Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

استاندار سيستان و بلوچستان:موزه شهرسوخته ساخته مي شود

زاهدان - استاندار سيستان و بلوچستان اعلام کرد: به منظور معرفي هرچه بيشتر آثار تاريخي منحصربه فرد يادمان تاريخي و باستاني شهرسوخته و جذب گردشگران بيشتر، موزه اي براي ارائه يافته هاي اين اثر مهم در نزديکي آن در حال ساخت است.

مهندس "علي محمد آزاد" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: متاسفانه به سبب نبود امکانات رفاهي مناسب در اين يادمان تاريخي، ماهانه شمار گردشگران در اين محل اندک است و گروه باستان شناسي نيز براي استقرار در آن با مشکل مواجه هستند.
او ادامه داد: شهر سوخته با پنج هزار سال قدمت و 151 هکتار وسعت شناسنامه پرافتخار استان سيستان و بلوچستان است که جاذبه هاي بي نظير تاريخي آن قابليت پذيرش گردشگر از سراسر جهان را دارد.
وي بيان کرد: امکاناتي از جمله فضاي سبز، اردوگاه، مهمانخانه و ساير تسهيلات رفاهي براي گردشگران در نزديکي شهرسوخته پيش بيني شده است که بزودي مراحل ساخت آن آغاز خواهد شد.
او اضافه کرد: همچنين فضايي با عنوان "دالان تاريخ" براي نمايش آثار تاريخي و باستاني سراسر استان نيز در محل شهر سوخته در حال ساخت است.
آزاد گفت: حدود 9 ميليارد ريال اعتبار براي توسعه همه بخش هاي شهر سوخته تاکنون پيش بيني شده است.
استاندار سيستان و بلوچستان با تاکيد بر توجه دولت به اعتلاي ظرفيت هاي فرهنگي اين استان، گفت: سياست هاي دولت مهرورز براي اين استان برپايه معرفي توانمندي هاي فرهنگي مردم و اين سرزمين است.
وي ادامه داد: سيستان و بلوچستان داراي قابليت هاي فرهنگي، گردشگري و تاريخي بي شماري از شمال تا جنوب استان است که بايد از حالت بالقوه به حالت بالفعل درآيد.
او بيان کرد: صنايع دستي و هنرهاي سنتي مردم اين استان مهجور مانده و تاکنون آن طور که بايد در کشور معرفي نشده است.
آزاد اضافه کرد: در حالي که هنردستان توانمند مردم اين ديار که از موادي بي ارزش، کالاهاي گرانبها توليد مي کنند، در نوع خود بي نظير و بسيار باارزش است.
استاندار سيستان و بلوچستان تاکيد کرد: قابليت هاي گردشگري شمال تا جنوب استان به لحاظ وجود آب هاي شور درياي عمان، اکوسيستم زيباي کوير لوت، درياچه آب شيرين و تالاب بين المللي هامون، قله تفتان و آثار باستاني شهرسوخته، دهانه غلامان و غيره، سيستان و بلوچستان را به منطقه اي توانمند براي سرمايه گذاري در اين حوزه تبديل کرده است.
وي افزود: بسياري از مردم کشور قابليت هاي گردشگري، صنايع دستي و سرمايه گذاري اين استان را نمي شناسند و اين منطقه را استاني فقير و دورافتاده مي پندارند.
آزاد گفت: معرفي توانمندي هاي مختلف اين استان همت همه دست اندرکاران و دستگاههاي اجرايي در اين زمينه را طلب مي کند. ک/3
569/7315

No comments:

Post a Comment