Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

داستان آذربایجان می گوید تهران به قاتلان پناه داده است

باکو- خبرگزاری ها، العربیه.نت

دادستان کل جمهوری آذربایجان با اشاره به این که "بررسی ها در رابطه با قاتل المار حسین اف خبرنگار و ضیاء بنیاد اف عضو فرهنگستان" این کشور ادامه دارد، یک گروه مذهبی وابسته به جمهوری اسلامی ایران را به ترور این شهروندان آذربایجانی متهم کرد .

خبرگزاری آذربایجانی غیر دولتی "ترند" در گزارشی که روز چهارشنبه 28-4-2010 منتشر کرد به نقل از ذاکر گارال اف دادستان کل جمهوری آذربایجان نوشت "در طی بررسی های قتل بنیاد اف معلوم شده که این قتل از سوی گروه مذهبی وابسته به جمهوری اسلامی ایران اجرا شده است. دو تن از سازمان دهندگان این قتل در این کشور پناهنده شده اند. این دو نفر، جوانشیر آسلان اف و طاری رمضان اف هستند".

وی در سخنرانی خود در پارلمان گفت: "المار حسین اف در سال 2005 به قتل رسیده است. در آن سال همزمان با انتخابات مجلس ملی، سازمان دهندگان این ترور برای ایجاد بی ثباتی در اوضاع اجتماعی و سیاسی کشور تلاش کردند. ما این را بر اساس یافته های به دست آمده از طریق کارشناسان فنی خارجی ثابت کرده ایم و کسانی که در این قتل متهم هستند تحت تعقیب هستند".

گارال اف در ادامه از وزارت امنیت داخلی جمهوری آذربایجان خواست تا به جستجو برای دستگیری اشخاص مورد اتهام در این پرونده ادامه دهد.

دادستان کل جمهوری آذربایجان همچنین افزود، "هر اقدام غیر قانونی علیه روزنامه نگاران بلافاصله از سوی دادستان کل زیر نظر گرفته می شود و بررسی آن تا پایان ادامه خواهد یافت ."

ناظران بر این باورند که اظهارات دادستان کل جمهوری آذربایجان به مثابه اتهام غیرمستقیم تهران به دست داشتن در نقشه قتل این دو شهروند آذربایجانی وپناه دادن به قاتلان آنها است.

گفتنی است که مجلس ملي جمهوري آذربايجان روز گذشته ذاکر گارال اف را برای 5 سال دیگر در سمتش ابقا کرد، وی سخنان خود را در حضور اعضاي گروه دوستي پارلماني ايران و جمهوري آذربايجان حاضر در جلسه مجلس ملی این کشور اظهارات داشت .

یکی از مقتولین به نام ضياء بنياد اف خاورشناس و عضو فرهنگستان علوم جمهوري آذربايجان و متولد سال 1923ميلادي بود، وي چندین کتاب و مقاله در زمينه تاريخ آذربايجان و درياي خزر به رشته تحریر در آورده و در 21 اوت سال 1997ميلادي ترور شد.

این خبر دیروز و امروز بازتاب گسترده ای در رسانه هاي جمهوری آذربایجان داشت، به طوری که بسیاری از این رسانه ها درباره اتهام گروهی که گفته می شود به جمهوری اسلامی ایران وابسته می باشد، متفق القول بودند .

مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران تاکنون عکس العملی در قبال این اتهام نشان نداده اند


Source: http://www.alarabiya.net/articles/2010/04/28/107133.html

No comments:

Post a Comment