Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

گزارش فیگارو از حمله اسرائیل به محل ساخت موشک های شهاب 3 انفجار مرموز در یکی از مراکز مخفی ایران

روز آنلاين : بار دیگر موساد مسؤول "حادثه" جدیدی معرفی شد که در یکی از تأسیسات شدیداً حفاظت شده سپاه پاسداران روی داده است.

جدا از ربایش و مرگ غیرقابل توضیح دانشمندان، کمبودهای فنی از هر نوع، و ورود ویروس های مرموز کامپیوتری، برنامه های نظامی و هسته ای ایران به طور مرتب دستخوش حوادثی می شوند که به واقع نمی توان آنها را صرفاً اتفاق دانست.
سومین انفجار که روز ۱۲ اکتبر در یکی از پایگاه های مخفی سپاه اتفاق افتاد، آخرین رویداد از این دست است. این سری رویدادها که تعداد آنها کم نیست، همگی یک وجه مشترک دارند: ضربه زدن به توان استراتژیک و برنامه هسته ای جمهوری اسلامی.
پایگاه امام علی واقع شده در نزدیکی خرم آباد در غرب ایران، یکی از مجموعه های عظیم دارای دالان های زیرزمینی است که سکوهای پرتاب موشک شهاب ۳ را در دل خود جای داده. این موشک ها که در تونل های زیرزمینی زیر کوه های زاگرس جا گرفته اند، بدین ترتیب از حملات هوایی احتمالی در امان خواهند بود و این فرصت وجود خواهد داشت که بتوان مخازن این موشک ها را با سوخت مایع پر کرد. فاز سوخت رسانی حساس ترین فاز آماده سازی موشک قبل از پرتاب است.
موشک ها رو به تل آویو
ناهمواری های پرشیب، دسترسی مشکل، و نزدیکی به مرز غربی ایران این مکان را به یک پایگاه ایده آل تبدیل کرده. پایگاه امام علی وابسته به به تیپ الحدید است؛ واحدی که مسؤولیت تسلیحات بالستیکی استراتژیک سپاه را برعهده دارد. این واحد یک واحد مسلح واقعی است که مسؤول برنامه های نظامی بسیار پیشرفته است.
یگان های ضدهوایی و موشک های SAM وظیفه دفاع از این مرکز فوق محرمانه را به عهده دارند و موشک های آن با برد نزدیک به ۲۰۰۰ کیلومتر می توانند به اسراییل و همچنین به پایگاه های آمریکا در عراق برسند. به گفته کارشناسان، موشک های شهاب ۳ طوری طراحی شده اند که بتوانند چندین کلاهک را در آن واحد حمل کنند. این روش در حمل کلاهک های هسته ای کاربرد دارد تا بدین ترتیب بتوان تعداد آماج ها را افزایش داد.
به نوشته سایت مناپرس، ساکنان روستاهای اطراف صدای یک سری انفجارها را در این پایگاه شنیده اند و تصور کرده اند حمله هوایی ازطرف اسراییل انجام شده.

جنگ در سایه
دولتمردان جمهوری اسلامی داشتن هرگونه عملیات مخفی در این پایگاه را تکذیب کرده اند و اظهار داشته اند که "انفجار به دلیل آتش سوزی در یکی از انبارهای مهمات در همسایگی پایگاه بوده است". آمار رسمی تلفات ۱۸ کشته و ده ها زخمی بوده است که در واقعیت می تواند بسیار سنگین تر از این باشد.

مجدداً تقصیرها به گردن موساد، سرویس امنیتی اسراییل، افتاد. برخی از تحلیلگران از یک حمله هوایی سخن می گویند. ولی چون ایران و اسراییل از مدت ها قبل وارد جنگی شده اند که در سایه جریان دارد، طبیعتاً هیچ کس چیزی را به عهده نگرفته است.
به هرحال، مسؤولیت آن با هر کس باشد، می توان اذعان داشت که انفجارهای اخیر در یکی از مراکز فوق سری و بسیار حفاظت شده جمهوری اسلامی، ضربه سنگینی برای حکومت تهران به شمار می رود، زیرا توان مقابله به مثل این کشور را در استفاده از موشک های دوربردش عملاً ازبین برده است.
منبع: فیگارو،


No comments:

Post a Comment