Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

دیدار با مشاوران ارشد وزیر امورخارجه سوئد

دیروز، سه شنبه 27 آپریل، نمایندگان کنگره ملیتهای ایران فدرال با دو تن از مشاوران ارشد وزارت امور خارجه سوئد، کارل میشل گرنس و نینا فرودین، دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار نمایندگان کنگره ملیتهای ایران فدرال ضمن تشریح وضیعت اسفبار ملیتهای غیرفارس در ایران توجه مشاورین ارشد وزارت خارجه سوئد را به مسائل حقوق بشری بویژه در خصوص مسئله زنان و ملیتهای غیرفاس در ایران جلب کردند.
این دیدار که در جوی دوستانه انجام گرفت نمایندگان کنگره ملیتهای ایران فدرال ضمن گزارش از وضعیت نقض حقوق بشر در مناطق آذربایجان، کردستان، بلوچستان، منطقه عربی اهواز در ایران گزارشات مربوط به دستگیریها، زندانیها و تعرض علیه زنان در آن مناطق به مشاورین ارشد وزارت خارجه سوئد ارائه شد.
در این دیدار دو طرف توافق کردند که در گزارش سالیانه وزارت امور خارجه سوئد در خصوص نقض حقوق بشر، وضعیت ناهنجار در مناطق ملیتهای غیرفارس ایران آنگونه که هست منعکس شود.
نمایندگان کنگره ملیتهای ایران فدرال تقاضای دیدار با وزیر امور خارجه سوئد را با مشاوران ارشد وی درمیان گذاشتند.
خانم جمیله حسن خانی، از حزب دمکرات سوئد، یونس شاملی از جنبش فدرال دمکرات آذربایجان و محمد زین الدینی از جنبش ملی بلوچستان، کنگره ملیتها را در دیدار با مشاوران ارشد وزارت امور خارجه سوئد نمایندگی می کردند

Source: Ostomaan.org

No comments:

Post a Comment