Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

هندي‌ها شيفته مد و لباس خانم وزير

هندي‌ها شيفته مد و لباس خانم وزير
 ايران: سفر اخير اولين وزير خارجه زن پاكستان به هند با حاشيه هايي همراه بود.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در گزارشي نوشت: گرچه ديدار اخير وزيران خارجه پاكستان و هند با نتايج مهمي كه در عناوين نخست مطبوعات جاي بگيرند همراه نبود اما حاشيه هاي اين ديدار بازتاب زيادي در مطبوعات هند داشت.

"حنا رباني" كه به تازگي به عنوان وزير خارجه پاكستان معرفي شده اولين وزير خارجه زن و با 34 سال سن كم سن ترين وزير خارجه اين كشور است.

در اين گزارش آمده است: به محض پياده شدن كم سن ترين و نخستين وزير خارجه زن پاكستان از پلكان هواپيما ، گردنبدهاي مرواريد و عينك هاي «روبرتو كاوالي» و كيف هاي «بيركنز» او، تحسين هندي ها را برانگيخت!

همين تعجب و تحسين در نخستين ديدار وزير خارجه زن پاكستان با همتاي هندي او در دهلي نو نيز همراه بود.

مطبوعات هندي در وصف زيبايي هاي حنا رباني نوشته اند:او تصوير تمامي وزيران خارجه قبلي پاكستان را تغيير داده است. پيراهن و شلوار حنا با گوشواره ها و گردنبد مرواريدي و عينك ماركدار او "ست" بودند؛ عينكي كه نيمي از صورت حنا را مي پوشاند.

مطبوعات هندي كه گويا مهم ترين موضوع سفر رباني ، لباس و مد او بوده ، نوشتند: در روز دوم اما رنگ لباس حنا درخشان تر بود ، او لباسي به رنگ سفيد و كرم پوشيده بود تا عمق اختلاف ميان حنا 34 ساله و همتاي سالخورده هندي اش " اس ام كريشنا" عيان تر شود!

وزير خارجه هند در اين ديدار كروات بنفش رنگ و لباسي آبي رنگ پوشيده بود.

وزير خارجه پاكستان باعث شد در هند همه درباره نحوه لباس پوشيدن او صحبت كنند و بگويند كه حنا بيش از مهارت هاي ديپلماتيك و سياسي ، در لباس پوشيدن و خوش پوش بودن ماهر است.

در هند حتي فعالان مد و لباس كه اصولاً به سياست علاقه اي ندارند ،پيگير اين رويداد ديپلماتيك شدند و فارغ از اختلافات سياسي و انتقادات احزاب مخالف، حنا را در كنار "ميشل اوباما" و "كارلا بروني" يك خوش پوش دانستند.

مراكز فعال در زمينه مد و لباس و حتي تويتر درباره خوش پوشي و لباس خانم وزير شروع به صحت كردند.

يك طراح لباس در اين باره مي گويد:لباس هاي حنا را دوست دارم زيرا به دور از زرق و برق هستند. اين شيوه لباس پوشيدن كاملا ما را به ياد پاكستان مي اندازد و با لباس معمول ديگران فرق دارد.

خانم هيمانشو بارميكا از فعالان مد و لباس در هند در اين باره در توئيتر مي نويسد: حنا رباني به يكي از افراد مورد پيگيري طراحان لباس و مد در هند تبديل شده است.

انتخاب رنگ ها و مدها توسط حنا باعث شد تا او خوش پوش و زنده ديده شود. البته كفش نيمه باز اين وزير خارجه تنها استثناي اين وزير خارجه "باوقار" پاكستان بود. او در تمامي مدت سفر از اين كفش استفاده كرد.

مهارت هاي اجتماعي وزير خارجه پاكستان نيز مورد علاقه هندي ها قرار گرفت. او از خوراك ميگو و كباب و برياني كه در مهماني براي او در سفر به هند تدارك شده بود بسيار تعريف كرد.


No comments:

Post a Comment