Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

کروبی می گوید سناریوی برخورد فیزیکی با وی و موسوی آغازشده است

کروبی می گوید فشارها هر چه بیشتر باشد مقاومت افزایش می یابد

دبی – العربیه نت

مهدی کروبی از رهبران معترضان در دیدار با تعدادی از نمایندگان ادوار مجلس حاکمیت را به شروع " سناریوی برخورد فیزیکی " با خود و میرحسین موسوی متهم کرد.

کروبی دراین دیدارکه گزارش آن امروز سه شنبه 26 – 4 2010 در سایت سحام نیوز ارگان رسمی حزب اعتماد ملی منتشرشد ادامه وضعیت کنونی را نگران کننده توصیف کرد.

او با اشاره به فشارهایی که هواداران او و موسوی متحمل می شوند ، گفت: " امروز با صدور احکام سنگین، افزایش فشارهای امنیتی در جامعه بخصوص دانشگاه ها، ایجاد فضای تهدید و ارعاب در مراسم ها و حتی در دید و بازدیدها، و از سوی دیگر سناریوی برخورد فیزیکی و روانی را با بنده و آقای موسوی در دستور کار قرار دادند."

خانواده مهدی کروبی تاکنون چندین گزارش در مورد حمله گروههای موسوم به " لباس شخصی " به منزل آنها منتشر کرده اند ودر تازه ترین گزارش فاطمه کروبی همسر دبیرکل حزب اعتماد ملی هشدار داده است که حاکمیت ممکن است طرح تصفیه جانی آقای کروبی را دنبال می کند.

نامه فاطمه کروبی پس از آن منتشر شد که رسانه های هوادار دولت گزارش هایی در مورد ابتلای مهدی کروبی به سرطان منتشرکردند.

مهدی کروبی با اشاره به برخورد با اعضای خانواده او طی ماههای گذشته از جمله ممنوع الخروج کردن دو تن از فرزندان او و ضرب وشتم یکی دیگر از آنها در تظاهرات 22 بهمن گفت :" آنها آگاه نیستند که هر چقدر فشارها را بیشتر کنند و به روند کنونی تداوم بخشند ما نیز بیشتر مقاومت کرده و انسجام بیشتری خواهیم یافت و مصمم تر از قبل ایستادگی خواهیم کرد."

او تاکید کرد :" ایستادگی در برابر قانون شکنی و تلاش در جهت بازگشت کشور به قانون اساسی، بی شک آنها را به زانو در خواهد آورد و پیروزی را نصیب ملت خواهد ساخت."

به گفته او " افراطیون در تلاش هستند که با راه اندازای جنگ روانی و افزایش فشارهای امنیتی، فضا را به نحوی جلوه دهند که حتی افراد از دیدار یکدیگر نیز بهراسند."

وی همچنین خواستار گسترش آگاهی ها در جامعه شد و تاکید کرد " بیم آنها از آگاهی ملت است. سعی دارند مردم را در انزوای خبری قرار دهند. بنابراین وظیفه مهم تک تک ما در این شرایط اطلاع رسانی است و در این راه از تمامی ظرفیتهای موجود می بایست استفاده کرد."

میرحسین موسوی دیگر نامزد معترض به نتایج انتخابات نیز اخیرا در اظهاراتی مشابه خواستار تلاش برای افزایش آگاهی بین همه اقشار جامعه واز جمله کشاورزان وکارگران شده است.

کروبی با اشاره به توقیف فعالیت حزب جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی حاکمیت را خطاب قرار داده و گفت :" پلمپ کردن و بستن احزاب مدیریت نیست."

او گفت ": تعامل با احزاب را می طلبد، تعامل با منتقدین را می طلبد.. مگر در کشور ما چند حزب وجود دارد که دفاتر آنها را پلمپ می کنید و از ادامه ی فعالیت منع شان می کنید."

کروبی در این دیدار نیز محافظه کاران را به تلاش برای تضعیف جایگاه پارلمان متهم کرد.

او گفت : " عده ای در پی آن هستند که مجلس را فرمایشی کرده و نمایندگان را بی خاصیت جلوه دهند."

او تاکید کرد " اولین حرکت در ایران تشکیل مجلس بر پایه ی آراء و خواستگاه مردم بود، که بیشترین فشارها را نیز در دوران خفقان رضاخان به دوش کشیده و در دوران شاه خائن نیز بالاترین صدمه را با فرمایشی کردن مجلس به جایگاه این نهاد مردمی وارد آوردند."

مهدی کروبی خطاب به حاکمیت گفت : " . بدانید این مجلس هرگز فرمایشی نخواهد شد."

No comments:

Post a Comment