Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

هیلاری کلینتون : تلاش برای تعامل با ایران نتیجه نداده است


دبی – العربیه نت

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد ، تلاش های واشنگتن برای تعامل با ایران به نتیجه نرسیده است.

وی روز گذشته در یک کنفراس مطبوعاتی بر ضرورت افزایش فشارها علیه ایران به هدف توقف برنامه اتمی تاکید کرد و افزود :" ما تا کنون هیچ واکنش مثبتی ازجانب ایران نسبت به تلاش های صورت گرفته برای تعامل با این کشور دریافت نکردیم."

آمریکا از زمان روی کار آمدن باراک اوباما به هدف حل مساله اتمی ایران اعلام کرده بود برای هموار ساختن راه گفتگو با این کشور تلاش خواهد کرد.

واشنگتن اخیرا اعلام کرده است اگر تا پایان سال جاری پیشرفتی در زمینه برنامه اتمی ایران پیش نیاید از شورای امنیت درخواست خواهد کرد تا تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کند.

کلینتون گفت : برای رسیدن به هدف باید فشارهای بیشتری علیه ایران وارد سازیم."

درهمین حال روزنامه تایمز در گزارشی تاکید کرد که به اسنادی دست یافته است که نشان می دهد ایران در صدد آزمایش دستگاهی است که برای انفجار بمب اتمی کاربرد دارد.

وزیرخارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در این زمینه گفت :" نگرانی ما به دنبال اعلام تاسیس یک مرکز اتمی سری در قم افزایش پیدا کرده است."

بر اساس گزارش روزنامه تایمز" ایران برنامه ریزی کرده است تا طی چهارسال آینده دستگاهی را که برای انفجاربمب اتمی لازم است ، آزمایش کند."

درادامه گزارش آمده است :" سازمانهای امنیتی چند کشور خارجی می گویند تاریخ این اسناد به سال 2007 بازمی گردد."

آمریکا پیش از این گفته بود ایران در سال 2003 برنامه ساخت بمب اتمی را متوقف کرده است.

مقامات تهران می گویند که فعالیت اتمی صلح آمیزی را دنبال می کنند اما کشورهای غربی این کشور را به تلاش برای ساخت بمب اتمی متهم می کنند.

No comments:

Post a Comment