Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

میهمانپرست : ایران کمک های مالی " زیادی " به افغانستان کرده است

سفارت ایران پیش از این پرداخت پول به کابل را تکذیب کرد

دبی – العربیه . نت
رامین میهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز سه شنبه 26 – 10 – 2010 تاکید کرد ایران کمک های مالی " زیادی " به افغانستان ارائه کرده است.

مهمانپرست در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی در مورد گزارش هایی که در مورد پرداخت پول به دفتر حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان گفت ایران برای بازسازی زیرساخت های افغانستان " این کمک ها را در اختیار این کشور قرار داده است.

او افزود : " ایران در همسایگی افغانستان است و برای بازگشت ثبات و امنیت در این کشور و بازسازی زیرساخت های افغانستان کمک های زیادی را انجام داده است."

این در حالی است که سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در واکنش به این گزارش ها پرداخت پول به دفتر کرزی را " قویا " تکذیب کرده وآن را " بیهوده " خوانده بود.

واکنش ها در مورد پرداخت پول به افغانستان پس از آن منتشر شد که روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع دولتی اعلام کرد حامد کرزی و رئیس دفتر وی به شکل منظم از ایران پول دریافت می کنند.

در حالی که ایران ابتدا این گزارش را تکذیب کرده بود حامد کرزی خبر دریافت پول از ایران را تایید کرد واکنون سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز تاکید کرد این کشور به دولت آقای کرزی کمک مالی ارائه کرده است.

کرزی گفته بود " مبالغ نقدی زیادی " از ایران دریافت کرده و تاکید کرده است " ما بارها طی یک سال بین 500 الی 600 هزار یورو پول دریافت کردیم."

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشته بود " پول های ایرانی که به ملیون ها دلار می رسد توسط کرزی رئیس جمهور افغانستان و دودزای رئیس دفتر وی در یک صندوق مخفی می شود."

مسئولان محلی افغان نیز تاکید کرده اند " فدا حسین مالکی سفیر ایران در افغانستان در پایان سفر کرزی از ایران در آگوست گذشته کیسه پلاستیکی بزرگی که پر از بسته های "یورو" بود به دودزای تحویل داد."

رامین میهمان پرست گفت :" ایران درهمسایگی افغانستان است و برای بازگشت ثبات و امنیت در این کشور و بازسازی زیرساخت های افغانستان کمک های زیادی را انجام داده است."

No comments:

Post a Comment