه علیه اهل‏سنت کشور کرده اند.
متاسفانه عده ای کوته فکر که همواره دیدگاههای مسموم و خلاف واقع خودشان را از تریبون های مختلف ابراز می دارند با جوسازی و اتکا به گفته های افراد غیر مسئول و غیرکارشناس و احتمالا افراد فرضی و وهمی، انزجار درونی‏شان را از جامعه اهل‏سنت با بکارگیری واژه موهوم "وهابیت" اظهار داشته اند. البته مدت مدیدی است که این محافل تندرو با مارک "وهابیت" جامعه مظلوم اهل‏سنت ایران را هدف تهمت‏ها و افتراءات خویش قرار می‏دهند.
یکی از این سلسله تهمت‏های دروغین که اخیراً در برخی سایت های تندرو بازتاب یافته مسئله تعدد ازدواج است و کثرت اولاد است. در حالیکه آگاهان می دانند این پدیده هرگز ناشی از تعصب مذهبی نیست و بلکه از قرون متمادی به عنوان یک عرف و رسم هماهنگ با فرهنگ اسلامی در بعضی از مناطق کشور من جمله سیستان و بلوچستان رواج داشته است.
متاسفانه بجای تحقیق و بررسی دقیق، مطالبی خلاف واقع از یک استاد دانشگاه که معلوم نیست در چه زمینه ای تخصص دارد و با استناد از چه ارگانِ مسئول و ذیربط آمار ارائه می‏دهد بر خروجی سایت‏های مذکور نشر می گردد. مشخص نیست چرا محافل نگران از گسترش جمعیت "فرقه ضاله" خیالی به جای مراجعه به مسئولین امر و نماینده ولی فقیه و علمای شیعه در منطقه، به سراغ فردی رفتند که هویت کاملش برای مردم مجهول است.
این مطلب که علمای اهل‏سنت مردم را تشویق به تعدد ازدواج و کثرت اولاد می‏کنند یک دروغ آشکار است و هیچ یک از علمای اهل‏سنت بطور قطع مردم را به این امر ترغیب ننموده اند و اکنون بحمد الله این تهمت بی اساس از علمای اهل‏سنت رفع گردیده است زیرا شخص دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محترم شدیداً مشوق این امر می باشد تا جائیکه لازم دید برای نوزادان بودجه‏ای جداگانه اختصاص دهد. لذا این قضیه نباید اکنون برای گردانندگان سایتهای مزبور رنج آور باشد.
انتشار این قبیل گزارش‏های دروغین و ناشی از تنگ نظری که هر از چند گاهی از نظر می گذرد بیانگر این امر است که متاسفانه در ایران با نسل و وجود اهل‏سنت مظلوم که هنوز به حقوق شهروندی و قانونی خویش دست نیافته اند و مورد تبعیض شدید قرار گرفته اند تا چه حد عداوت و دشمنی وجود دارد. "وَ إِن کانَ مَکرُهُم لِتَزُولَ مِنهُ الجِبال".
این حقیقتی انکار ناپذیر است که در هیچ جای دنیا با نسل یک فرقه و مذهب اینقدر دشمنی و عداوت وجود ندارد که با نسل اهل‏سنت در ایران عداوت می‏شود. مطالب مبتنی بر خیال‏بافی، بغض و کینه این سایت های تندرو بخوبی بیانگر و موید این مدعا هستند.
ابر قدرت ترین ارتش ها و کشورها نتوانستند نسل های مخالفین شان را ریشه کن کنند و با گسترش دانش و آگاهی به این نتیجه رسیدند که چاره ای جز تحمل یکدیگر ندارند. شایسته است محافل مزبور هم در برابر این حقیقت تسلیم شوند؛ و بجای کاشتن تخم تعصب و تفرقه و ارائه مطالب نادرست که به استناد از "کارشناسان"، "ناظران امنیتی" و "فعالان سیاسی" مجهول الهویه با آب وتاب نشر می گردند در راستای وحدت، اخوت اسلامی و تحمل یکدیگر قدم بردارند، که این همان آموزه قرآن و سنت نبوی است.


No comments:

Post a Comment