Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

کمک 10 ملیارد دلاری ابوظبی برای حل بحران مالی دبی


شرکت نخیل همه بدهی های خود را پرداخت خواهد کرد

دبی – العربیه نت

دبی اعلام کرد شرکت ساختمان سازی" نخیل " پس از دریافت کمک مالی به ارزش 10 ملیارد دلار از ابوظبی همه بدهی های خود را پرداخت خواهد کرد.

در بیانیه ای که حکومت محلی دبی امروز دوشنبه 14 – 12 – 2009 منتشر کرد ، تاکید شده است همه 4.1 مليارد دلار بدهی شرکت نخیل به طلبکاران پرداخت خواهد شد.

شرکت نخیل یکی از زیرمجموعه های شرکت " دبی ورلد " است و پیمانکارجزایرمصنوعی وبرخی پروژه های بزرگ ساختمانی دردبی به شمار می آید.

بر اساس این بیاینه حکومت محلی دبی پس از گفتگو با حکومت ابوظبی و بانک مرکزی امارات توانست یک کمک 10 ملیارد دلاری تهیه کند وبدین ترتیب قسمتی از تعهدات مالی شرکت " دبی ورلد " پرداخت خواهد شد.

حکومت دبی پیشتر از طلبکاران شرکت ساختمان سازی دولتی " دبی ورلد " خواسته بود تا مطالبات خود را از این شرکت شش ماه به تعویق اندازند.

به دنبال اعلام این خبرسهام های ساختمانی و مالی در دبی 10 در صد و سهام شرکت دبی ورلد 15 درصد ارزش خود را از دست داد.

درهمین حال شرکت " نخیل " تاکید کرد برای انجام تعهدات مالی خود وجلوگیری از تاخیر دربازپرداخت بدهی ها از امروز 14 دسامبر کار پرداخت مطالبات طلبکاران را آغاز خواهد کرد.

بر اساس بیانیه این شرکت ، حکومت دبی درتلاش است تا نگرانی های طلبکاران را برطرف کند و به عنوان اولین گام بدهی های شرکت نخیل را پرداخت خواهد کرد وسایر مبالغ باقی مانده از کمک های مالی جدید را برای انجام تعهدات مالی خود بکارخواهد گرفت.

حکومت دبی تاکید کرده است اقداماتی که امروز اعلام شده است " نشانه شفافیت وتعهد ما به عنوان یک مرکزمالی نیرومند درجهانی است واتفاقاتی که اخیرا رخ داده است ممکن است در بازارهای مالی دیگر نیز به وقوع بپیوندد."

از سوی دیگر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی دستور داد یک کمیته قضائی برای بررسی منازعات مالی شرکت " دبی ورلد " تشکیل شود.

قرار است مقر این کمیته در مرکز بین المللی مالی دبی باشد وبر اساس دستورحاکم دبی تصمیمات این کمیته قطعی ولازم الاجرا است و قابل اعتراض وبازنگری نیست.

No comments:

Post a Comment